Annons:
Etikettmotion-och-rörelse
Läst 1860 ggr
Charlie1522
8/30/15, 8:12 PM

blindtarmsoperation?

Hej! För 1 vecka och 5 dagar sedan opererade jag bort min blindtarm. Den var inflammerad och sprucken samt att det läckt ut en del var i magen. Det tog väldigt långt tid innan min feber och värdena gick ner. Fick ligga på sjukhus en vecka ungefär. Nu är jag hemma och har slutat med antibiotikan. Allting känns MYCKET bättre. När kan jag börja träna? Jag tränar väldigt mycket fotboll i veckan och börjar snart springa på stället. Vill ut och träna genast nu. Sjuksköterskan jag hade sa 2 veckor (på tisdag) får jag träna enligt henne. Läkaren sa 2-3 veckor. För tydligen kan man få bisbråck. När tror ni det ska vara lugnt att börja träna igen. Jag känner mig frisk och kry nu. Tror ni jag kan träna imorgon? Då har de gått runt två veckor :) vet inte om det är rätt sajt :/

Annons:
Aleya
8/30/15, 8:15 PM
#1

Jag tycker du ska ringa avdelningen du låg på imorgon och fråga.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tjeja
8/30/15, 8:27 PM
#2

Det räcker inte med att känna sig kry, vävnaderna behöver inte bara läka utan få växa sig starka/hållbara igen också. Så det inte uppstår någon spricka eller läckage.

Säger som #1 ring avdelningen du låg på och fråga! :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Maria
8/30/15, 9:33 PM
#3

Har man gjort en öppen operation eller titthål? 

Jag gissar på öppen då den var sprucken så ska du nog vara noga med vad de har sagt och precis som skrivits ringa och fråga för att vara på den säkra sidan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Charlie1522
8/31/15, 6:03 AM
#4

Jag tror det var titthål. De sa de i alla fall. Jag tänkte vara med på lite lättare övningar. Passningsövningar och jogga, kicka lite. Men inte så fysiska övningar och så mycket närkontakt. Som sagt sa de 2-3 veckor. 2 veckor blir det imorgon :)

Maria
8/31/15, 6:10 AM
#5

Titthål är ju i så fall bra mycket bättre än ett öppet snitt så då tror jag du kan lita på läkaren bara du tar det försiktigt i början.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
8/31/15, 11:54 AM
#6

Fotboll tycker jag du ska vänta med minst en vecka till. Att kicka, sparka på en boll kan vara rätt hårt för magen. Men du kan ju vara med på träningen kanske, men undvik bollen och att sparka. Satsa på kondition nu i början men var försiktig med påfrestning på magmusklerna. Finns mycket du kan göra, bara du tänker på att koncentrera aktiviteten rätt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[Devya]
8/31/15, 8:45 PM
#7

Det skadar ju inte att vänta ännu en vecka för att vara på säkra sidan. Inte värt att riskera något så att man hamnar ut för något som gör att man inte kan träna på en ännu längre tid! :)

Jag vet det är säkert jobbigt att hålla upp med träningen och dylikt! Jag är förkyld just nu och har inte tränat sen förra torsdagen och jag håller redan på att bli tokig men jag tänker inte riskera något. Jag måste bli i skick innan jag vågar börja på att träna för annars tar det bara evigheter innan jag kan träna fullt ut! :)

Upp till toppen
Annons: