Annons:
Etikettsömn-vila-och-avslappning
Läst 1984 ggr
Jossan_0101
2015-06-25 03:20

Symtom på magsjuka? (Hjälp fort)

Hej! Har lite smått panik just nu så det blir nog lite stavfel här o där! Hela min familj har precis haft magsjuka men inte jag. Jag har varit vaken i snart 59 timmar eftersom det känns verkligen som om jag ska spy, men jag gör inte de. Men ni vet den här känslan när munnen fylls av saliv, magen kurrar och krampar lite, och sedan den känslan när "jag" e påväg att spy…. De pirrar jätte konstigt i HELA kroppen. Men är väldigt lös i magen men spyr inte…? Varför inte :/ Är så SJUKT TRÖTT, men kan verkligen inte sova. Och under alla dom här timmarna (59 timmar) så har jag varken ätit eller druckit och jag har redan gått ner 8 kg i vikt och vill dock tillägga att jag är bara 14 år gammal… Snälla hjälp mig nu.. Vad ska jag göra :(

Annons:
LinaK
2015-06-25 03:38
#1

Man behöver inte spy för att vara magsjuk beror på vilken typ av magsjuka man har. Tröttheten kan också bero på att du inte druckit eller ätit något på så många timmar. Du behöver verkligen få idag dryck NU annars blir du uttorkad och det är inte roligt kan jag säga och kan vara livsfarligt. Du har ju förlorat en del väska då du är lös i magen. Drick vatten/citronvatten eller någon annan dryck. Drick små mängder och ofta. Be dina föräldrar köpa hem blåbärssoppa eller nyponsoppa. Det brukar vara gott. Men glöm inte att dricka vatten också. Känner du dig inte piggare imorgon tycker jag att någon av dina föräldrar ska ringa sjukvårdsupplysningen. Låter inte normalt att du inte sovit ätit eller druckit på så många timmar. Det kan också göra att du känner dig ännu mer sjuk och illamående.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jossan_0101
2015-06-25 03:47
#2

För alla mina syskon har haft magsjuka, dom har både spytt o hållt på och samma med min mamma. Men jag har inte spytt, det bara känns så hela tiden vilket gör att jag är orolig om de kommer att hända nåt snart… Vi har blåbärssoppa hemma men det känns redan som om jag har ätid för 1 månad frammåt fastän jag inte ätit o druckit på 58 timma drygt :/ och innan detta så vägde jag 50 kg och nu väger jag 42 kg Och febern som jag har för tillfället ligger på 43,5 :/

LinaK
2015-06-25 04:08
#3

Hade du haft 43.5 graders feber så hade du inte skrivit här på iFokus det kan jag lova. Tycker du kan spela ett spratt någon annanstans men jag går inte på det då jag vet vad som händer med kroppen vid så pass hög feber.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jossan_0101
2015-06-25 04:16
#4

Haha ljuger inte, men isåfall e de fel på tempen. Har inget mer o säga om de

Jossan_0101
2015-06-25 04:21
#5

Och ja, de har du rätt i. Hade jag haft så hög feber så hade jag inte skrivit här. Då sa mamma att jag skulle legat på sjukhus isf ;)

Maria
2015-06-25 08:21
#6

Det viktigaste är att du får i dig vätska. Håller med om att du eller din mamma ska ringa sjukvårdsupplysningen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
IceTee
2015-06-25 20:17
#7

Ät något! Du mår ju sämre för att din kropp inte får i sig något, klart du känner dig sjuk då! Om du inte äter för att inte kräkas kan jag lugna dig med att kroppen inte tvekar på att skicka upp ren galla om magen är helt tom! Jag hade en parasit i 10 dagar som kastade upp allt, och en gång ren galla. Det ser inte hälsosamt ut men är inte farligt, ifall du nu skulle kräkas upp galla (det är en klart grön vätska…) Få i dig blåbärssoppa nu! Ta lite i taget, typ teskedar. När jag inte har ätit något brukar det kännas som att jag ska kräkas också, men det gör över, så ge det ett försök! Och skaffa en bättre termometer!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: