Annons:
Etikettallergier
Läst 1065 ggr
wimze07
1/15/16, 12:26 PM

socker

Hej! undrar vad jag råkat ut för?

då jag äter godis. socker, bakverk ja allt som innehåller socker och även då jag äter frukt ibland blir jag illamående och måste ibland kräkas för att det ska gå över. Dessa besvär har jag haft i sex år nu och läkarna vill inte utreda utan säger bara att jag ska hålla mig ifrån socker. 

Har inte medvetet ätit socker på  sex år är sedan tio månader också gluten och laktosfri men besvären kvarstår. 

Sockervärde och långidssocker kollat och det var bra.

Någon som har liknande besvär eller har tips på var jag ska vända mig för att få klarhet?

kanske allergi?

Annons:
[hamster kompis]
1/15/16, 5:06 PM
#1

Samma här fast inte så ofta

Lojs
1/15/16, 5:08 PM
#2

Det kan inte vara så att du är väldigt känslig för snabba blodsockerhöjningar? Inte så att du får ovanligt höga svängningar, men att du är känslig för det? Jag vet själv att jag lätt får illamående och även migrän när jag äter socker eller andra saker som får blodsockret att stiga fort, så det finns ju de som är känsliga för det.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Maria
1/15/16, 5:10 PM
#3

#0 Jag fattat inte riktigt… Du blir illamående av socker men har hållit dej ifrån socker i 6 år men besvären är likadana. 

Det låter som om sockret inte är problemet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lojs
1/15/16, 5:12 PM
#4

#3 Jag läste det som att personen kanske testat igen med socker någon gång ibland och fått besvären igen då, men jag kanske har missuppfattat. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Record
1/15/16, 11:25 PM
#5

Ett verkligt gott omdöme, orsaken sitter mellan öronen. 😃

oddahviing
1/17/16, 10:48 PM
#6

Bakverk innehåller inte enbart socker, utan också fett. Blandar man frukt, fett och socker tillsammans med ett dåligt tarmsystem så kan du få problem, speciellt om du är känslig. Testa att endast äta frukt för sig självt på morgonen, minska fettet och få in mer fibrer. Vad brukar du äta skulle vara bra att veta?

'-Headlights on the highway-'

Annons:
Record
1/17/16, 10:55 PM
#7

Kommer blodsockret upp i mycket höga värden, reagerar kroppen genom kräkreflexer, tycker du bör kolla upp ditt sockervärde på vårdcentralen med en glukosbelastnings test.

Upp till toppen
Annons: