Annons:
Etikettallergier
Läst 917 ggr
thenewbreed
2016-04-03 22:18

hudproblem

Jag är en 20-årig tjej som de senaste månaderna har haft otroligt mycket problem. 

Det började i December då jag fick en anafylaktisk allergichock, av vad vet vi inte. Jag åt kortison och antihistamin i några dagar efter det och sen slutade jag med det. Sen gick det någon vecka och sen fick jag klåda över precis hela kroppen men mest på benen och högra underarmen. Det blev små kliande prickar och fick även eksem på vissa ställen. Lite kortisonsalva så försvann det efter några veckor. Gick till husläkaren och fick det utskrivet men bad om remiss till en allergiutredning också. 

I början på 2016 gjorde jag en allergiutredning och fick bekräftat vad jag var allergisk mot, inga överraskningar. Allergiläkaren trodde att min allergichock inte riktigt hade lagt sig och därför fick jag dessa hudproblem som blommar upp då och då. Fick i uppgift att äta antihistamin två gånger/dag. 

Allting var frid och fröjd i någon månad tills nu! 

Nu sitter jag här med så sjukt kliande händer och fötter. Armbågar också och nu har det även börjat lite i knäveckena.  Det känns som jag har stoppat händer och fötter i en myrstack med pissmyror eller ett buskage med brännässlor. Jag har kliat sönder huden på alla dessa ställen. Dessutom har jag fått lite eksem på inner högra låret. 

Smörjer in med hydrokortison men det enda som försvinner är eksemet. Klådan består. Har prövat smörja in med Cano Derm också. Ingen skillnad. Ibland när jag kliar mycket så blir det nässelutslag också. 

tänkte om det kan vara kemikalier från jobbet men det borde ju inte hamna på fötterna då fötterna ändå är i strumpor + skor och jag endast använder klorin utblandat i vatten vid golvtvätt och disk… 

Någon nämnde att det kan vara stress, men kan det verkligen bli så här mycket klåda av stress?  (har haft det väldigt jobbigt de senaste månaderna så skulle egentligen inte förvåna mig om det var anledningen)

Förstår ingenting och är inte alls sugen på att gå till en läkare igen då jag har nästintill fobi för det efter alla mina år fram och tillbaka. 

Är det någon som upplevt något liknande? Eller har någon idé på vad det kan vara?

Medarbetare på bildredigering! :)

Annons:
Em_
2016-04-03 22:24
thenewbreed
2016-04-03 22:33
#2

#1 korsreaktion på vad i sånt fall? 

När jag äter saker jag inte tål får jag problem i svalget och läpparna. Så mat allergi är det inte. Det måste ju vara kontaktallergi men mot vad i såntfall? så svårt.

Medarbetare på bildredigering! :)

Upp till toppen
Annons: