Annons:
Etikettallergier
Läst 2296 ggr
Lia
11/26/14, 10:31 PM

Getingallergi

Idag ringde min läkare upp mig och berättade att blodprovet visade getingallergi, som jag alltid misstänkt. Men vilken tid det tog att få det där testet gjort! Jag har tjatat på vården i många år om att få testa, men det har aldrig varit av intresse. Skönt i alla fall, för nu kan jag ju få hjälp och slipper vara livrädd varje vår och sommar. Till våren ska jag få mina första adrenalinsprutor på recept.

Någon mer här som är allergisk mot getingar?

Annons:
Haztparken
11/26/14, 10:57 PM
#1

Min mamma är allergisk mot getingar så vi har sådana sprutor här hemma ifall att.

Bra att du fått reda på det nu ifall olyckan är framme! :)

tlover
11/28/14, 3:38 PM
#2

Kan man kolla det på blodprov, det visste jag inte (det är ju däremot logiskt då man tänker efter). Jag tål själv inte mygg, knott och sviarn och i somras när jag blev bränd av en humla på benet så kände jag av det i mer än en vecka så att jag skulle vara allergisk mot bin och getingar är inte helt omöjligt.

och med tanke på att vi har bin och ambulansen tar 45min-1h att komma hit så har jag velat ha adrenalin utskrivet (det skulle även vara bra om vi får gäster som är allergiska). Jag får ta och se till att få en tid innan sommaren.

l'm back

Anders 50
11/28/14, 9:19 PM
#3

Ja, har fått åka in akut två gånger,  Har alltid spruta (EpiPen) och cortisontabletter till hands när det är säsong.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Lia
11/30/14, 3:33 AM
#4

#2 Ja, då visas ju antikropparna i blodet :)

tlover
11/30/14, 9:49 AM
#5

#4 Tyvärr visas ju inte all allergi så, all mat jag inte tål pga korsallergi tål jag tex enligt blodprov.

Men man kan ju kolla.

l'm back

Geru
11/30/14, 4:23 PM
#6

Jag får typ ingen märkbar effekt av getingar, myggbett gör mer ofta pga att jag kliar på dom xD

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Annette
12/2/14, 2:56 PM
#7

Det har blivit några sjukhusbesök för min del, en gång var det riktigt illa så jag hamnade på intensiven.

Jag har också medicin men är väldigt slarvig med att ha med den. Väldigt dumt eftersom jag arbetar utomhus.

Idakarrlsson
12/2/14, 3:24 PM
#8

Jag är allergisk mot getingar. Visste inte om det, tills för någon sommar sedan. Fick både feber och mer än dubbelt så stort finger (inte så kul :/ ). Har dock alltid varit känslig för myggor, knott osv.

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Anders 50
12/2/14, 6:51 PM
#9

#5 De hittar inget i mina blodprov heller, trots att de fått ta hand om mig akut två gånger.  De kan inte ge mig vaccination mot allergin, men sprutor och cortison går bra.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Ellabella347]
12/29/14, 12:54 PM
#10

Jag är allergisk mot getingar. Har åkt in 2 gånger. En var när vi upptäckte allergin. Andra var på skolan i lågstadiet. Gud vad mina vänner blev rädda nör jag åkte ambulans till sjukhuset.

Upp till toppen
Annons: