Annons:
Etikettallergier
Läst 1308 ggr
oddahviing
6/8/16, 9:20 PM

Allergier och Naturliga Metoder

Jag verkar vara allergisk mot lite allt möjligt mer eller mindre, och har alltid haft katter runtom mig… vilka jag är väldigt allergisk mot! Men, ibland är det jobbigt, och jag tycker inte om att ta antihistaminer. Verkar bli värre de perioder som jag inte har några katter runtom mig alls. Jag var väldigt allergisk mot hästar förr, men det gick bort ju mer tid jag spenderade i stallet och tillslut kände jag ingenting. Jag försöker just nu att bota min allergi genom naturliga metoder. Det jag har läst om och testar är…

Ändrat om kosten (inga tillsattser, halvfabrikat, processat, eller gluten)
C vitamin, bioflavanoids, nyponpulver +2000 mg
kelp
Slippery elm pulver
Marshmallow rot pulver
Bentonit lera
Citron
B-vitaminer och multi mineraler
Pau d'arco te

Ska prova grönt te. Jag har inga problem att andas. Från början hade jag mer problem och det kliades i gommen och det kändes blockerat och irriterat i öronen. Men nu lider jag bara av att näsan rinner som ett jäkla vattenfall ibland. Jag tvättar händerna ofta och försöker städa ut så gott det går och lufta rummet. Men jag undrar om inte den torra luften gör saken värre? Har börjat smörja helosan inne i näsan för det verkar hjälpa. Är det någon som har något mer tips eller erfarenhet hur de blev av med sin pälsdjursallergi eller något som kan få näsan att sluta rinna? Jag är inte ett dugg blockerad, det bara rinner >___<.  Bådar ju gott att de andra symtom försvunnit?

'-Headlights on the highway-'

Annons:
Sindri
6/8/16, 9:26 PM
#1

Att skippa socker och gluten verkar hjälpa många. De är inflammationsdrivande och allergier är en sorts inflammationer.

Det kanske räcker med det utan att köpa en massa andra saker.
Fast D-vitamin stärker immunförsvaret, och kelp är bra om du tror att du har problem med sköldkörteln. Såna problem kan man få av gluten och socker, men om du slutar med det kanske även kelp är överflödigt.

Menar du att du tänker äta bentonitlera????

oddahviing
6/8/16, 10:00 PM
#2

#1 Haha ja, bentonit lera är en metod som många använder för att dra ur gifter ur kroppen. 1tsk - 1msk varje dag en vecka i taget ^__^ dricka mycket och inte konsumera tillsammans med mat då det påverkar upptaget av olika vitaminer och mineraler. D-vitamin tar jag också! 🙂

'-Headlights on the highway-'

Sindri
6/9/16, 12:09 AM
#3

Men du vet vad det är, va? Det är det man använder i kattlådor som har skapat så stora avfallsproblem. Det bildar hårda klumpar i fukt och kan t ex inte spolas ned i toan då blir det totalstopp, bryts inte ned i naturen heller vad jag vet. Det skulle jag akta mig för att stoppa i kroppen. Vem vill ha cementklumpar i tarmsystemet?

Har du läst Charmen med tarmen, förresten? Där finns lite ledtrådar till vad allergier är.

oddahviing
6/9/16, 1:18 AM
#4

#3 http://draxe.com/10-bentonite-clay-benefits-uses/ 🙂 problem med toan eller så blir det nog inte, jag badar inte i leran och konsumerar så små mängder i vatten per dag så det är inga problem! Såg en intressant video förr om ett djur som tvingas äta frukter som egentligen är giftiga för dem under en tid om året, då åt de lera för att neutralisera det. Den bentonit jag dricker kommer av vulkanisk aska.

Jag har inte läst, men jag tror jag förstår vad den handlar om. Jag har haft magproblem länge, men är mycket bättre nu än det var förr! Så det stämmer säkert att obalans i tarmsystemet orsakar de flesta åkommer.

'-Headlights on the highway-'

Effie
6/9/16, 1:41 PM
#5

Läste alldeles nyligen någonstans att magnesium är ett naturligt antihistamin, så att få I sig tillräckliga mängder magnesium verkar vettigt (men magnesiumtillskott är en djungel.)

Charmen med tarmen…har last. Lättläst, rolig, informativ.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

OlgaMaria
6/10/16, 10:06 AM
#6

Helosan i näsan verkar inte särskilt trevligt, hehe… men jag reagerar allergiskt (vid inandning) mot någon ingrediens i helosan så hade inte använt det själv. Jag brukar smörja med kokosolja eller någon annan naturell olja i näsan vid besvär. Fettet verkar hjälpa en hel del. Koksaltlösning är också en naturlig antihistamin som man kan använda i näsan.

Jag använder ett tillskott som hjälper en hel del mot allergiska besvär. Breathe Free heter det från Organic India. Det blir ganska dyrt om man vill använda det dagligen men för mig hjälper det otroligt mycket så det får vara värt det. Dels mot allergiska besvär men jag blir också i princip immun mot alla förkylningar och liknande när jag tar dessa. Jag tar också en massa andra kosttillskott men just detta är en favorit i och med att den har så tydlig effekt mot mina allergiska besvär. Dock måste jag varna lite för att man kan få starka reaktioner då man börjar med dessa. Det kändes typ som jag hade lunginflammation i en månad när jag började med dem. Så mycket som behövde rensas ut tydligen. Men sen blev det bättre och i princip immunitet mot förkylningar är ju inte fel.

En annan sak jag vill tipsa om är Selen. Det är väldigt vanligt med selenbrist i Sverige då vi har väldigt selenfattig mark. Selen anses också skydda mot allergier och astma.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[Klave]
6/11/16, 6:37 PM
#7

Cannabis ska hjälpa att vidga luftrören. Dock är det ju svårt att få det utskrivet av läkare i Sverige.

oddahviing
6/11/16, 6:43 PM
#8

Tack för tipsen!! 🙂

#5 Har faktiskt magnesium hemma, citrate tror jag, som jag tagit tillsammans med C-vitaminen!

#6 Haha nej det är inte så trevligt, egentligen använder jag inte sånt utan tar hellre oljor men kokosolja verkar torka ut mig mer av nån anledning. Hade så många helosan hemma från förr så jag bara tog närmaste feta kräm 😛Jag ska kolla upp Breathe Free!

Jag är rätt säker på att man kan bygga upp ett bra immunförsvar och få bort allergien. Däremot, jag har tagit anithistaminer ibland men jag tror seriöst de gör saken värre, speciellt med rinnig näsa. Jag gissar att den torkar ut mina slemhinnor för mycket vilket blir till motsatt effekt så jag har slutat ta nu. Min pojkvän hade den värsta allergin i sitt liv igår, och då har han inte reagerat så starkt innan han tog antihistaminerna. Så, vi skippar nog dem.

Har selen i min multivitamin 🙂 en paranöt om dagen är nog bra det med!

'-Headlights on the highway-'

oddahviing
6/11/16, 6:54 PM
#9

#7 ah, kanske därför min kille har haft mindre problem förr med allergier 😛 finns dock CBD olja att köpa i Sverige som inte innehåller nå större mängder THC och är lagligt. Bara att det är så jäkla dyrt. Har det samma effekt om man äter cannabis?

'-Headlights on the highway-'

[Klave]
6/11/16, 10:05 PM
#10

Ingen aning faktiskt. Tror det effektivaste ska vara att röka det eftersom det då kommer in via luftvägarna men är inte alls säker. Du kan ju alltid åka till Amsterdam och pröva 😉

Upp till toppen
Annons: