Annons:
Etikettvikt
Läst 2770 ggr
[Anata]
2016-01-11 21:33

Om vikten

'Jag har en underbar dotter som är 19 månader. Och hon slutade amma när hon var 1 år så i sep typ fick jag tillbaka min mens BLÄ.

Redan som tonåring hade jag problem med mat och att ens behålla den.

I Augusti 2010 slutade jag med anti depp tabletter och p-piller. 

Jag gick ständigt till en läkare som jag nu i efter hand fick veta att han har skrivit att jag gick upp i vikt men han vägda ALDRIG mig inte ens innan jag började med tabletterna. Jag gick från 60 kg till 90 kg på 3 veckor. Då jag var sjuk skriven i 3 veckor. 

Oktober slutet där blev jag gravid med dotter. Och under graviditeten fick jag inte upp ett smack. När dottern blev född gick jag ner 2 kg. Vilket jag så klart gick upp lika snabbt efter att ha fått info att jag måste äta på bra då jag ammar. 

Nu så där 5 månader efter hon slutade amma och mensen kom så har jag inte gått ner något. 

Jag går minst 2,5 km varje dag. Jag går sit-ups och andra övningar varje dag. 

Jag äter inte godis eller dricker läsk. Jag har en app på telefonen som säger att jag ska äta 1321 kcal om dagen vilket jag inte klara av att göra.

Mitt mat intag är.

 * Frukost 320 kcal
* Middag på MAX 300 kcal.

Nej jag kan inte äta mer. Om jag gör de får jag svin ont i magen. Jag spy upp de jag äter. Jag mår skit och har ont sa attans själv.

Jag har varit hos läkaren och alla prover visar på att allt är bra. Då hittar INGA anledningar till varför jag inte kommer ner i vikt.

Så klart blir man deprimerad om man inte trivs med sig själv eller kan nå sin egna mål. Om jag går ner 5 kg så blir jag as glad. Även om jag går ner 1 kg.

Men jag kommer inte ner i vikt.

Jag vet om att de handlar om att äta rätt och att motionera. Jag vet om att alla tjatar om kalorier och kolhydrater och protiner mm. Man ska inte äta si och så mm.

Men de handlar inte om högt mat intag hos mig. Utan att jag kan inte gå ner i vikt.

Jag har snackat med min läkare om att går en Bypass operation men måste ha ok från psyk mm. 

Jag har ont i knäna pga av vikten. Jag har extremt ont i min rygg pga vikten samt en skada. Men vikten mest. Jag har svin ont i mina leder och i huden.

Kan någon ge mig tips och inte försöka tala mig till veta eller försöka läxa upp mig. Allt de har jag en mamma till. Jag behöver TIPS och inget annat.

Tack snälla hjärtemänniska som ger mig tips

Annons:
Zadeira
2016-01-11 21:47
#1

Jag tror att ditt problem kan orsakas av att du äter för LITE. Om du inte kan äta mer så bör du försöka äta mer energi-rik mat så att du får i dig mer kalorier. Äter man för lite så kommer kroppen att sänka ämnesomsättningen eftersom den tror man är  i svält. Då går man inte heller ner i vikt. Så du bör helt enkelt öka ditt kalori-intag genom att äta mer eller att äta mer kalori-rika måltider.

[Anata]
2016-01-11 21:54
#2

Inte för jag vet vad de är för tips. Men jag kan inte äta mer kalorier än vad jag gör. 

Jag behöver inte någon läxning i mat utan Tips. Men anser du ditt inlägg vara tips. Så tusen tack :) Tack snälla för tipset isf

tlover
2016-01-11 21:55
#3

Nu kommer du kanske tycka att det här är ett konstigt tips. Men jag tipsar ändå.

Börja meditera.

När man mediterar så får man bättre kroppsuppfattning, tex så känner du bättre om du är hungrig eller mätt eller kanske törstig.

Meditation minskar stress (och stress ökar fettinlagringen på magen).

Regelbunden meditation minskar dessutom smärta, kanske till och med tar bort det (beroende på många saker) lika bra som vissa mediciner.

Meditation har många andra positiva bieffekter men det är dessa tre jag tror kan hjälpa dig mest.

Min man har varit med om alla tre av de jag skrivit om (tex så gick han ner vikten han gått upp då jag var gravid först då han började meditera) så det är inte bara något jag läst om på nätet.

Det positiva med meditation är att det har inga negativa bieffekter så även om du mot förmodan inte skulle gå ner i vikt, få mindre ont och bli mindre stressad så har det inte några faror (man behöver inte meditera i lotus el skräddarställning, att sitta på en vanlig stol går också bra, eller att ligga för den delen).

l'm back

[Anata]
2016-01-11 22:02
#4

#3 Jag försöker Meditera. Om inget annat så behöver jag de för att klara av livet på denna konstiga jord hahaha. Jag även dricker kamomill te och hallonblads te varje dag. Kamomill för att kissa mer. De de minskar på vätskan man har i kroppen. Hallonbladste för att ha närverna innan för huden när dotter klättrar över allt. Och sen green te för att enligt många viktig petter så är de fel om man skiter bara 1-2 gånger i veckan. Så ja jag måste tvinga kroppen att skita. Vilket är as jobbigt. Men men!

Stress har jag inte runt mig så som i mig eller familjen eller jobbet. Utan mer stress av media på något sett mobilen kolliktiv trafiken som när jag ska till och från min arbetsträning. 

Min skada är både i skelletet, muskelerna och i närverna. Har blivit sparkad av en häst när jag var 15-16 år.

tlover
2016-01-11 22:12
#5

#4 Vad är det som gör att du inte kan meditera? Behövs det tex att din respektive tar hand om din dotter eller att du behöver en egen plats att meditera (två vanliga problem).

Det finns fler urindrivande örtteer om du vill variera dig, tex brännässla, björkblad m.m.

och för att lugna sig hjälper tex även citronmeliss eller johannesört.

Glöm däremot inte att kolla med din läkare att det är okej att dricka de örtteerna (många örtteer krockar med mediciner tex johannesört och p-piller).

Meditation kan om jag förstått det rätt hjälpa mot all smärta, även om det varierar från person till person och smärta till smärta.

l'm back

[Anata]
2016-01-11 22:15
#6

Dom jag dricker har jag handplockat själv och passar mig och min mage.

Jag mediterar gärna. Men som de är nu idag. Så har jag inte ro för att göra de. De är de inte stressen som påverkar utan att jag inte mår så bra för att bara sitta rakt upp och ner och fokusera på min andning mm

Annons:
Zadeira
2016-01-11 22:21
#7

#2 Vad är det du inte förstår som ett tips? Mitt tips var att äta mer kalorier. Du skrev att du inte kunde äta mer än du gör, därför tipsade jag dig om att äta energirikare mat så att du ökar ditt kalori-intag. Det är ingen läxning eller föreläsning om vad du ska eller inte ska äta utan ett tips som kan hjälpa dig att gå ner i vikt.

tlover
2016-01-11 22:27
#8

#6 Det finns tusentals sätt att meditera, kanske ska du testa en annan meditation för när du inte har ro i kroppen. Mantran tex eller guidad meditation (finns tex på youtube) eller kanske gående meditation? (det senare kan jag inte så mycket om min man gör det ibland men jag har aldrig testat det).

l'm back

[Anata]
2016-01-11 22:33
#9

#7 Jag skrev jo de om de var ett tips så tusen tack

#8 Jag gör nog en gående när jag går till och från jobbet och när jag är utmed hundarna. Då jag stänger ut allt och laddar batterierna

fiafia89
2016-01-12 08:42
#10

Du äter för lite, ät mer! Jag har tidigare legat på samma kaloriintag som du ibland mindre för att kunna gå ner i vikt men jag fick inget resultat, men har nu anlitat en kostrådgivare och av honom har jag fått 1900 kcal per dag och nu börjar äntligen vikten röra sig neråt =)

tlover
2016-01-12 09:34
#11

#9 gående meditation är vad jag förstår annorlunda, men att fingå är ju också bra. Men jag tänker när du ska meditera men det kryper i benen. Själv gillar jag mantran då. Det behöver inte alls vara på något konstigt språk. Själv använder jag ofta "lugn " "ro " eller "här " nu ".

l'm back

[Devya]
2016-01-12 10:14
#12

I ditt fall så skulle jag äta mer och motionera betydligt mera (antingen genom att springa/jogga, cykla eller simma). Konditonsträning är fantastiskt bra men det brukar dock ta ett par månader innan det ger resultat, åtminstone var det så för mig.

Jag gick aldrig ner i vikt genom att försöka reglera matintaget särskilt mycket utan jag åt så mycket jag orkade och motionerade varannan dag.

Annielle
2016-01-12 10:59
#13

Man bör dock inte dricka samma ört-te mer än tre veckor i sträck utan variera örterna eftersom det bland annat kan vara skadligt för levern annars.

Önskar att jag hade vetat detta för 15 år sedan när jag drack kamomillte och pepparmyntste varje dag under minst ett år, men det slutade med att magen kraschade och att jag efter detta aldrig någonsin kan dricka någon dryck innehållande dessa örter utan att få kraftig magont och diarre´.

Både hallonbladste och kammomillte kan dessutom ha en stoppande verkan.

Nässlor sätter ofta fart på magen förutom att det är urindrivande.

Citronmeliss som också nämndes av tlover är också ett bra alternativ, kör med det själv ibland, speciellt veckan innan mens för att inte ha så stora sömnproblem.

Men man kan ju testa lavendelte och citronverbena också som omväxling t.e.x.

Har du kollat upp din sköldkörtel? Prover hos läkaren menar jag….kan ju också vara en orsak till att ha svårt att gå ner i vikt, vanligare efter graviditet dessutom.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
[Anata]
2016-01-12 12:38
#14

Snälla sluta på peka att jag äter för lite. Jag äter så mycket jag kan. Jag kan inte äta mer. Men de är kanske helt okej att jag ska spy upp allt jag äter. Men de tycker inte jag.

Jag kan inte äta mer än vad jag gör. Så snälla sluta elta om de

Maria
2016-01-12 12:42
#15

#14 Om du lägger upp ett schema för dagen med mer kalorier och att du istället för frukost och middag äter flera små måltider så kanske det går lättare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Anata]
2016-01-12 12:50
#16

Ne! Oavsett hur "lite" jag äter för att äta flera mål så spyr jag

tlover
2016-01-12 12:54
#17

#16 om du har psykologi kontakt så kan det vara värt att ta upp då det mycket väl kan vara psykologiskt. Om inte kan det vara värt att ta kontakt med vårdcentralen om det för det är inte hållbart att äta så lite.

l'm back

Maria
2016-01-12 12:58
#18

Jag håller med. Du får nog söka vård för detta om det nu är fysiskt eller psykiskt för hjälp måste du ha.

Du lever ju på svältkost.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fiafia89
2016-01-12 13:06
#19

Du bad om tips för att gå ner i vikt och det är precis det du får.  Kosten är viktig och kan du inte äta och spyr upp allt så borde du ta upp detta med en läkare/psykolog. Vi läxar inte upp dig utan ger dig tips och råd för vi vill väl.  Du kanske har någon form av matallergi som gör att du inte kan behålla maten, ibland visas inte det på prover tyvärr. 

 Lycka till.

[Anata]
2016-01-12 13:07
#20

Jag har redan varit hos läkare mm. Dom hittar inget fel. Och jag vet vad jag kan äta och inte äta. 

De är inget tips om att äta mer när man inte kan äta mer!

Annons:
tlover
2016-01-12 14:01
#21

#20 har du varit hos psykolog också angående detta?

l'm back

tlover
2016-01-12 14:05
#22

Har du testat att gå till en dietist också?

l'm back

[Anata]
2016-01-12 14:19
#23

Jag ska testa Allévo. Så får vi se vad den säger. Har beställt hem sakerna här idag

OlgaMaria
2016-01-12 14:36
#24

Det låter som att din mage mår väldigt dåligt för det första.

Och för det andra som att din ämnesomsättning inte fungerar som den ska. För att detta ska komma igång krävs en massa näringsämnen som man inte får i sig om man äter så lite som du gör.

Men du ska nog börja med att försöka bli vän med din mage. Det verkar vara där det kraschar för dig. 

Och framför allt, så tror jag du behöver skifta fokus, från att det viktigaste är att du går ner i vikt, till att det viktigaste är att du mår bättre. Att du inte går ner i vikt är ett symptom på ohälsa, och därför behöver du satsa på att må bra, för att eventuellt kunna komma till rätta med vikten någon gång i framtiden när du mår bättre.

Har du testat probiotika? Piller kan vara enklast, men själv försöker jag äta surkål varje dag. Det har hjälpt min mage mycket. Aloe vera juice är väldigt bra för magen. Citronsaft och äppelcidervinäger kan kännas bra för många magar, dåligt för andra. 

Hur ofta gör du nr 2?

Lycka till!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Anata]
2016-01-12 14:37
#25

#21 Jag har alltid haft detta problemet så länge jag kan minnas. Jag har aldrig varit stor i maten. 

Jag vet när jag gick på bup som barn blev jag utred för bullomin icg anorexia men inget av de har jag eller löper risk för de. Då jag äter och jag tvingar aldrig fram en spya. Jag har bott på utrednings hem så dom följde mig väldigt noga. 

Sen vuxen ålder har jag snackat med läkare och psyk om de. Båda säger att de finns folk som har naturlig normal magsäck men har en känslig mättnad. Alltså dom känner lätt av när dom är mätta och när dom är hungriga. 

När jag känner att jag är hungrig då äter jag. Jag väntar inte tills jag är vrål hungrig. Utan jag äter när jag känner hunger. 

De min nuvarande läkare kan tänka på är att då jag blev gravid som 16 åring och vägde bara 55 kg som max. Så kan graviditeten rubbat den naturlig mat cirkeln. Alltså jo mer du växer och utvecklas på normalt sätt. Inte blir gravid som barn/ungdom. Så ska kroppen suksesivt (hur de nu stavas) blir hungrig efter hur man växer och mognar. 

Men när man blir gravid som ung så chockas kroppen av olika saker. Hurmönerna ändras och kroppen har nu 2 som ska få mat. När man då som tonåring är hungrig som en tonåring och där på får en hunger av en gravid människa. Så kan de krocka och de göra att kroppen ber om mer mat än vad du ger den. Och då spara den på de du ger den. Alltså redan där kan de vara att jag började med de ni kallar för svält. Men många jag känner äter väldigt lite och sällan men dom är inte stora. 

Jag har aldrig sagt eller sett mig själv som tjock. Utan bara mulligare än andra ;) Jag klankar inte ner på mig själv eller tar åt mig av andra. 

De som gör mig deppig är att jag göra allt för att gå ner men kommer inte ner. Alltså hade jag gått ner 1 kg på 2 veckor. Då hade gjort mig asglad och jag hade gjort allt för att fortsätta. Men när du inte går ner. Oavsett om jag äter två tuggor och sen 2 tuggor efter 3 timmer så spyr jag.

Jag har testat allt som läkare har gett mig. Dom trodde att de var för att jag skiter för "lite" fram till en läkare på akuten blev förbannad då de rann blod av mig. Då sa han de till mig att de finns extremt många människor som inte skiter så ofta. Alltså de är inte farligt eller onormalt att skit 1-2 gånger i veckan. Så Jag får inte ta lakseringsmedel då min magen slår ut de totalt. Så läkarna har fått en käft smäll redan.

Jag har haft kamera i halsen och i röva men inget fel. Så dom har kollat allt på mig och hittar inget.

Vi alla är olika och vi funkar på olika sätt. Så vad som är normalt för mig kanske är onormalt för någon annan och andra hållet om.

OlgaMaria
2016-01-12 14:49
#26

#25 Jag tror inte att du var särskilt utsatt för att du blev gravid som tonåring, däremot om du alltid haft de här problem så var du extra skör i kroppen då du blev gravid. Vem som helst riskerar att få näringsbrister som gravid, och om man som du vägde lite och åt lite under lång tid innan, så är det snarast garanterat att få näringsbrister som gravid, och det slår ut ämnesomsättningen. Så du måste hitta ett sätt att få i dig mycket näring. Och få en mage som tolererar mat. Jag gissar på att du har en väldig dålig tarmflora. Men näringsbrist kan också leda till svårigheter att smälta och behålla mat.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

tlover
2016-01-12 15:31
#27

#25 har du sagt till läkare, Psykolog m.m att du endast äter några hundra kcal per dag? För även om folk är olika så får man näringsbrist om man äter så lite.

l'm back

Annons:
[Anata]
2016-01-12 16:04
#28

Dom vet om att jag äter max 600 Kcal om dagen. Och äter jag mer så spyr jag.

Nu ska jag testa Allévo. Och se hur de går.

De är jo skillnad på fast föda och flytande. De kan vara så att fast föda är för mycket för magen. Jag vet inte. Jag kan bara ha en massa teorier.

Men jag har aldrig kunnat äta var 3 timme. Jag har aldrig kunnat äta 5 mål om dagen. Ända sen jag var mindre har jag minne av att jag har spytt upp när de har blivit mer än 2 mål om dagar. 

Varför vet jag inte. Dom hittar inget fel på mig. Så de är lilla jag.

Hoppas nu att Allévo ska hjälpa och sen är de jo bara att jag får se om jag kan äta "normalt" sen och inte svälta mig som ni säger

Annielle
2016-01-12 16:41
#29

Då kan du  ju även testa att äta finmixade soppor/grytor ( i matberedare eller mixer) också om det skulle vara lättare för magen 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Maria
2016-01-12 16:43
#30

Har aldrig någon dietist erbjudit dig näringsdrycker?

När jag var sjuk fick jag drycker levererade hem till trappan. Mycket smidigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Anata]
2016-01-12 16:53
#31

Nej! 

Proverna skulle visa om jag har näringsbrist

Maria
2016-01-12 17:29
#32

#31 Det beror ju alldeles på vilka prover du har tagit.

Vet din läkare om att du bara äter 600 kalorier om dagen?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Anata]
2016-01-12 17:35
#33

Ja de vet han om

Maria
2016-01-12 17:37
#34

Vad säger han om det då?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Anata]
2016-01-12 18:02
#35

#34 de har jag skrivit innan. Då proven inte visar något fel och dom inte hittar något fel så kan han inte göra något

Maria
2016-01-12 18:04
#36

Kan du inte själv be om att få kontakt med en dietist. De brukar vara duktiga och ha en massa smarta lösningar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Anata]
2016-01-12 18:44
#37

Jag har varit hos sån och dom kan inte hjälpa mig.

Om dom hade kunnat hjälpa mig. Tror du jag hade suttit här och bett om tips och råd då?? Nej verkligen för då hade jag inte haft något problem.

Maria
2016-01-12 20:09
#38

Du svarade ju tidigare att du inte fått näringsdrycker. Det kan faktiskt var till stor hjälp så att du får i dig din dagliga energi.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Anata]
2016-01-12 20:43
#39

Jag har inte fått något sånt nej. Aldrig varit på tal om de.

Men sen är de så oxå. Dom ser mig och jag är överviktig. BMI på 39,7.

Tror du på fullaste allvar att dom ens kommer ge mig någon näringsdryck?

När man enligt alla läkarböcker mm som säger att du kan inte vara överviktig och har problem som inte syns.

Först trodde om ämnäsomsätningen. Men nej den är de inget fel på. Sen trodde dom de var för att jag inte sket varje dag som enligt böckerna man måste göra. Nehe de var inte de.

Tror du på allvar att dom kommer erkänna att de är fel på mig? Nej du de tror jag inte. Enligt alla människor så måste jag äta fel eller tränar fel. 

Men jag äter som man ska jag tränar/rör på mig minst 2,5  km varje. dag.

Så vad är de då för fel? Jo läkar ………. kan inte tänka utan för boxen. Dom kan inte se faktumen att man kan gå upp i vikt oavsett hur mycket du äter eller om du äter rätt eller fel.

Om jag nu skulle svälta mig själv som en del säger. Då skulle min kropp dra mer på de fettet jag har i kroppen. Men jag har fett till med än 50% i kroppen. Och de är inte för att jag "svälter" som ni kallar de. 

Igår testade jag. Jag tog en runt av marabo choklad. 5 min efter ca spydde jag upp den. Jag testade dricka cola spydde dricka mjölk spydde. Vatten får jag behålla och smoothin från Allévo idag. Men salladen jag åt nu idag spydde jag upp.

Vad mer kan jag göra? Jo jag får testa mig fram varje dag och se vad jag kan äta. Jag tror inte att jag kommer kunna äta normalt någon gång i mitt liv. Varför ja jag vet inte. Men jag finner mig i de! Jag accepterar att jag inte klara av de. Nu verkar de som jag får behålla Allévo. Då får jag ha de som min bas och sen testa min fram. 

Så snälla älskade med människor. Sluta säg att jag svälter mig själv. Då jag inte har något val. Jag är trött på att spy. Jag är trött på att inte kunna leva ett normalt liv som alla andra pga jag inte kan äta vad som helst uppenbart. De jag en gång i livet älskade kan jag inte äta. Men jag grämmar mig inte över de. Utan jag hoppas till botten av mitt hjärta att jag en dag kan få äta de igen. De är inte roligt att åka på kalas äta vara social 5-10 minuter som in på toa och spy. De har gått så illa att jag fick gå över till en kompis som bor på samma område som min svärföräldrar för att  svärföräldrarnas toa var upptagen och spyan stod mig i halsen. 

Om jag hade kunnat välja och få bestämma hade jag väg 55 kg mått skit bra och älskar livet som jag vill göra och en gång i tiden gjorde. Men nu kan jag inte de och jag försöker hitta tillbaka 😭Jag har missat as mycket pga att jag spyr så som jag gör. Men vad kan jag gör mer än försöka?

tlover
2016-01-12 22:15
#40

Har du testat olika läkare eller alltid gått till samma?

Vissa läkare kan ju inte nått, så har du hela tiden gått till samma så kan du testa att gå till en annan.

l'm back

[Devya]
2016-01-13 05:29
#41

Det enda jag kan tänka på är att du är allergisk mot något. Du säger att läkare har kollat och testat men de brukar inte alltid vara särskilt duktiga. Det kan vara ett specifikt ämne som finns i de flesta maträtterna men som läkare inte vanligtvis testar för. Det är inte särskilt ovanligt att läkare missar det ena och det andra. Däremot vad det ska kunna vara, har jag förstås ingen aning.

Jag vet inte heller om någon kan ge dig några tips om de inte har varit i samma situation som dig.

Jag skulle rekommendera ordentlig konditionsträning - så att du verkligen får upp pulsen, för man går verkligen inte ner i vikt bara genom att gå ut och gå, sällan sådant brukar fungera. Om jag enbart promenerar varje dag vilket jag gör, minst 4km, så går jag verkligen inte ner i vikt men om jag springer varannan dag ca8km så går jag snabbt ner i vikt. Sen igen har du ju en massa problem med att behålla mat så jag ver inte om det är ett särskilt bra tips alls för dig.

Annons:
nypisnina
2016-01-13 08:50
#42

Bara för att klargöra en sak, om kroppen hamnar i svältläge så förbränner man ingenting, den håller på resurserna, har du alltid ätit lite så kan din förbränning vara långt mycket lägre än tex min som alltid har ätit mycket.
Har du hört uttrycket; banta sig tjock? Man drar ner så mycket på kalorierna så att ämnesomsättningen och förbränningen går på sparlåga, sen slarvar man till då och då eller man slutar att banta när man har nått sitt mål och pang så går man upp och väger ännu mer än tidigare. Det finns de som har förstört sin ämnesomsättning totalt av många års hårt bantande.
Nu menar jag inte att det är det som har hänt dig, men det är det som menas med att om man hamnar i svält eller lever på svältkost så tappar man inget fett.
Du gör ju inte detta med flit, det förstår jag också, ville som sagt bara klargöra.

Jag gissar att din förbränning är låg eftersom du har ätit så lite under lång tid, din kropp är van vid lite mat och därför går du inte ner i vikt. 
Mitt tips är därför att försöka röra på dig lite mer, lite pulshöjande träning då och då och kanske varva med något avslappnande som yoga.  
Skulle du kunna göra egna smoothies och/eller soppor? Det är nyttigare än allévo som innehåller en hel del tillsatser, plus att det är lågkalori.. LCD. Men om det funkar så kanske du kan käka flera påsar och då kommer du upp i kalorier.

OlgaMaria
2016-01-13 13:24
#43

#39 Vi förstår att du inte svälter dig med flit. Men din kropp lever ju under svält ändå.

Vad brukar din temperatur ligga på? Det är inte alltid man lyckas mäta ämnesomsättningen ordentligt på vårdcentralen. Men förr i tiden använde man sig av temperaturmätning. En temp som ligger lågt är ett tecken på dålig ämnesomsättning. Mät många gånger under en dag, inklusive det första du gör på morgonen. Vad brukar tempen ligga på? Tempen skiftar också med menscykeln för oss kvinnor så mät utspritt över månaden också.

Läste du mina tips i #24 om probiotika? Aloe vera är också väldigt bra för känsliga magar.

Härligt att du kan behålla allevon i alla fall.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Anata]
2016-01-13 14:19
#44

Min normal temp är 36. Har alltid varit där. Min mamma har oxå låg temp.

OlgaMaria
2016-01-13 14:47
#45

#44 Ja, det är låg temp och tyder på låg ämnesomsättning.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Anata]
2016-01-13 16:06
#46

Okej!

Idag kom alla mina Allévo saker så nu kör vi på de :) 97,8 väger jag idag och de är min start vikt.

[Anata]
2016-01-13 22:06
#47

Summera dagen här nu då.

kl 8:30 blev de frukost. Två mackor med skina från Polarbröd. Sen då dricka vatten. Sen fick jag sms om att mina packet har kommit så att jag hämtade ut dom när jag kom hem. Eller ja min man gjorde de till mig.

Sen vid kl 16:30 blev de Potatis/purjolök soppa :) Den smakade som varma koppen.
Vid halv 8 nu här ikväll så blev de en jätte god Smoothie Jordgubb/Blåbär. Den var jätte god. Lite söt för min smak men god.

Nu här vid halv 10 blev de en Chokladshake. Den smakar dock pulver och vitaminer haha. Men god och jag njuter av de.

De jag har sammanlagt fått i mig idag är 340 kcal. På jobbet idag har jag gått 7 km totalt. Sen styrketräning då av mocka, köra skottkärran, höballar då de var 2 st 4 kg och 4 st 3 kg. Sen fick jag gå och hämta hunden som tog sig en lite promenad men glömde förare haha. Så gick av mig min frukost där 979 kcal bara på 7,1 km. Så är stolt över dagen.

De ända jag känner av är socker suger och den abstinenten som blir. Där fick jag se hur mycket jag har blivit påverkad av min man som äter choklad och dricker cola. Så ja. Men tji på mig. Jag klara detta och jag vill verkligen klara av detta. 

Så imorgon blir de en smoothie till frukost sen en soppa med mig till lunch och sen en sheke min sista. Sen soppa med familjen och sist en hög protin tror jag. Peppar peppar ta i trä. 

Kan säga er att igår så åt jag en Bar och drack en smoothie. Då vägde jag 99 kg. Idag innan jag började dagen vägde jag 97,8. Så ja vi får la se hur mycket jag väger imorgon då haha. Nej jag kommer inte se mig blind på vågen men om jag nu rasar som alla säger att dom gör i början. Så lär jag jo se de på vågen. 😃

fiafia89
2016-01-14 07:47
#48

Och du fick behålla allt under hela dagen?

Annons:
[Anata]
2016-01-14 10:34
#49

Mina mackor japp. Men dom har jag jo bränt lika snabbt hahaha.

Mina 3 Allévo påsar japp. Nu dricker jag min vanilja magno Smoothie. Och jag känner ingen protest från magen eller spy känsla 😃

I Måndags sa vågen 99 kg. Jag började med Allévo i tisdag. Igår sa vågen 97,8. Och nu här på morgon sa vågen 96,9 😃 Då går inte att beskriva min glädje att de äntligen går ner åt 😃

Dom säger att den första veckan så rasar men som fan i vikt sen inget den andra tiden :) Nu är detta mest troligt att detta jag har tappat är 3 kg vattenmassa som har samlats i kroppen. Men ändå de känns redan skönt att förlora dom 3 kgna :)

nypisnina
2016-01-14 12:43
#50

Bara en fråga, hur kan du få den maten till bara 340 kcal? Är brödbitarna väldans små? 😇

Vad skönt att du fick behålla maten, verkligen härligt! Hoppas att det går bättre nu och att du får bra resultat.

Man tappar först vätskan och det går alltid snabbast i början, sen går det långsammare.
Det är ju kanon att du går ner, alla minus är ju bra oavsett om det är vätska eller fett. :-)

Maria
2016-01-14 13:25
#51

#47 Du drar alltså av förbrukade kalorier från ditt dagliga intag?

Så har jag nog inte hört någon räkna förut.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

nypisnina
2016-01-14 14:52
#52

Jaha! Då fattar jag. Efter vad #51 skrev. Men då får du ju i dig mer kalorier än vad du skrev. Har du alltså ätit 970+340 kalorier? Det är ju verkligen jättebra! :-)

Zadeira
2016-01-14 15:27
#53

#51, Det brukar man väl främst göra om man medvetet räknar kalorier för att gå ner i vikt. I alla fall gjorde jag det för att inte få i mig varken för mycket eller för lite kalorier.

Maria
2016-01-14 15:49
#54

Jo jag kan förstå att man räknar så inför sig själv men det blir ju lite konstigt att säga att man bara fått i sig x-kalorier under en dag och man sedan talar om att man tränar på ett visst sätt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Anata]
2016-01-14 15:50
#55

Asså I onsdags när jag snackade med en på Allévo. Så sa dom till mig att då jag åt min frukost och motionerade sen så bränner man de man har ätit. 

Som nu idag blev de en smoothie och sen en bar som var godare.

Men nu har jag gått ner 3 kg vattenmassa :) Vilket gör mig så klart jätte glad

Annons:
Zadeira
2016-01-14 16:20
#56

#54, det håller jag me dom. Det lir väldigt svårt att förstå vad man egentligen utgår ifrån för kaloriantal om man inte är tydlig med det och då är det inte heller konstigt om man får råd som upplevs som fel.

#55 Givetvis förbränner du det du har fått i dig om du motionerar. Man förbränner ju en viss antal kalorier bara på att sitta rakt upp och ner också. Det innebär att man normalt sett behöver få i sig minst 1500 kalorier per dygn om man inte vill hamna i att ämnesomsättningen sjunker. Men detta visste du säkert redan..

Men hur många kalorier får du i dig när du INTE räknar bort de du gör av med vid motion?

[Anata]
2016-01-14 16:51
#57

324 är idag

[Anata]
2016-01-14 19:16
#58

Nu har jag fått i mig 

436 kcal Jag ska äta en gång till vid 8 ca

Maria
2016-01-14 19:17
#59

Jag hänger inte alls med i ditt sätt att räkna så jag kan inte avgöra om det är bra eller inte.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zadeira
2016-01-14 19:32
#60

Jag förstår inte heller riktigt hur du räknar. Kan du inte skriva ner exakt vad du ätit idag och hur många kalorier det innehåller enligt dig så vi får se hur du räknar och menar?

[Anata]
2016-01-14 19:39
#61

Jag för en dagbok på Allévos hemsida samt en kaloriapp på telefonen.

Därför vet jag hur mycket jag har fått i mig. Idag är de 436 kcal. Och jag äter ca var 3 timme nu,

Jag tar bara puvler av Allévo och en Bar då och då! 

Där jag för dagboken fyller man i när man motinera och jag har en sån där app för de med. Så de är så jag har koll på de.

Men om ni inte förstå kan jag inte göra något åt de.

Zadeira
2016-01-14 19:47
#62

Vad jag vill få fram är ju så att det verkar som att du räknar dina kalorier som du fått i dig efter motionen och inte innan. Det kan vara relevant för viktminskningen.

Annons:
[Anata]
2016-01-14 20:32
#63

Idag har jag ätit 436 kcal. Då har jag inte rört på mig. Och jag ska ha ett mål till sen

Lojs
2016-01-14 22:32
#64

När man räknar kalorier så räknar man ut det totala utan att dra av det man motionerar bort. =) Just vad man förbrukar är extremt svårt att räkna ut då det är olika från person till person. Att såna uträkningar finns med i appar mm handlar mer om ett försäljningstrick än om att det är så det funkar.
Motion är generellt sett ett ganska dåligt sätt att gå ner i vikt, kosten påverkar vanligtvis mycket mer än vad motionen gör (finns en hel del forskning på ämnet).

Jag läste att du träffat en dietist, men jag skulle ändå föreslå att du träffar en annan dietist och gör en ny utredning (då menar jag en riktig utredning, med 1-2 veckor kostdagbok, uppföljningsmöten mm), det finns väääldigt olika kvalité på dietister (precis som på läkare eller vad som helst). En dietist som gör en ordentlig utredning på precis exakt vad du äter kan hjälpa dig på ett helt annat sätt än vad vi kan utifrån inlägg på ett forum.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Anata]
2016-01-14 22:41
#65

#64 

Nu funkar Allévon verkar de som. Tyvärr fick jag ett återfall idag  :( Så nya tag imorgon. Men mår skit nu då jag har spytt upp allt jag tryckte i mig. Så ja där fick jag mitt straff.

Men kom ner 3 kg vilket jag så klart är glad för.

Sen måste jag ner då inom 3 månader ska jag få en tid på operation. Så jag vill ha gått ner till dess. Så blir inte narkosen så psykist med ångesten att dom har sett tjocka mig. Typ.

Men nya tag imorgon och jag ska tillbaka till jobbar. Då blir de 1,5 km att gå dit 1,5 km till bussen sen kanske. Och en massa där samt då hålla på med hästarna mm. 

Så jag har med den appen för att se hur mycket  jag gå inte för hur mycket jag bränner av mig då endast vågen och måttbandet kan visa de. Utan med för hur långt jag går. Mer som " Ja idag klara jag detta Imorgon gör vi lite till" Som en peppning till mig själv att jag fasktist kan fast jag är överviktig.

Min operation är ingen magoperation i den bemärkelsen.

[Devya]
2016-01-15 05:22
#66

#65 Jag måste fråga, har du inte fått jättedåliga tänder av allt spyandet? =/ Det låter som om du verkligen borde få hjälp med det här för du kan få en massa problem med diverse saker i längden.

[Anata]
2016-01-15 08:34
#67

Under min "ungdom" så var vi hos tandläkaren 1 gång i månaden just pga spyandet.

Men nu på dom senaste åren så har dom hållt sig. Inte fören nu som jag har börjat få problem.

Men vad tandläkarens har sagt så är de mest troligt alla glutten som förstör tänderna än spyandet. 

Så ja jag vet inte. De åter står och se nu när jag sluta spy

nypisnina
2016-01-15 08:47
#68

Träningen utgör bara 30% av viktnedgången, så man kan träna väldigt mycket och ändå få utebliven viktnedgång om man äter helt fel så gå efter kalorier som går in, du har ju ändå ätit det och fått näringen från maten, sen hur mycket man förbränner är väldigt individuellt som #64 säger och det är svårt att veta hur mycket man förbränner, ännu svårare att veta hur mycket en viss aktivitet förbränner.
Apparna kan säga en sak, armbanden något annat och apparaten på gymmet en tredje. Man tror oftast att träningen ger mer än vad man tror så det är bättre att gå efter kalorier in. :-)

[Anata]
2016-01-15 08:58
#69

Den ger men stöd om man har dålig självbild så man ser att man kan. Sen får man jo kondis och man får en inblick på att man rör sig mer än vad man tror. Jag tror mig inte blind på apparna. Utan har den mer för "ja nu klara vi detta!" Lite som om du har med dig någon som säger du orkar lite till.

Idag blir de dock att ta de lugnt. Är hemma med migrän. Så kommer svara i mån av ork här.

Men min frukost är i mig. Och de är lättare att få i mig 5 påsar Allévo än 5 fasta mål om dagen.

Min husläkare tycker att jag är duktig fast mitt återfall igår. Han säger att han tror jag kommer klara av detta. Vi ska göra tester om ca 3-4 veckor. Så vi får se vad testarna säger då

Annons:
nypisnina
2016-01-15 09:06
#70

Jag har med såna, de är kanon - ville bara nämna det där med kalorier in och ut. :-)

Du skulle inte kunna prova med modifast? Allévo är VLCD medan modifast är LCD, på en påse modifast så får du i dig dubbelt så mycket kalorier har jag för mig, mer energi liksom. De är väldigt goda med.

Annars, om det går så kanske du kan ta fler än 5 påsar Allévo så att du får i dig mer kalorier? :-)

[Anata]
2016-01-15 09:55
#71

#70 jag ska gå ner i vikt inte upp.

Jag har hittat en metod som passar mig. Du får tänka på att jag är van vid 600 kcal om dagen. Nu sätter jag i mig 700 kcal. 

Jag har testat Modifast och jag tycker som är äckliga. OM man ska ner i vikt ska man äta mindre Kcal. De är lite för er men de är mycket för mig!

Zadeira
2016-01-15 09:57
#72

#71 Du verkar inte förstå det här vi försöker säga: Du kanske behöver öka ditt kalori-intag för att gå ner i vikt eftersom din kropp får i sig för lite kalorier.
Men om nu det här funkar för dig så kör på det!

[Anata]
2016-01-15 10:05
#73

Ni säger något helt annat än alla andra. 

Jag kan inte öka mitt intag om jag ska gå ner i vikt. Om jag äter alla min 5 påsar om dagen så ligger jag under 1000 kcal om dagen. 

Så vad är problemet?

Zadeira
2016-01-15 10:07
#74

#73 Som jag sa, om du tycker detta funkar så kör på det! Då har du ju hittat något som funkar för dig oavsett vad vi andra har gett för tips.

[Anata]
2016-01-15 10:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

En kvinna ska ta 5 påsar om dagen

[Anata]
2016-01-15 10:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Detta är taget från Apoteas hemsida och under Allévo sen klickad jag in på en vara som jag har hemma

Annons:
fiafia89
2016-01-15 10:59
#77

Du borde söka hjälp för detta IGEN och hos en annan läkare för detta är inte normalt/hälsosamt. Jag får känslan av att du kanske lider av en ätstörning. 

Din kropp kan inte må bra utav detta och att du spyr upp allt du äter är definitivt inte normalt. Men du verkar inte vilja ta till dig tipsen vi ger dig, varför inte?  

Att svälta sig pga att du inte får behålla maten och sedan börja med en lågkalorikost är inte bra.  

Vad åt du under graviditeten egentligen? 

Jag tar mig själv som ett exemplel. Jag har varit väldigt överviktig och när jag började min viktresa åt jag helt normalt, inga dieter utan vanlig husmanskost men EN portion, mycket grönsaker slutade med läsk  och godis endast på helger + att jag tränade ca 4 dagar i veckan och dagliga promenader. Av detta gick jag ner 40 kg. 

Ibland hamnar man på en platå och jag blev otålig varför inget hände så jag började dra ner på maten i flera år utan reslutat till nu för bara någon månad sen, mitt dagliga intag var ca 1000-1200 kcal + träning, ingenting hände. Jag anlitade en kostrådgivare/personlig tränade och han sa: du äter för LITE! Jag äter ca 2000 kcal nu plus träning och går ner i vikt,  För att kroppen ska förbränna måste man ha bränsle, RÄTT bränsle. 

Tycker du är lite otrevlig i vissa av dina svar, du frågar om hjälp men blir irriterad när vi hjälper dig.  Så skyll dig själv om du inte vill lyssna och jag hoppas du får hjälp med vad nu som är problemet med din kropp för du borde få hjälp där innan du ska börja gå ner i vikt.

[Anata]
2016-01-15 11:31
#78

Nej jag är inte otrevlig. Blir lite tjatit när alla sak säga samma sak. Man lyssnar inte bättre för att folk säger samma sak.

Jag har snackat med min läkare om detta. Jag har inte ätstörning. Jag ät på samma sätt på båda mina graviditeter.

Senast igår snackade jag med han och han sa till mig att de är bra att jag äter detta då jag kanske kan vända min mage till rätta. 

Men vi kommer alltid tycka olika. Jag har hittat något som funkar. Jag äter flera gånger nu och jag nu spyr jag inte upp de om jag håller mig till Allévo. De är när de är fast föda som blir inblandad som jag spyr

Annielle
2016-01-15 11:36
#79

Hoppas att detta hjälper dig så att du kan börja äta mat sen också då, för det går ju inte att leva på i längden produkter som Alle´vo.

Lycka till verkligen! måste vara ett helvete att inte kunna behålla maten utan att spy som nu!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

nypisnina
2016-01-15 11:39
#80

#71 #73 Som det talats om tidigare i tråden så vill inte kroppen släppa på fettet eftersom den hamnar i svältläge där den lagrar istället för att bränna. Det är förklarat längre upp i tråden. Man äter helt enkelt för lite.
Man måste äta mindre än vad man gör av med för att gå ner i vikt, det stämmer, men ibland blir det för lite och då släpper man inget.

Du får ju inte i dig tillräckligt med kalorier eftersom att du spyr och inte kan äta särskilt mycket, du går inte ner i vikt som du ska (därav denna tråden) och därför kan en hjälp vara att faktiskt höja kaloriintaget, inte minst för att du ligger farligt lågt. Det är massor med näringsämnen som du går miste om när du äter så lite.
Om man kör en diet enligt VLCD så hamnar man slutligen i ketos - fettförbrännarfasen och då äter man 5 påsar om dagen, men du lever ju redan så - och går ändå inte ner i vikt.
Du skrev att du åt:
 * Frukost 320 kcal
* Middag på MAX 300 kcal.

Och nu ska du äta ännu mindre?! Det rimmar inte bra. Din kropp har redan låg förbränning, din ämnesomsättning har troligen anpassat sig till din svältkost och om du ska köra det här enligt 5 påsar om dagen, drygt 500 kcal om dagen eller vad det blir, så gör du din förbränning ännu sämre.
Det finns de som har bantat sig så illa att de går upp i vikt vid 1000 kcal trots stenhård träning - och det är inte normalt men man kan förstöra sig. För varje gång en människa drar ner på kalorierna till så låga nivåer så påverkas kroppen som så att ämnesomsättningen går ner och så även förbränningen - som jag skrev tidigare; man bantar sig tjock. För någon gång når man sitt mål och börjar äta mer igen så är risken stor att man går upp igen, och där är jojobantningen i gång, och för varje gång man bantar desto mindre behöver man äta för att gå ner i vikt. (lite beroende på hur lång tid det hinner gå mellan gångerna)
För att få det här att vända så behöver man vänja kroppen vid mer mat igen, vilket tar tid, det är svårt och man går ofta upp lite igen.
Alla som går på VLCD behöver vänja sig långsamt för att förbränningen ska hinna med så att man inte går upp igen.
Och som sagt, du går inte ens ner i vikt av din svältkost som det är nu, och nu vill du äta ännu mindre? Hade jag varit du så hade jag successivt ökat kalorierna och ätit mer. Din kropp har inte utsatts för någon värre bantning vad jag har förstått, så som en jojobantares har tex, så du borde tappa om du äter mer så du kommer ur svältläget. Det är ett vanligt problem bantare har att de inte går i vikt för att de äter för lite.
Precis som #77 berättar - "För att kroppen ska förbränna måste man ha bränsle"
(Kunde inte sagt det bättre själv)

Jag har själv haft stora problem med vikten, ämnesomsättningen och ätit svältkost. Jag har fått ordning på mig och läst hur mycket som helst om ämnet, varit i kontakt med 3 olika dietister och provat många olika dieter. Alla som svarat dig har rätt i det dem säger, allt den infon finns att hämta på nätet, hos dietister och på olika bloggar från träningsnissar, men du vill inte lyssna verkar det som och jag kan hålla med om att du svarar ganska otrevligt ibland… Du ber om hjälp och du får hjälp men verkar bli irriterad.

[Anata]
2016-01-15 13:03
#81

Asså sluta anklaga mig om att bli irriterar för annars blir jag de.

Alla läkare jag har snackat med ljuger då. Alla diatister som även dom har rått mig att drick Allévo dom ljuger och kan inget då.

Jätte bar att veta de.

Jag sa tro på allt som en anonym människa skriver via internet. Någon som inte har sett mig eller ens gjort tester kollat måtten mm. 

Även läkare som har han om Magoperation sa till mig att testa Allévo. För går jag ner på Allévo behöver jag inte ansöka om mag operation. Men då har kanske den personen fel??

Jag har gått till många läkare under mina år. Jag har gjort utredningar efter utredningar men dom hittar inget. Jag har gjort tester. Jag har testat äta mer som ni tjatar om men kan inte. 

Så förklara för mig varför just jag ska lyssnar på de ni säger när ni antingen inte vill acceptera ett jag har testar jag har försökt mm. Om de nu vore så enkelt som ni verkar tro. Varför sitter jag här då och frågar om tips?

Kalla mig vad ni vill. Men nu blir jag irriterad. Jag har kämpat i ÅR för att äta mer göra som alla människor säger. Men de funkar INTE. 

Men de är alltid så lätt att gnälla och anklaga på andra. Men ni då som har suttit här. Hur kan ni då ha mage till att säga att jag SKA en massa när ni borde veta att de inte är så lätt. Om ni nu har kämpat lika mycket.

Vi är olika. Vi gör på olika sätt. Våra kroppar reagerar olika. De är aldrig en som är lik den andra. 

Jag är så glad att jag har gått ner 3 kg. De är första gången på länge som jag har gjort de. De är stort nog för mig. Jag är skit glad. Men att höra att man blir irriterad när man inte ens har varit de. Man får bara höra du äter för lite mm. Tror ni att de hjälper??? Tror ni verkligen att de är peppande på något sätt?? NEJ verkligen inte. De är som att gå tillbaka till skolan och bli mobbad. 

Men vill ni hålla på med de. Snälla gör de någon annan stans. För jag vill inte ha de i mitt inlägg. Om jag skulle veta att de skulle bli så här. Skulle jag ALDRIG ens skrivit ett inlägg.

Maria
2016-01-15 13:08
#82

#81 Du ber ju om tips i trådstarten och då kanske man får räkna med att få en massa tips som kanske inte funkar för just dig.

Alla människor är ju olika och du har ju hittat ditt sätt nu så då är väl "sagan all" så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Anata]
2016-01-15 13:12
#83

Tips är alltid bar #81 :) De är tack vare tips som man kan testa sig fram :D

Annons:
nypisnina
2016-01-15 13:22
#84

Asså, det var bara en tanke att eftersom du verkar fixa Allévo så kanske du kan dricka mer för att komma upp i kalorinivå.
Förstår verkligen inte varför du blir irriterad. Det är ingen som har påstått att din läkare har fel och ingen som inte kan acceptera de tester du har gjort och att de inte visar något… fattar inte riktigt vad du menar med inte kunna acceptera…
Det är dessutom ingen anklagan att berätta hur människokroppen kan reagera vid bantning och allt det där. 
Att föreslå att dricka mer och testa är väl inte att anklaga och definitivt inte att gnälla på dig. Och ingen som har sagt att du SKA något väl?

Kan verkligen förstå att det är jobbigt för dig med allt att ta hänsyn till men att råda någon och berätta vad man vet är inte att anklaga. Du får givetvis göra vad du vill med den informationen men det var bara ett tips.

Zadeira
2016-01-15 13:25
#85

#83 Du ska definitivt inte ansöka om magsäcksoperation! Magsäcksoperation får man pga en övervikt orsakad av att man äter för mycket på ett eller annat sätt. Du kan inte ens äta fast föda och dricker just nu Allevo för att ens få i dig någon form av näring. Din övervikt beror INTE på att du äter för mycket och att göra en magsäcksoperation för dig, som dessutom redan spyr av den lilla fasta föda du äter, är ren och skär idioti. Den läkaren som godkänner en sådan bör inte få lov att längre vara läkare..

Du ber om tips och vi svarar dig utefter vad du gett oss för information. Läkaren hittar inga fel och tycker det är bra du går på Allevo. Gör då det! Då har du fått ditt tips och hjälp! Nöj dig då med att gå på Allevo-kur och att det funkar för dig. Du vill att vi accepterar att våra tips inte funkar för dig, då får du acceptera att det är det tipset som vi gett dig för att det är vad många av oss andra tror kan vara problemet för dig.

[Anata]
2016-01-15 13:36
#86

De har jag redan gjort. Accepterat alla era tips :)

Zadeira
2016-01-15 13:47
#87

#86, Bra, kör då på med Allevo ett tag och se vad som händer med din kropp, mage och försök sedan lägga till något fast också lite längre fram. Svårt att säga om det ger något resultat på ditt mående efter ett par dagar, ge det lite längre tid och se vad som händer.

Lojs
2016-01-15 17:04
#88

Modifast som någon skrev om skulle vara värt att tänka på. Jag har personligen gått på dietistlinjen och haft föreläsning om viktoperationer och att gå på pulverkurer. Jag passade på att kolla mina anteckningar från den föreläsningen för att fräscha upp minnet.
På egen hand ska man gå på enbart pulver i max 3 veckor, i samarbete med dietist kan man gå på LCD-behandling i 6-16 veckor och det är mindre risk för biverkningar på LCD jämfört med VLCD (En forskningsrapport visar 15.7 kilos viktnedgång i snitt hos kvinnor i gruppbehandling på en 3 månaders behandling med LCD).
Om man genomför en sådan behandling i samarbete med dietist så får man hjälp att gå igenom sina matvanor som de såg ut tidigare och stöd för att förbättra dem. Dina tester visar ju inga brister än så länge, men du verkar vara ganska ung och vissa ämnen lagras i kroppen så pass bra att det kan ta flera år innan man får brist, så du kanske behöver stöd för att hitta vad du behöver äta för att få i dig alla näringsämnen. 

Sedan när det kommer till kost och läkare så har de väldigt lite info om nutrition på sin utbildning, det är bättre att hitta en bra dietist när det kommer till kostrelaterade problem (trots att vissa läkare verkar tro att de är experter även på kost).
Är du intresserad av mer info från föreläsningen jag var på så kan du skicka ett pm så kan jag dela med mig av mer. =)

Jag hoppas det går bra för dig och att du någon gång i framtiden hittar vad det är som ligger bakom dina problem så att du kanske kan få hjälp att få leva ett mer normalt liv!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: