Annons:
Etikettsömn-vila-och-avslappning
Läst 2632 ggr
[candy_suki]
2015-04-14 22:01

Ljudkänslighet..bara när jag sover? 😅

Jag skaffade en hamster för ungefär 1 vecka sen, hade plast hjul så…det lätt rätt mycket och jag hade inte fått ett ända bra natt sen dess…så fort den gör lite ljud så kan jag inte sova mer, mamma säger att jag överreagera…ni som har hamstee förstår mig 😂 men…är jag typ ljudkänslig? Bara när jag sover? ? 😂

Annons:
Cireea
2015-04-14 22:09
#1

Du borde testa sova med åtta hamstrar 😎Det är riktigt spännande.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Aquila-e
2015-04-14 22:19
#2

Har själv varit ljudkänslig sedan 13 år ålder (är 27 nu) och har sovit med öronproppar sedan dess. Skaffa öronproppar till dig själv och ett hjul gjord av trä till din hamster så blir det nog lättare med sömn ^^

pernillaoscarsson
2015-04-15 02:24
#3

Tror det har o göra med att när du ska sova så är det knäpptyst i huset och du hör alla ljud tydligare. På dagen finns det massor andra ljud som slås samman.

På jobbet t.ex. så är där ständigt ett jäkla väsen. Vi har massor med maskiner igång hela tiden. Skulle jag slänga ner en pall i golvet så skulle typ ingen reagera för att ljudet smälter ihop med maskinerna. På fredagarna då vi stängt av alla maskinerna då jäklar blir det andra bullar. Vi hör ALLT. Tappas en penna i en annan hall så reagerar man direkt. Med andra ord så är vardagliga ljud på fredagarna mycket mer störande än vad samma ljud är då maskinerna är igång.

Har du provat att ha på radion eller tv'n? När mina katter får för sig att skrika efter mat mitt i natten brukar jag slå på lite musik, då dövas deras jamande ut en aning och jag kan somna om igen.

Öronproppar kan du också använda men jag ser inte det som en långsiktig lösning. Jag körde med sådana varannan vecka i somras (bara veckan då jag slapp ställa väckarklockan). Det var tyst och skönt på nätterna men öronen krånglade en hel del efteråt. Jag fick lättare lock för dem eller ont. Nu kör jag bara med dem i nödfall.

AnnaFagerell
2015-04-15 08:37
#4

Lägg en handduk över buren på natten och ta ut hjulet. Eller flytta buren på natten. När man sover ska det vara tyst

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Cireea
2015-04-15 12:39
#5

#4 Varför ska TS lägga en handduk över buren? Det kommer inte hjälpa med tanke på att hamstrar är nattdjur och är uppe på natten vare sig du vill det eller inte. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaFagerell
2015-04-15 17:56
#6

#5 funkade på våra iaf

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Annons:
Maria
2015-04-15 18:08
#7

Måste buren stå i ditt sovrum då?

När vi har haft hamstrar så har de fått bo i köket.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Thiah]
2015-04-15 18:38
#8

Sen kanske det bara är en vanesak. När jag hade möss var de första veckorna jobbiga sen vande jag mig vid ljudet.

Wellcraft
2015-04-16 22:50
#9

Det där med att hänga handduk eller filt över buren… Min pappa skulle prompt testa det vilken slutade med att halva filten var söndertrasad och indragen i buren på morgonen, men hamstern var nöjd.

Jag har min guldhamster i ett akvarium, jag har planerat så att inte grenar och dyl. går emot rutorna när hon gnagar.

Jag har även ett trähjul, som verkligen är knäpptyst. På så vis låter hon ingenting.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[candy_suki]
2015-04-17 20:03
#10

köpte trähjul. Fungera super bra ! Kan äntligen ha lugn natt :D

Upp till toppen
Annons: