Annons:
Etikettsömn-vila-och-avslappning
Läst 2095 ggr
Catta-
2015-11-27 01:58

Skakningar

Hej. Jag vet att förmodligen ingen här är läkare så ni kanske inte har svar på min fråga men någon kanske har upplevt samma. Ligger i sängen nu och försöker sova vilket inte går så bra då hela min kropp skakar/huttrar. Trodde först att jag fryste(är svalt i rummet) så jag drog på mig kläder och flera täcken men skakningarna vägrar ge sig. Jag är varm nu men skakar fortfarande som om jag fryser. Mest i överkroppen men ibland går det ner i benen. Om jag tar ett djupt andetag och slappnar av går det över några sekunder men kommer smygandes tillbaka. Någon som varit med om liknande? Ringer läkare om det inte ger med sig.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
hannika
2015-11-27 08:45
#1

Jag har inte varit med om samma men eftersom det går över en stund om du tar djupa andetag och slappnar av så kanske det har med att göra att du spänner dig? Hyperventilerar du kanske?

Hur känns det nu på morgonen?

Catta-
2015-11-27 09:28
#2

Det gick över tillslut. Nu känner jag mig väldigt matt och trött. Har iofs varit väldigt trött och stressad senaste tiden då jag håller på att flytta. Kanske är stressrelaterat?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

VildaVittra
2015-11-27 10:00
#3

Dra ner rejält på det som stressar dig, sjukanmäl dig om det så krävs. Stress ska man ta på allvar, du vill inte gå in i väggen, tro mig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Catta-
2015-11-27 10:35
#4

Är svårt just nu att inte stressa. Har en vecka kvar innan jag är klar med flytten och jag är dessutom arbetslös vilket har bidragit mycket till stress. Känner mig helt urpumpad men kan inte slappna av då jag vet att det är mycket som behöver göras. Ska däremot hälsa på föräldrarna över helgen så förhoppningsvis kan jag slappna av lite mer där. Har aldrig fått dessa skakningar innan så det var väldigt obehagligt.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

VildaVittra
2015-11-27 11:00
#5

Du måste göra det, flytten kan faktiskt vänta. Man kan inte elda ljuset i båda ändarna. 

Angående arbete, har du hört talas om WWoofing? Du får ingen lön, men mat, boende och massvis med arbetslivserfarenhet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fransu
2015-11-28 19:25
#6

Precis så får jag när jag får svår ångest. Väldigt obehagligt med skakningarna. Behöver inte vara ångest i ditt fall, men kan vara tecken på stress. Ta hand om dig!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Honestyisdead
2015-11-30 16:33
#7

#5 Hur menar du att man kan vänta med flytt? Man har ju ofta ett visst datum då man måste ha tömt lägenheten/huset. Det är inget man kan strunta i.

Catta-
2015-11-30 20:45
#8

#5 jag måste vara ute 4:e så det går tyvärr inte att vänta. #6 tack! Har inte hänt fler gånger men som ni säger kan det vara stress. Det är mycket som händer nu och jag mår allmänt dåligt mest hela tiden. Tyvärr gör det mig väldigt trött och "tom" så saker jag måste göra tar lång tid.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Devya]
2015-12-01 17:44
#9

Jag har varit med om samma sak och då har det varit frågan om en flunssa. Senast jag var med om det var för ett par veckor sedan. Jag bara skaka helt otroligt mycket men efter någon timme så försvann det. Jag är dock hundra på att det var någon flunssa grej för jag har varit med om det tidigare men med mera flunssa symptom.

Upp till toppen
Annons: