Annons:
Etikettallergier
Läst 1090 ggr
Wellcraft
3/19/15, 11:56 AM

Intolerant mot mycket

Lägger in i gruppen allergi då allergi och intolerans går hand i hand.
I vilket fall, på senaste tiden har min kropp kraschat lite.
Jag har blivit intolerant mot i princip allt, känns det som.
Det jag kan säga med säkerhet är alla mjölkprodukter (även laktosfritt), även smör ,yoghurt osv, vitt bröd och ägg.
Min läkare är inte intresserad av att reda ut allergi eller intolerans och struntar i det, viftar bort det som "en helt ofarlig biverkning av dina mediciner". 
Mina föräldrar som sköter inköpet av mat bryr sig inte eller lyssnar inte, vilket gör att jag knappt äter längre.
Frukost är t.ex. helt uteslutet för mig att äta, då vi bara har frukostgrejor som innehåller det jag inte tål, detta leder i sin tur till migrän och dåligt humör.

När jag inte ska iväg så tvingar jag i mig det jag är intolerant mot, just för att det inte finns något annat. Så när jag är hemma så står jag helt enkelt ut med magont, illamående och ev. kräkningar. 

Så till min sak, hur ska jag göra för att någon ska ta mig på allvar?
Jag har verkligen berättat för min mamma & min läkare men ingenting jag säger verkar gå in? Jag har aldrig tagits på så stort allvar oavsett vad jag sagt i mitt liv men detta plågar mig verkligen.
Just nu tvingas jag (om jag inte vill må skit) till en väldigt ensidig kost, eftersom det bara är ett fåtal produkter här hemma som jag tål.
Jag får en liter havremjölk i veckan… Som jag tål dock, men ingen lagar någon mat åt mig utan bara till sig själva med massa mjölk osv i, vilket också ställer till det då jag inte har tid att knåpa ihop rätter av ett fåtal (ibland inga alls) ingredienser jag tål samt laga mat.. Det är ingenting min vardag orkar med i nuläget. 
Blir så trött och arg!

Vad kan det vara för intolerans? Någon som upplevt samma?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Upp till toppen
Annons: