Annons:
Etikettmotion-och-rörelse
Läst 1744 ggr
IceTee
2015-08-25 05:13

Bäst för fötterna?

Vad är bäst för fötterna när man springer på ett löpband? Converse eller barfota? Har nyss fått ett löpband, och vill verkligen få använda det! Men jag har inte tillgång till några andra skor (jo vandringskängor och klackar…) på en vecka, och då vet jag inte om jag har tillgång till mitt löpband… Känner inte heller för att åka iväg imorgon och lägga 1000kr på ett par löparskor… Har tänkt leta på outlet efter några för runt 3-500kr men det lär ta ett tag att hitta Så, vad är bäst- barfota eller converse? Barfota med strumpor då- vill inte få blåsor under fötterna då jag redan springer väldigt lite som det är

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Carrosh
2015-08-25 05:54
#1

Skulle nog säga barfota, i så fall, då Converse är platta och du får helt fel belastning på fötterna.

Barfota är inte optimalt heller, men bättre än platta skor.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

OlgaMaria
2015-08-25 08:57
#2

Barfota med strumpor låter ok. Men du kan kanske varva med conversen! Kan nog blir jobbigt för fötterna om du inte får variation. Vad som är bäst att springa i finns det många olika åsikter om. När man springer i skor utan någon dämpning, som platta converse eller barfota, så tvingar man kroppen att springa på ett helt annat sätt - ett mer naturligt sätt där man själv jobbar för att det ska vara skonsamt. När man har dämpning i skorna kör man bara på och märker inte att man kanske belastar fel. Finns många som får ont i knäna av att springa med dämpande skor, som blir av med problemen efter ett tag med barfotaskor. Finns många platta, tunna springskor på marknaden. Däremot är det jobbigt att springa barfota när man inte är van.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: