Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1567 ggr
MissanTissan
4/9/16, 3:42 AM

Måste skriva av mig

Jag har en längre tid haft ont i kroppen, på många olika ställen.

Jag är orolig och går ofta och tänker på om det är allvarligare en vad det borde vara.
Har många i min släkt som dött av cancer/Hjärtfel.
Min mormor hade reumatism och min morfar har diabetes. Mer vet jag inte riktigt.

Jag har börjat visa många tecken på att ha reumatism, vilket är min värsta mardröm då jag älskar att sy, virka och pyssla men känner att jag snabbt får ont i lederna i händerna.

Jag har även väldigt överviktig, vilket jag inte var för drygt två år sedan. (Blev överviktigt när mitt knä gick sönder och jag fick operera mig två gånger) Knät blev inte bättre så för ett halvår sedan så fick jag operera mig igen. Jag har fortfarande ont ibland.

Det som gör obehag för mig är att jag har en vääääldigt hög smärttröskel och känner jag smärta så betyder det att det VERKLIGEN gör ont.
Jag känner te.x. inte när jag tar blodprover, även om dom får sticka mig typ 4-5 gånger för att mina ådror inte syns (Är svårstucken)

Något annat jag oroar mig över är min ständiga huvudvärk. Varjedag, ju längre tid som går desto värre blir den. Jag har inte ont i huvudet om jag bara sitter hemma i mörkret vid datorn, men går jag ut där det är ljust så får jag det direkt.
Det går snabbt över till migrän och det speglar sig typ i mina ögon så jag ser knappt någonting. Ibland hör jag höga ljud som ingen annan hör, vet inte hur jag ska förklara dom annat en att det blir som ett brandalarmspip.

Jag tror jag ska åka till vårdcentralen snart och prata med dom om detta, men ibland känns det bara som jag överreagerar och gör saken större en vad den är.
Jag börjar te.x. tänka att "mitt knä kommer trilla av och dö. Jag har säkert en stor tumör i huvudet. " osvosv.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Aleya
4/9/16, 6:40 AM
#1

Bara för att ens släktingar har sjukdomar betyder inte det att du får det. Men bra att du ska till sjukvård och kolla. Men sen gällande att du får ont av att handarbete är egentligen inte så konstigt då det är ganska slitande och oergonomiskt att göra dessa saker. Min mamma/mormor/gammelmormor kunde sitta i timmar och virka/sticka/sy. Men jag kan då inte sitta med detta småpill och inte få ont i händerna. Du är säkert ev också van, men även leder blir leds på att göra samma sak om och om igen. Du bör verkligen ta upp den där migrän kan jag känna. Jag gick själv i två månader och hade ont i huvudet konstant. Visade sig att det var en muskel i nacken som fått frispel. Men dom kollade ju så att det inte var en tumör. Hoppas det löser sig

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

OlgaMaria
4/9/16, 7:00 AM
#2

Jag tycker det låter som att du rör dig för lite och därmed får ont i kroppen, som du inte märker av, men att det leder till spänningshuvudvärk eller liknande. Det låter ju som att hälsan verkligen fick sig ett slag av allt som hänt med knäet, och nu behöver du försöka hitta ett sätt att komma tillbaka. Kanske det kan vara en bra idé att gå till en sjukgymnast!? (Du behöver inte remiss för det)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Lilyz]1
4/9/16, 11:34 AM
#3

Du bör nog gå till vårdcentralen och låta dem kolla blodtryck, blodsocker, järnvärde o s v. Sjukgymnast som #2 skriver låter också som en bra idé. 🙂

Ary
4/9/16, 1:01 PM
#4

Och har du inte kollat synen vore det en idé. Jag hade samma problem pga ett synfel som gör att ljus träffar på ställen i som inte tål ljus. Har jag inte glasögon på mig måste jag ha solglasögon om det är sol.

MissanTissan
4/10/16, 7:25 PM
#5

Synen är kollad, jag har läsglasögon. Tidigare hade jag vardagsglasögon men synen blev bättre.

Jag är igång väääldigt mycket och sover väldigt lite/Vilar väldigt lite.
Jag har svårt att sitta stilla och kan inte kolla klart på en film utan måste ta drygt 3 pauser och göra saker.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Upp till toppen
Annons: