Annons:
Etikettdagens-skratt
Läst 1710 ggr
Aleya
2015-10-10 14:07

Ögonmigrän

Jag lider av ögonmigrän, får det kanske en gång om året.
Nu kommer ni säkert få dagens skratt här när jag ska försäka skriva men inte ser allt riktigt allt.

Ja jag ska försöka beskriva hur min ögonmigrän är, allt blir som en cd-skica i mitten av synfältet. Det bara fladdrar och saker skyms, detta brukar hålla i sig i ca 30 min innan allt blir normalt igen.

Hur har ni andra det med ögonmigrän?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Maria
2015-10-10 14:09
#1

Du får inte den sedvanliga huvudvärken efteråt?

Jag har haft migrän med aura i många år men numera är auran borta och huvudvärken kvar.😡

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2015-10-10 14:15
#2

#1 nix får aldrig det.

åh illa, hatar det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[TanatosNyx]
2015-10-10 14:23
#3

Jag har också ögonmigrän, jag blir snudd på blind när det håller på som värst. Sen för jag jätteont i ögonen, kan sitta i många dagar efteråt. Ush. Får inte vanliga migränhuvudvärken då, men får ont runt ögonen och därför huvudvärk. Känns som om någon slår in järnspett bakom ögonen.

Fransu
2015-10-10 15:38
#4

På mig börjar det oftast med lite flimmer i utkanten av synfältet. Sen ser jag blixtrar med regnbågens alla färger oavsett om jag blundar eller har ögonen öppna. Samtidigt skyms en del av synfältet. Tycker det är lika obehagligt varje gång. Ångestframkallande. Kan få lättare huvudvärk efteråt. Men jag blir alltid lite trött och låg efter ett anfall.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Aleya
2015-10-10 15:52
#5

#3 Hemskt att det kan hålla i i flera dagar. Lider med dig. 😕

#4 Det är så det gör på mig med. Jag har lärt mig leva med dessa få gånger, men det är som lite lustigt då man ska se på något så kan man som inte se det. Blir som lite tokigt ibland. 😂

Men hade rätt, det försvann inom 30 min och har ingen huvudvärk. Men ser igen och det är skönt. 😎

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: