Annons:
Etikettvikt
Läst 2002 ggr
maja098
2016-01-18 19:08

För smal?

Väger 51 kg och är 170 cm lång… Mina revben syns lite under tajta tröjor. Benen vid sidorna, typ under midjan syns också rätt tydligt. Väger jag för lite? Vill inte att det ska vara ohälsosamt… En annan sak som är lite läskig är att när jag ligger ner på rygg kan man tydligt se den stora pulsådern i magen röra sig :/

Annons:
thea_thea
2016-01-18 19:11
#1

Oroa dig inte! Träna lite extra så kanske du går upp lite :)

IceTee
2016-01-18 19:13
#2

Äter du varierat och minst 3 gånger om dagen samt "normal stora" portioner? I så fall så nej, då är du inte ohälsosamt smal. Såvida du inte mår dåligt såklart

Medarbetare på Skor iFokus

GraceyLorentsson
2016-01-18 19:15
#3

Bara du mår bra av den vikt är ingen fara. Var snäll mot dej och lyssna vad din kropp behöva bara ok. .

maja098
2016-01-18 19:15
#4

#1 Har redan rätt synliga magmuskler.. Har starka ben också så vet inte riktigt vad jag ska träna förutom armarna isf. Men går man inte ner i vikt av att träna?🤔

#2 Äter normalt förutom frukost, det brukar jag inte äta.

thea_thea
2016-01-18 19:15
#5

#4 Inte om man tränar på rätt sätt!

IceTee
2016-01-18 19:17
#6

#4 muskelträning går man upp av, det är vad min pojkman gör som inte kan lägga på sig fett (eller ah, det kanske skulle vara möjligt i teorin, men vi har inte så mycket pengar att han ska kunna äta oavbrutet 😃)

Se till att äta frukost!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Lia
2016-01-18 19:18
#7

#4 Muskler väger mer än fett :-) Man går inte ner i vikt av att träna, man förlorar överskottsfett om man har något, och man bygger muskler. Det väger på vågen, så med andra ord kan man gå upp i vikt av att träna.

maja098
2016-01-18 19:27
#8

#6 Har svårt att äta frukost, måste gå upp 2 h tidigare och det funkar inte på vardagar iallafall :/

Har bara fotbollsträning en gång i veckan. Men jag får magmuskler av att äta choklad 😎 

Känns lite konstigt att jag oroar mig över att jag väger för lite, det brukar ju vara tvärt om… 🤐

[Devya]
2016-01-18 19:37
#9

Jag tycker inte att du ser onormalt smal ut på bilden men sen igen är det kanske inte den allra bästa bilden. :) 

Man kan ju tycka att 51kg för 170cm är allt för litet men jag måste erkänna att du ser inte särskilt mager ut.

Se till bara att äta rätt och fortsätt att motionera. Det blir nog bra. Om du däremot inte gillar att se dina revben så kanske du kan äta lite mer samt börja träna ordentligt. :) 

Jag var smalare än dig för några år sen och jag blev rent ut sagt livrädd då jag såg mig själv i spegeln. Mina revben stack ut så otroligt mycket och det såg helt enkelt inte snyggt ut. Det tog mig flera år men till slut gick jag upp i vikt och jag är så nöjd just nu. Man måste liksom gå på sin magkänsla emellanåt om det är så att något inte känns riktigt bra. Vill man gå upp i vikt så får man kämpa för det. :)

Valkyrija
2016-01-18 19:45
#10

Alla människor har olika kroppsbyggnad. Ditt BMI säger att du är underviktig men som sagt, så länge du mår bra och är hälsosam så… Man ska heller inte slaviskt gå efter ditt BMI. Du ska må bra, det är huvudsaken och som sagt, alla människor har olika kroppsbyggnad :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

maja098
2016-01-18 19:56
#11

#9 Nej, det var inte bästa bilden.. Men där tröjan är börjar revbenen så magen går ju inåt under.. Ska se om jag har någon bättre bild. 

När jag sträcker på mig syns revbenen så mycket att det knappt ser ut som att jag har hud över 🤐

maja098
2016-01-18 20:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Vet inte om den är bättre men det syns iallafall.. (Det som går ut är där revbenen börjar)

[Indii]
2016-01-18 22:52
#13

Ät nötter om du vill gå upp lite i vikt! Hälsosamma (i rätt mängd) och energirika! Valnötter sägs vara bäst!

Annons:
[Devya]
2016-01-19 05:34
#14

Som sagt, om du vill gå upp i vikt så får du jobba lite på det. Jag ville gå upp  vikt eftersom både jag och min kille tyckte det var otäckt då mina revben alltjämt syntes, oberoende om jag sträckte på mig eller ej. De syntes även genom mina kläder så det var ju inte särskilt trevligt. Det tog en lång tid men till slut gick jag upp i vikt och nu väger jag 54kg från att ha vägt 43kg. :)

Upp till toppen
Annons: