Annons:
Etikettmotion-och-rörelse
Läst 1346 ggr
annamariai
2015-10-21 17:24

Svimmar nästan under träningspass

Jag har under de senaste månaderna byggt upp en bättre fysisk form än vad jag någonsin haft och när jag tränar så kör jag ganska hårt. Problemet är att hälften av gångerna jag har tränat de senaste veckorna så har jag varit otäckt nära att svimma. Idag var jag till och med tvungen att avbryta för känslan av att vara nära att svimma var för intensiv. 

Jag vet inte riktigt vad det här kan bero på men jag kan lägga till att jag har haft tendenser att svimma hela mitt liv. Så pass att jag senast förra vintern gjorde ett 24-timmars EKG för att försöka ta reda på varför jag större delen av mitt liv har haft problem med svimningar i vardagen, alltså inte när jag har tränat utan när jag varit sjuk, bakfull men det har också hänt helt utan anledning. 

Någon som har någon förklaring till varför jag nästan svimmar när jag tränar? Det är så irriterande att jag känner att musklerna har mer att ge men att mitt huvud säger stopp. Kanske också ska tillägga att det inte är vätskebrist då jag dricker ungefär 50cl vatten under träningspassen. Jag brukar också se till att inte träna på tom mage.

Annons:
Maria
2015-10-21 17:41
#1

Har du kollat ditt blodtryck och blodvärde?

Man kan få blodtrycksfall som gör att man nästan svimmar. Har man lågt Hb kan man också känna sig svimfärdig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: