Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 4717 ggr
maränghjärta
10/26/15, 6:04 PM

Knottror i underlivet

Hej förlåt för detta men börjar bli orolig är 15 år gammal är oskuld har aldrig varit nära en kille i hela mitt liv. Jag har fått några konstiga knottror vid den inre blygläppen jag vet inte om de skall finnas där eller inte men jag har aldrig tidigare känt dom. Har haft svamp i underlivet en gång för ca 1 år sedan. Vad kand ET här vara snälla skräm inte upp mig hur skall jag berätta för mina förälder? :( det har kliats och det är som små vita knottror som ser nästan ut som blåsor fast inte riktigt blåsor kan inte förklara….. Har varit noga med hygien och tvättar Max en gång om dagen med en ljummen servett ingen tvål och smöret med baby olja efteråt förstår inte vad detta är :( är det ok att lägga ut en bild? Är jätte rädd att jag fått en könssjukdom men hur ? Har ju aldrig haft sex eller liknande :O

Annons:
Tjeja
10/26/15, 6:13 PM
#1

Eftersom du är orolig föreslår jag att du går till UM och låter en gynekolog titta på dig. Då kan hen förklara för dig vad det faktiskt är.

Så som du berättar det låter det spontant som om det du reagerar på är dina naturliga talgköttlar som kanske vuxit till sig lite på senare tid då du är i puberteten. För man har talgkörtlar där nere också. De ser bara lite annorlunda ut. Huden på och mellan blygdläpparna kan se ut lite som på en "plockad kyckling" eller gåshud med vitt kladd från knottrorna när talgkörtlarna är extra aktiva i perioder så som i puberteten.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

sisela
10/26/15, 6:14 PM
#2

Om du aldrig har haft sex har du inte en könssjukdom. Man har talgkörtlar som smörjer underlivet. De kan se ut som små knottror eller små små finnar. Det är inget farligt och ska vara där. Om det är såna du menar så kan du vara lugn.

maränghjärta
10/26/15, 6:17 PM
#3

Jag vet att talgkörtlarna sitter runt om men sitter de verkligen på den inre blygläppen? Det är vitt och liksom nästan som blåsor och väldigt utspridda…..

Tjeja
10/26/15, 6:21 PM
#4

Ja i alla fall på utsidan av de inre blygdläpparna också.

Mest där och mellan blygdläpparna faktiskt. Men inte lika mycket på insidan av de inre blygdläpparna utan glesas ut närmare slidöppningen.

Huden kan se ut lite som gåshud med vitt kladd från knottrorna när talgkörtlarna är extra aktiva i perioder så som i puberteten.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

maränghjärta
10/26/15, 6:23 PM
#5

De liksom skiljer sig lite ifrån de knottror som sitter vid de yttre blygläpparna :o #1 #2

Tjeja
10/26/15, 8:12 PM
#6

de blir tydligare och ser mer ut som blåsor i den tunna slemhinnan på de innre blygdläpparna.

Men med det sagt så vet ju faktiskt inte jag alls vad det är du har, bara hur det kan vara. Jag tycker att du skall ta och gå till Ungdomsmottagningen för att få en titt och få veta vad det verkligen är så du slipper vara orolig.

Det kommer med största sannolikhet visa sig vara något naturligt som du bara inte känner till eller varit med om tidigare helt enkelt. Men då är det skönt att få veta det av ett proffs så man kan vara säker.

Lycka till!  ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Maria
10/27/15, 3:12 PM
#7

Jag tycker också det låter som helt vanliga talgkörtlar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
10/30/15, 7:02 AM
#8

#2 Faktafel. Självklart kan man ha en könssjukdom utan att ha haft sex. Foster kan smittas I uterus eller vid födseln. Troligtvis inte aktuellt i TS fall. Sen finns Clamydia o herpes o lite annat smått o gått man kan dra på sig utan att ha haft samlag.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: