Annons:
Etikettsömn-vila-och-avslappning
Läst 1483 ggr
fiafia89
2015-08-06 07:13

Pratar mycket i sömnen?

Jag pratar väldigt mycket i sömnen enligt min sambo och ibland kan jag vakna av att jag pratar. Har hänt att jag även gör konstiga saker i sömnen. En gång  hade jag rest mig upp och sopat min armbågen i magen på min sambo och en annan gång vaknat och krafsat med handen i väggen? Haha alltså, drömde jag att jag var en katt då eller? :P

Varför pratar man mycket i sömnen? Är man orolig då eller?

Annons:
Scorpio97
2015-08-06 16:48
#1

Jag pratar och rör mig mycket i sömnen i perioder, och har upptäckt att det sker oftare när jag fått för lite sömn. Så hos mig är det ett tecken på sömnbrist.


//Jessie

Maria
2015-08-06 16:50
#2

Jag är också en periodare på att prata i sömnen och när jag var yngre så gick jag också i sömnen.

Vår son var också en sömngångare som ung/liten.

Jag har ingen aning om vad det är som påverkat i mitt fall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2015-08-11 12:17
#3

Händer att jag pratar i sömnen.

En natt hade jag drömt att jag välte ut ett glas vatten över mina kuddar så kastade ner dem på golvet, hade jag gjort i sömnen med hah :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
2015-08-14 10:26
#4

Det brukar man göra då livet är intensivt av olika orsaker. Stress är en orsak, då bearbetar man mycket medans man sover.

Fridaaaa
2015-08-14 10:41
#5

#4 Jag har dock pratat i sömnen (även gjort grejer i sömnen t.ex bytt pymamas när jag var liten) sedan jag var liten :) Jag tror det kan vara naturligt för vissa också

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
2015-08-14 10:55
#6

#4 Jag syftade på dem som gör det helt plötsligt - enstaka gånger, så man förvånas själv.

Annons:
Fridaaaa
2015-08-14 11:21
#7

#6 aa ok :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IaMiaMaria
2015-08-18 22:14
#8

Jag har gått och pratat i sömn hela mitt liv. Jag har gjort mycket konstigt, tex försökt strypa mitt ex, som tur vaknade vi bägge så ingen skada skedd, jag har pratat i telefon i sömn, klätt på mig och gått ut. Så ja det är lite läskigt och jag vet inte alls hur man ska få stopp på det.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: