Annons:
Etikettallergier
Läst 3833 ggr
Honestyisdead
7/19/15, 2:25 PM

Nytt exem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Har haft problem med röda, kliande och varma exem flera år. De flyttar sig konstant. Ibland är dom framme 30 min, ibland flera timmar. Vi tog tester på det mesta. Lever, njurar och en massa allergi saker. Inget hittades.

Nu har det förändrats till prickar. Någon som har en aning om vad det kan vara?

Annons:
Maria
7/19/15, 2:31 PM
#1

Min första tanke var att det ser ut som ett färskt blåmärke men eftersom det  kliar och är varmt så kan det ju inte vara det.

Jag har inte en susning om vad det kan vara mer än någon slags reaktion på något.

Du hittar ingen sammanhang?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
7/19/15, 2:38 PM
#2

Jag hittar inget alls. Jag blir så frustrerad. Ren tortyr :(

Honestyisdead
7/19/15, 2:39 PM
#3

Och dessa bilder är på 3 olika ställen på kroppen

Maria
7/19/15, 2:55 PM
#4

Jag kom att tänka på att du är ganska nytatuerad. Det kan inte vara någon rektion av vissa färger tro?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
7/19/15, 3:09 PM
#5

Det tror jag inte. Prickarna kom på samma ställe som jag hade mitt vanliga exem först. Det hade jag igår och idag såg som ut såhär. Kan det vara för jag kliade mycket på dom igår?

Maria
7/19/15, 4:15 PM
#6

Jag har inte en aning men huden blir ju alltid mer irriterad när man kliar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
OlgaMaria
7/19/15, 5:11 PM
#7

Det är ofta svårt att diagnosticera allergier. Pricktest och blodprov ger inte alltid rätt svar. Att dina utslag kommer på många olika ställen kan ju tyda på att det är något allergiskt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Honestyisdead
7/19/15, 5:15 PM
#8

#7 Ja jag fick veta att blodprovet inte är speciellt säkert.

Önskar jag kunde hitta orsaken. Men det kommer aldrig i samband med något :(

OlgaMaria
7/19/15, 5:20 PM
#9

#8 När det gäller utslag av olika slag är det ofta svårt att se en orsak. Och sen om orsaken är något du äter var och varannan dag, som mjölk eller gluten kanske, så är det också svårt att se samband. Man får helt enkelt experimentera med kosten och testa sig fram.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Honestyisdead
7/19/15, 5:27 PM
#10

#9 Precis  det jag har gjort. Utan resultat. 

Min mor tror det är kopplat till stress/ångest.

Zadeira
7/19/15, 5:30 PM
#11

Jag hade likande utslag för två-tre veckor sedan. Det började med en enorm klåda och så fort jag kliat lite lätt blir det sådana märken. Inte så att jag kliat hårt eller länge, utan bara snabbt dragit handflatan över de kliande områdena. Har du kliat dig eller dyker de bara upp plötsligt och ser ut sådär?

Jag vet inte alls vart mitt kom ifrån, började plötsligt klia en kväll, och sen höll det i i två dagar. Sen lade det sig igen. Jag gissar på att jag fått någon form av överkänslighetsreaktion på något, vet dock inte vad för jag hade inte ätit något nytt, bytt tvättmedel eller liknande.

Honestyisdead
7/19/15, 5:43 PM
#12

Jag har haft problem i minst två år. Det blir röda och varma områden som kliar något fruktansvärt.  Ibland områden som en handflata eller större, ibland små som en 50 öring. Ibland försvinner dom på en timme, ibland på 12 timmar. Alltid olika platser.

Det ni ser på bilderna är första gången.

Honestyisdead
10/15/19, 9:33 PM
#13

Nu vet jag att det är tryckurtikaria, fördröjd sådan, som jag har. http://nässelutslag.se/tryckurtikaria

Annons:
[Thiah]
10/26/19, 11:04 AM
#14

Spännande att se någon annan som får likadant. Jag har psoriasis , raynolds syndrom (osäker på stavningen)och är allergisk mot nickel så jag har inte tänkt att det är något nytt..

Upp till toppen
Annons: