Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2780 ggr
[LoveUnite]1
2/27/16, 7:32 PM

Trött på att vara Trött

Jag är så trött på att vara trött!

Det är riktigt illa nu.

Jag har haft lätt yrsel sedan flera månader bakåt men det har inte direkt påverkat mig och bara kommit ibland.

För 1 månad sedan blev det mycket värre, huvudvärk, trötthet, extrem yrsel, illamående, aptitlöshet. Jag kan vara stilla eller i rörelse och jag känner mig yr, yrsel varierar självklart, vid mer rörelse, om det är jag eller folk omkring mig gör mig mer yr och till en viss punkt blir jag väldigt illamående pga detta.

Kan inte äta som innan, det har blivit värre nu denna veckan, det är som jag når en viss gräns när jag äter sedan mår jag så illa så jag ibland får upp det i munnen igen. Alltså jag kan känna mig hungrig men jag kan aldrig äta mig mätt, men illamåendet gör så jag avbryter ätandet.

Sist jag var och tränade blev jag så yr att spya kom upp i munnen, jag avbröt träningen och åkte hem. Igår var jag på 50 minuters promenad och det var ett helvete, jag klarade det men yr som fan och fick stanna upp flera ggr samt mådde illa.

Jag har tagit blodtrycket och det är sitt normala, 100-110/65-80
Jag är en kvinna, 30 år.

Ja, lite järnbrist har jag men jag har haft järnbrist i 5 år och inte ens när jag hade 2 i ferratin och lågt hb nästintill inget så mådde jag inte såhär. Å mitt blodprov togs 2 månader sedan och var "fina" bara liiiiteee lågt på ferratin.

Har sovit rätt mkt de senaste 3 dgr, blir pigg kanske 30 minuter sedan blir ögonen tunga igen.

Idag fick jag i mig mer näring än vad jag fått på de senaste dagarna för jag blev utbjuden på middag, glad var jag och tog en tallrik med mat, fick i mig lite kött och potatis innan illamåendet tog över, sprang på toa 2 ggr för jag var nära att spy, gick ut för lite luft också. Yr som sjutton.

Jag vet inte om, alltså jag gissar att det är yrseln som gör mig illamående.

Någon som har någon idé om vad det kan vara?

Ingen fel på min balans iaf.
Ångest… hmm… varför? Jag har ingen stress i mitt liv och inget att ha ångest över.

Orkar snart inte hålla ögonen öppna, ska surfa runt lite sedan bädda ner mig för natten. 4.e gången jag sover idag.

Annons:
Maria
2/27/16, 7:35 PM
#1

Det här borde du söka vård för.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

lizton
2/27/16, 11:03 PM
#2

Läs på om kristallsjuka. Det ger yrsel och illamående. Det är obehagligt men inte farligt. Läs här:

http://www.1177.se/Orebrolan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Kristallsjuka---godartad-lagesyrsel/

Sundaychild
2/28/16, 7:46 PM
#3

Vet inte, men vi är i samma båt. Muskelvärk, yrsel, trött, trött, trött. Känner mej förkyld, lite lätt stegring som stiger så fort jag försöker göra något. Googlat och hamnar tyvärr på ME/CFS sidor, men jag hoppas det är ngt annat.

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

[LoveUnite]1
2/28/16, 7:57 PM
#4

Ja, jag vet inte, har bara tagit det lugnt nu i några dagar (4) har inte tränat och sovit bort de flesta dagarna. Var ute på en lugn 40 minuters promenad i morse i skogen vilket var skönt, nu är hunden hos en familje medlem i några dagar.

Hade 110/90 idag i blodtryck, ja jag vet, man ska inte ta det varje dag och min mamma säger samma sak, men är som att säga att jag inte ska ställa mig på vågen varje dag… är nyfiken.

Yr, trött och huvudvärk, inte så värst illamående idag men kan vara för jag tagit det lugnt (inte rört mig så mkt).

Nästa vecka har jag lite att göra varje dag så ska bli intressant hur jag klarar av det.

OlgaMaria
2/28/16, 8:17 PM
#5

Jag läste i dina andra tråd att du haft ont i ryggen. Sådant kan också orsaka/förvärra yrsel och sådana symptom. Kanske du behöver hjälp från en sjukgymnast med ryggen, eller få massage?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[LoveUnite]1
3/1/16, 11:03 AM
#7

Har fått ta alvedon för huvudvärken nu i 2 dgr, släpper lite men inte helt.

Har än så länge ingen huvudvärk men yr lite.
Har dock inte börjat göra mina saker än, ska strax iväg, ska även åka och träna efter. Så… får se hur det går, det brukar bli värst när jag rör på mig.

Åt en hemmalagad mat igår =) stolt över mig själv, ugnsbakad/stekt kycklingfile med ångskokta grönsaker, det gick ner =) aptiten börjar nog vända.

Blir väl samma mat idag, dålig med fantasi.

Tröttheten är kvar, riktigt tung.

Pratade med en läkare igår och jag tror hon märkte hur seg jag var, var en massa frågor jag skulle svara på och jag blev totalt blank i skallen flera ggr. Samt ja… inte nickade till men ögonen blev tyngre och huvudvärlen blev värre.

Målet imorgon efter sjukgymnast besöket är att städa lgh för på tors kommer vovven hem igen.

Maria
3/1/16, 11:46 AM
#8

Inlägg #6 är borttaget då det är reklam.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

The_pearl
3/8/16, 7:12 PM
#9

Tar du D-vitamin? Har du brist på D-vitamin så kan du få problemen du nämner.

Blueberry95
3/10/16, 8:46 PM
#10

Jag skulle rekommendera maca pulver, det ger massor med energi och har hjälpt mig. :)

[LoveUnite]1
3/10/16, 8:51 PM
#11

Jag köpte Naturdiet pulverpåsar, smakar bra (väl kylda), tar 1-2 påsar om dagen och 1 måltid om dagen. Tar även multivitamin.

Min trötthet börjar vända till lite mer piggare men har ändå den där hängande tunghets känslan.

Yrseln är inte lika farlig längre men finns där lite svagt.

Ska träna imon så får se hur det kommer kännas.

Upp till toppen
Annons: