Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1314 ggr
maja098
2016-07-18 02:08

Hjälp snabbt

För några timmar sen började det göra i benet, typ i vaden och foten. Det känns som att det ilar och emellanåt gör det jätteont. Det har gjort ont nästan hela tiden men några gånger är det nästan som att det försvinner helt i nån minut. Äter p-piller och har gjort det i några månader och är så orolig att det är en blodpropp…. Vad kan det annars vara? Har båda benen likadant och det känns som att vänstra foten somnar och det sticker i den, det gör de inte i den andra… Mina föräldrar är inte vakna och jag är rädd att det är något farligt så uppskattar verkligen om någon som vet kan svara så snabbt som möjligt… Admin får gärna ändra rubriken imorgon också… Edit: Hela benet känns "tungt" också..

Annons:
Calcifer
2016-07-18 02:10
#1

Ring 1177!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnneN
2016-07-18 02:11
#2

Vet inte vad det kan vara men ring sjukvårdsrådgivningen på 1177 så kan de säkert hjälpa dig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

maja098
2016-07-18 02:15
#3

#1 #2 Just nu har det slutat göra ont, är det farligt att vänta tills imorgon? Vet inte om jag vågar ringa själv..

[Rhonda]
2016-07-18 05:37
#4

#3. Det är det sjukvårdsrådgivningen finns till för. Tveka inte.

[Belliszz]
2016-07-18 06:02
#5

#3

TS. Jag har fått veta av min Bm ( Är jo dock gravid och äter tabletter för att inte få blodpropp då jag har förhöjt fett i blodet en lite aning)

Men min BM sa att värker de benen/benet känns tunga och är jätte värm. Då ska jag omedelbart uppsöka dom.

Ts. Tänk på att när du börjar med p-pillar så ska din Ungdomsmottagning/MVC eller läkare göra en fullständig hälsokontroll samt historik på dig. Där dom ska kolla följande:
* Hjärtproblem i familj närliggande. Max bort till mor och far föräldrar.
* Överviktighet i din familj.
* Om någon i din familj är tex blodförtunnande eller liknande medicin.
* Hur din sjukdoms historik är. Tex lättare att blöda, kortare eller längre menstruation än din normala menstruationscykeln. 
* Om något i din vardag har ändrats som kan ge långvariga besvär tex psysisk eller fysiska sjukdomar.

Detta för att alla inte kan eller ska äta P-piller med eller utan så kallade "socker tabletter" alltså dom tabletterna på ens P-piller kasta som man tar när man har mens. OBS detta är 4 veckors kartorna oftast. PGA att jag själv fyller dom 3 första punkterna fick jag mini-pillar och efter de försvann följande:
* Ont och svullna ben
* Kraftiga hormonsvängningar 
* Ständig  huvudvärk
* Minskad aptit ( visa kan få ökad aptit)

Mitt tips. Kontakta din läkare omgående eller din VårdCentral. Väck dina föräldrar berätta hur du känner de och säg att du vill uppsöka läkare med dom.

De kan vara att din kropp reagerar. De kan den göra oavsett hur lång/kort tid du har ätit p-pillerna.

Lycka till och berätta gärna hur de har gott <3

Upp till toppen
Annons: