Annons:
Etikettbarns-hälsa
Läst 1443 ggr
Elsaharr
2015-06-01 17:30

Rött tandkött

Hej! Jag har en lös tand som jag tror att jag inte har tappat. Rund den tanden är det väldigt rött och det gör ont när man petar där, men det blöder inte. Jag fyller snart 14 år och är så rädd att det är tandlossning! Men kan man få det när man är så ung som jag? Om inte, varför är det så? Jättetacksam för svar!

Zingo ;D

Annons:
Maria
2015-06-01 17:39
#1

Tandlossning när man är 14 låter faktiskt ganska osannolikt. Är du osäker på att du inte har tappat tanden så gissar jag att det är en mjölktand och att det är den nya tanden som spränger väg så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cahira
2015-06-01 17:51
#2

Det kan vara värt att gå till tandläkaren, kan vara en inflammation i tandköttet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Elsaharr
2015-06-01 21:12
#3

Jag känner nu toppen av en andra tanden under, så det är en mjölktand! :D Ska se om det röda går ned, det är ju bara precis där jag ska tappa tanden och jag har vickat rätt hård för jag HATAR verkligen att ha lösa tänder ;)

Zingo ;D

Maria
2015-06-01 21:38
#4

#3 Då är det alldeles säkert att det beror på det. Tandköttet blir alltid rött och ömt när nya tänder är på väg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: