Annons:
Etikettallergier
Läst 1895 ggr
Elsaharr
2015-10-03 19:19

Allergi mot mjölk - torr hy?

Hur vanligt är det att torr hud hänger ihop med mjölkallergi?

Zingo ;D

Annons:
DesK
2015-10-03 19:32
#1

Det går nog inte att svara på. Dels beror det på vilken allergi, eller snarare intollerans det handlar om och dels beror det på vad man äter för övrigt och hur man lever.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-10-03 20:21
#2

TS varför tror du att torr hud hör ihop med mjölkalergi=

Om du har torr hud och tror detta beror på en mjölkallerige, varför inte prova på t.ex mandelmjölk?

Elsaharr
2015-10-03 22:22
#3

Jag har väldigt torr hy och så, det kliar och svider. Har också eksem. Har fått salvor av läkare, men det hjälper ju bara symptomen och inte orsaken, så jag och min mamma försöker hitta en orsak till vår torra hud. Ska nu testa mjölkfritt i några dagar och se om det blir någon skillnad.

Zingo ;D

[Devya]
2015-10-04 00:44
#4

#3 Hur länge har det pågått då?

Jag tror dock att det knappast har något att göra med mjölk. Låter ganska långsökt i mina öron.

Jag har en kollega som har samma problem som dig och hon har atopisk hud. Skulle det kunna vara något som du har?

Elsaharr
2015-10-04 09:29
#5

#4 Anledningen till att jag kom att tänka på det är min kusin som hade samma problem som berodde på just mjölken 🙂

Zingo ;D

Scorpio97
2015-10-04 12:52
#6

Att man kan få finnar av mjölk har jag hört, men aldrig torr hy. Syrran är överkänslig mot mjölkprotein och hon får mer finnar och rödare hy när hon har mjölk i kosten. 

Vill du köra helt mjölkfritt så får du läsa noga på förpackningar, för det är mycket som innehåller mjölk som man inte tror innehåller mjölk. Men det beror ju på hur noga man vill prova. Om det beror på mjölken borde du märka skillnad om du tar bort det uppenbara som mjölk, yoghurt, smör och liknande i en-två veckor även om du kanske inte blir helt bra om du inte får bort mjölken helt (:


//Jessie

Annons:
OlgaMaria
2015-10-04 14:21
#7

#3 Detta som du beskriver kan absolut vara symptom på mjölkallergi! Olika typer av hudproblem är jättevanliga vid mjölkallergi.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: