Annons:
Etikettmotion-och-rörelse
Läst 1790 ggr
Beatrice_Love_Kaniner
2015-04-15 15:20

överansträngd?

Hejsan!

Jag har haft ont och jag har nu kollat upp det mesta, jag får som sagt främst ont i rygg (ländrygg och traps), knän (typ knäskålar) och ibland på andra ställen som fötter eller handleder. Jag åkte till en doktor och tog blodprov och undersökte mig som de typ gjorde i filmen "supersize me" och jag hade jätte fina värden fast kanske lite brist på D vitamin men det var fullt normalt för folk som bor i Sverige sa han. Jag pratade lite om vart jag har ont hela tiden och han sa att det lät som att jag överansträngs hela tiden men att jag egentligen bör kolla upp de problemen hos någon som kan sånt med muskler och leder, typ en kiropraktor eller något. 

Min pappa hade och har exakt samma problem under sin tonårstid då han spelade mycket basket, han fick själv gå till en kiropraktor som knäckte honom lite och sedan så fick han nya skor och ett nytt upplägg på träning. Jag själv ska göra det samma, köpa nya skor, börja träna hemma och om jag fortfarande har ont så ska jag ta det vidare till en kiropraktor.

Jag själv har googlat mycket på där mina smärtor kommer; ländryggen kan bero på att jag går i fel skor och blir för plattfotad, traps musklerna kan bero på att jag bär eller lyfter fel (när jag jobbar eller går med handväska) och mina knän är säkert inflammation för överansträngning eller ledvätska som samlats i knäna och orsakar smärta. Ibland får jag ont i fot och handleder och det beror säkert också på ledvätskan eller överansträngning men ibland kan jag få som hugg i "hjärtat" men att det i själva verket är leder, muskler eller senor kring bröstkorgen som gör ont. Detta ska också bero på överansträngning…

Det konstiga med detta är ändå att jag inte tycker att jag anstränger mig för mycket än normalt och att jag är allmänt frisk som äter och sover mycket och håller igång på något sätt tack vare hästen jag har. Men det var som nu till exempel i skolan när jag reste mig från stolen och gick iväg för att prata med en lärare som jag fick smärta i bröstkorgen igen… Mina små rörelser som vanligtvis är normala blir till överansträngningar och därför ber jag dig nu om hjälp att hitta på en lösning så att jag slipper bli överansträngd hela tiden?

Är det någon mer som känner igen sig och kan ge tips?

MVH

/Bea

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

Annons:
VildaVittra
2015-04-15 15:43
#1

Klär du dig ordentligt så du inte blir kall?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Halvdansken
2015-04-15 18:19
#2

Ta extra D-vitamin. Och gärna lite magnesium också.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Beatrice_Love_Kaniner
2015-04-16 10:31
#3

#1 jadå, jag är oftast ganska kall och har förövrigt dåligt med blodcirkulation, jag klär mig alltid varmt och har oftast fleece eller jacka när det är runt 20 grader inomhus 😐 #2 jag går redan på extra D vitamin och Magnesium hade jag bra med

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

Upp till toppen
Annons: