Annons:
Etikettmotion-och-rörelse
Läst 1026 ggr
Maria
2015-08-30 10:38

Kondition

Jag har ju världens sämsta kondition och har funderat på att skaffa en träningscykel.

Jag kan ju inte cykla på en vanlig cykel längre. Jag kan inte springa och jag kan heller inte gå fort så att jag får upp flås så att säga.

Att gå i trappor på jobbet t.ex är ju bra men jag får gå så långsamt och då gör det ju knappast någon nytta. Jag skulle behöva bli trött och svettig känns det somSkämtar

Simma har jag gjort i perioder men det är ofta ett bök att ta sig till simhallen och jag vet att jag tröttnar.

Vi hade en roddmaskin en period som jag använde dagligen men det blev så snett i och med att jag är svagare i vänster sida.

Är det någon som har en träningscykel och i så fall fungerar det bra?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
OlgaMaria
2015-08-30 10:53
#1

Träningscykel är ett jättebra val. Det är skonsamt för de flesta och en möjlig träningsform för nästan alla oavsett vilka begränsningar man har. Just eftersom man har så bra stöd och kroppen är också i en perfekt position för att underlätta andningen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2015-08-30 10:55
#2

Bra att höra för det var ungefär så jag tänkt😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2015-08-30 11:14
#3

Sen kunde det ju vara en bra idé att få hjälp med ett enkelt träningsprogram av en sjukgymnast. De brukar vara bra på att sätta ihop enkla program som man lätt kan göra i hemmet.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2015-08-30 12:49
#4

Jag har flera program från sjukgymnast men det är mest balansträning och andra rörelser för kraften i vänstersidan som visserligen är bra men jag vill bli trött. Alltså öka kondisen om det går.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

IaMiaMaria
2015-08-30 13:55
#5

Om det skulle fungera för dig så kan jag rekommendera dig att köpa en crosstrainer ist för en träningscykel, då får du använda ramarna också och det ger en bättre helkroppsträning.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

OlgaMaria
2015-08-30 14:04
#6

Ja cross-trainer ger bättre helkroppsövning, men motionscykel är enklare att träna med och ger ändå riktigt bra kondionsträning. Men det var därför jag tänkte att det kan vara bra att komplettera med ett sånt enklare program för att få in lite mer styrka för hela kroppen. Så konditionscykel plus dina program borde ju bli perfekt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Maria
2015-08-30 14:08
#7

#5, #6

En sådan har jag testat på sjukgymnastiken men jag "drar åt vänster"😃 så jag tänkte att på en cykel så sitter man ju i alla fall även om det inte är det mest optimala.

Man borde ju kunna få lite kondis på en träningscykel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2015-08-30 14:11
#8

Har du testat konditionscykel? Om inte så kanske du skulle testa så du får känna hur det känns, innan du bestämmer dig?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2015-08-30 14:13
#9

Jag har varit på spinning i grupp. Nu var det ju inte särskilt lyckat då jag inte hängde med i tempot😉 men själva cykeln var ju hur bra som helst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2015-08-30 14:17
#10

Ja spinning-klass brukar vara väääldigt krävande. Bättre då att köra i sin egen takt hemma.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2015-08-30 14:18
#11

Haha, ja det var väl lite väl optimistiskt😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: