Annons:
Etiketthuskurer-egenvård
Läst 936 ggr
Storpudeln
8/27/16, 4:06 PM

Uvi - eller?

Någon som varit med om liknande och har tips om lindring? Jag har haft uvi flera gånger tidigare och detta påminner om det till viss del, dock svider det inte elr gör ont utan enda symtomet är att jag måste kissa precis hela tiden. Idag är det riktigt besvärligt, jag har säkert sprungit 10-15 ggr på toa bara senaste halvtimmen och det kommer varje gång, inte bara några droppar. Är det uvi eller kan det vara något annat? (Har inte möjlighet till sjukhusbesök förrän måndag)

Annons:
Aleya
8/27/16, 4:11 PM
#1

Jag säger är det inte bättre så gå till vc på måndag. Jag brukar lätt få uvi, särskilt då det blir kallare. Men jag hade uvi en gång utan att veta det. Jag blev så febrig och dålig och hade hallucinationer. Kräktes också. Det var först då jag fick ont i njurarna som jag insåg att det är uvi. Känner du nått av dessa innan måndag så ring 1177 och fråga om råd.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

XeZafir
8/28/16, 8:12 AM
#2

Tills du kan få kontrollerat det kan du testa dricka tranbärsjuice och vatten, det hjälper mot uvi!

OlgaMaria
8/28/16, 11:44 AM
#3

Man försöker vara mer restriktiv numera med antibiotika vid uvi så rådet man får är att vänta några dagar hemma och se om det går över. Så gå först på alla huskurer. Finns ett tillskott som heter Uva-ört som är effektivt. Sen kan man dricka citron, tranbärsjuice, bikarbonat, äppelcidervinäger, örtteer samt skippa socker. En varm vetekudde över blåsan är också smart - blir som lokal feber som gör det jobbigt för bakterierna.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: