Annons:
Etikettdiabetes
Läst 3330 ggr
Shalin
11/26/14, 8:06 PM

Kan det vara diabetes?

Hej.

Min pojkvän sa just till mig att jag väckte han i morse när jag gick på toaletten vid halv fyra på morgonen. Det är ofta så att jag måste gå på toaletten och kissa tidigt på morgonen eller mitt i natten. Blåsan kan ibland vara så fylld att det gör ont. Då sa han att jag kanske har diabetes? Kan det vara så?

Ibland när jag dricker coca cola så kan jag behöva kissa en gång i kvarten känns det som och det kommer rätt mycket alla gångerna det händer. Jag är ofta rätt trött med speciellt efter jobbet. Jag jobbar 60% så jag borde väl inte vara så himla trött? Ibland måste jag lägga mig ner och sova t.o.m. vilket oftast gör att jag känner mig ännu tröttare. Vad kan man mer känna för symptom? Jag kan nästan ingenting alls om diabetes.


Annons:
[TanatosNyx]
11/26/14, 10:54 PM
#1

Dricker du överdrivet mycket? Min spontana tanke är nämligen urinvägsinfektion om du får springa på toa stup i ett. 🙂

Diabetes kommer med en rad andra symptom utöver kissandet. Humöret brukar vara rätt avslöjande. Kissandet kan klia också om du har socker i urinen. Omgivningen brukar reagera på att man byter beteende, blir hemskt stingslig mm.

Lill-Kisse
11/27/14, 10:37 AM
#2

Har du provat att byta ut Coca cola mot någon annan dryck, t ex juice eller te? Gör det och se om det blir någon skillnad.

Shalin
11/27/14, 3:13 PM
#3

Nej jag tycker inte jag dricker överdrivet mycket men kan ibland bli väldigt törstig trots att jag drack för typ 10 minuter sedan. Men det blir definitivt mest så när jag är ute. Njae då har jag nog haft urinvägsinfektion i flera år då 😂 Det gör dessutom inte alls ont när jag kissar. Hur brukar humöret vara då? Jag kan väl ganska lätt bli sur över saker. Vissa gånger blir jag arg fort men det beror ju på vad det är som gör mig arg förstås. 

Det är absolut inte så att jag dricker coca cola ofta. Det är mest på fredagar och även lite över helgen. Men jag dricker absolut inte mer än 2 glas på en dag ens en gång och det kan ändå bli att jag får springa på toa hur många gånger som helst. Jag kan nästan sitta och känna hur blåsan fylls på. Det blir även så med julmust fast värre så det dricker jag inte alls längre. Men cola kan ibland vara gott och det är inte alltid så jag måste gå på toa så där skitmycket. 

Jag dricker multivitaminjuice, saft i perioder eller vatten men det bli sällan det om kvällarna då vattnet här vi bor smakar äckligt. På jobbet dricker jag dock bara vatten om dagarna och gör det ganska ofta skulle jag väl vilja säga.


Rumblebee
11/28/14, 4:32 PM
#4

Känner igen mig i det du skriver. När det gäller nattliga toabesök så hjälper det för mig att inte dricka något efter 22:00. Sedan har jag en flaska med vatten till hands om jag vaknar av att jag är törstig så jag slipper gå upp. Även jag får en överaktiv blåsa av läsk men det tror jag bara beror på att sockret sätter fart på påfyllningen av blåsan av någon anledning. Får du i dig tillräckligt med vitaminer i och med att du känner dig trött? Även jag ksn bli löjligt trött fastän jag iprincip inte gjort något.

Shalin
11/28/14, 4:59 PM
#5

Jag försöker att inte dricka mycket alls på kvällarna. Jag brukar inte dricka något efter 9 om jag inte vet att jag orkar vara uppe mycket längre. Jag har märkt att jag behövt gå upp vid 4 tiden flera nätter i rad nu. Katten är t.o.m. beredd och ska följa med vid den tiden :P Andra gånger har jag fått gå nån gång vid 2 tiden med. Jo jag läste ju detta och tänkte att det stämmer ju in: Det beror på att socker läcker över till urinen när det når en viss mängd i blodet. Socker suger upp vatten från kroppen och mängden urin ökar, vilket även ökar törsten. 

Jag sitter här och känner att jag är så törstig att det bränner längst bak i munnen eller vad man ska säga i halsen… Jag vet inte om det vore värt att gå till läkare och fråga. 

Jag kan nog få i mig lite dåligt med vitaminer då vi äter en ganska allsidig kost och ibland ganska dålig som pizza och hamburgare och sånt. Jag är inte det minsta tjock eller så men det är ju inte så bra mat alla gånger. Jag vet inte riktigt vad man ska få i sig egentligen dagligen för att få vitaminer i sig.


[Wraith]
11/28/14, 7:33 PM
#6

Gå till närmsta HC och be att de kollar sockret :) Enklast att veta!

Min mamma har nyligen fått diabetes, även hon gick och kissade några gånger under natten, inte många gånger kanske 1-2 gånger och hon drack en hel del, alltså drycker såsom dricka osv, inget starkare;) Jag har själv funderat på diabetes och sagt det åt henne men envisheten går i familjen så hon har bara skakat bort det. Men en ögonundersökning visade blödningar i ögonbottnen och på den vägen är, står på insulin nu. Hon hade väldigt höga sockervärden.

Behöver absolut inte vara diabetes du har, men värden är aldrig fel att kolla upp. Boka gärna tid hos en läkare, din hälsa är värd det!

Ät varierat, gärna mycket grönsaker, frukter och om du äter kött varje dag så försök dra ner på det. Pizza, hamburgare, snabbmat innehåller knappt något näringsmässigt bara kalorier i mängder och dåliga fetter m.m. Någon gång skadar ju inte, men det får inte bli rutin. Jag äter kanske snabbmat 1-3 gånger per år.

Näringslära är aldrig fel det heller, många är väldigt okunniga på vad de stoppar i sig, bara det är gott 😟

Det är många som går med diabetes utan att ens veta om det!

Annons:
Shalin
11/28/14, 8:53 PM
#7

Ja jag får nog kolla upp det ändå. Jag har ju haft det så här väldigt väldigt länge. Det är svårt att komma på HUR länge men…hmm aja det spelar väl ingen roll. Jag har ju ögontorrhet med, men det är väl inte samma som med din mamma förstås. 

Ja jag måste verkligen försöka variera kosten. Det är så svårt att komma på nya maträtter. De flesta man kollar upp har miljoner olika ingredienser i som man använder typ en gång sen bli det dåligt. Det blir dessutom dyrt med då :/ Men jag ska försöka hitta lite nytt och nyttigt ikväll då vi ska handla för 2 veckor imorgon.

Vi äter rätt mycket kött men jag vet inte vad annars man kan välja som är gott, inte för dyrt och som är mättande?


Maria
11/28/14, 9:06 PM
#8

Be att de kollar ditt HbA1c. Då kan man se ett slags snitt på din sockernivå den senaste tiden. De sista 6-8 veckorna tror jag det är.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Shalin
11/28/14, 9:34 PM
#9

#8 Åh jaha okej det får jag allt skriva ner så jag kommer ihåg att fråga om det :P Tack så väldigt mycket för att du sa det. Kan det hända att dom inte ser något på testet om jag tar ett helt vanligt test alltså? Jag hoppas dom tycker det är värt att jag går dit och kollar för diabetes. Man borde väl kunna kräva det om dom tycker det låter onödigt när jag beskriver mina symptom? För jag vill verkligen veta vad allt det här kissandet beror på. Det är ju fruktansvärt irriterande men jag har bara lärt mig leva med det. Känns jämt jobbigt när jag ska någonstans eller ibland när jag jobbar när jag inte riktigt har någon toa tillgänglig.


Maria
11/28/14, 10:01 PM
#10

#9 Blodsockret tar man fastande och det visar värdet du har just exakt då. Man kan även lämna urinprov.

HbA1c ger som sagt svar på snittvärdet du haft sista tiden och det är ett ganska vanligt prov så jag tycket inte de skulle reagera nämnvärt om du ber om det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wraith]
11/28/14, 10:21 PM
#11

Min mamma hade ju dessa symtom väldigt länge, men envisheten är större än vettet ibland ;) Om hon inte hade kollat ögonen nu så hade hon säkert varit lyckligt ovetandes än idag (även om hon hade ganska tydliga symtom på att något inte stod rätt till), men i längden så skadas ju kroppen bara mer och mer. Vet faktiskt inte om hon har torra ögon, hon har aldrig sagt något.

Jag förstår precis ang. kosten är precis likadan dvs jag har inget större intresse för matlagning så att komma på nya maträtter är jobbigt. Men med lite ansträngning så går även det, man kan ju göra det enkelt att man byter ut lite råvaror i redan existerande maträtter, tex lägger in en nyttig sallad, mixar i gröna ärtor i köttfärssåsen, eller så vågar man testa substitut för kött tex quorn/soja m.m iaf någon gång då och då. Många förstår ju alls inte idén att verkligen inte äta kött precis varje dag vilket är väldigt tråkigt, för man har ju sett starka indikationer att den överkonsumtion av kött som nu sker kan vara grund till många sjukdomar tex cancer osv. Nåja det är en annan diskussion, men som sagt variera, byt ut några råvaror, lägg till några osv och prova då och då helt nya maträtter. Du kan bara vinna på det!

Testa göra goda smoothies, men frukter och grönsaker. Energibooster om man gör det till rutin och varierar innehållet!

Beskriv din oro för läkaren, att de skulle neka dig vanliga prover har jag svårt att tro.

Shalin
11/28/14, 10:45 PM
#12

#10 Okej så bra då ska jag ringa på måndag så får vi se vad dom säger.

#11 Jag är också envis med att inte gå till läkaren hehe. Men nu när min pojkvän nämnde diabetes och jag kollade upp symptom så blev jag orolig. Jag vill ju iallafall inte att det blir värre om det nu är det. Om jag lägger om kosten samt motionerar mer så ska det tydligen bli bättre läste jag iallafall.

Ja jag får allt försöka variera. Ibland varierar jag men bara med något rätt betydelselöst som t.e.x. någon annan krydda eller nåt. Får försöka ta med grönsaker som jag egentligen inte alls tycker om men som är nyttiga i vissa rätter om jag kan ;) 

Ja smoothies är ju supergott det ju. Kan ju vara bra sätt för mig att få i mig vitaminer. Har gjort det i våran mixer typ 3 gånger bara. Men gör jag som du säger och gör det till en vana så blir det  säkert mycket oftare :)

Ja precis dom borde ju inte neka. Jag får helt enkelt nämna att jag haft det så här väldigt länge och hade inte en tanke på att det kunde vara diabetes tills någon sa det till i mig och att jag  absolut vill kolla iallafall. 

Tack alla för alla tips och råd :)


[Wraith]
11/29/14, 1:22 PM
#13

Jätte bra att du står över envisheten :) Är själv väldigt envis, ska praktiskt taget vara döende innan jag söker hjälp, eller det var så förr i tiden. Nu försöker jag lyssna på min kropp bättre och drar inte ut på saker för länge som borde kollas upp.

Som sagt gör grönsaker i kosten till en vana, det är kanske inte jätte gott som en hamburgare fylld med dåliga fetter och socker tex (vilket lurar din hjärna), men din kropp mår betydligt bättre att få i sig nyttiga vitaminer, enzymer m.m. Idag är det så lätt att äta dåligt, allt har mer eller mindre socker i sig iaf vilket är en bidragande orsak till diabetes bla. Nu när mamma har fått diabetes så kollar vi lite extra på förpackningar och blir smått chockerad över hur mycket av maten vi äter faktiskt innehåller socker. Det är inte bara kakor och godis som innehåller det.

Det finns jätte mycket att lära sig, men som sagt ät varierat och var inte rädd för att föra in lite grönt i maten varje dag. Smoothies är ett suveränt sätt att få i sig nyttigheter, gör sådana själv flera gånger i veckan. Varierar även där för att det inte ska bli tråkigt, vissa smakar dåligt och andra blir lyckoträffar. Så var inte rädd för att testa dig fram, bara för att det är nyttigt behöver det ju inte smaka dåligt ;) Senaste veckan har jag även bytt ut lunchen på jobbet med en smoothie, känner mig faktiskt piggare, blir kanske lite snabbare hungrig, men som sagt man kan gör dem mer mättande, vilket jag håller på att testa mig fram med. Eller så lägger man till något nyttigt mellanmål.

Annons:
Shalin
11/29/14, 5:30 PM
#14

Så är det också i min familj, för man vill ju inte gå till doktorn för minsta lilla ;) 

Vi skulle egentligen handlat idag men gör det imorgon. Jag har iallafall kommit på två maträtter utan något kött som vi ska ha under de två veckorna. Maträtter över helgen har jag dock inte kommit på ännu men ska försöka att även där ta något köttfritt. Problemet kan väl vara pojkvännen som äter så mycket. Då kan vissa rätter bli väldigt dyra :P Jag ska betala all mat och jobbar just nu 60%. Försöker även spara till körkort. 

Men jag ska förstås göra mitt bästa med att kolla upp nya rätter. Eftersom det känns så jobbigt att göra det så ska jag försöka ha som mål att kolla upp en eller kanske till och med två nya rätter varje vecka en tid så ska vi allt kunna utöka våran matmeny samt även variera de vi redan ha med olika grönsaker och så :)

Det tror jag skulle passa mig väldigt bra att ta en smoothie till lunchen faktiskt. Jag vill ibland komma hem så tidigt som möjligt om jag ska hinna med något särskilt, och då känns det inte som om jag vill värma en matlåda i mikron och sätta mig ner och äta :P Får se om jag också kan bli piggare av det :)


[Wraith]
11/29/14, 7:15 PM
#15

Låter som ett bra sätt att tänka på :) Gör en mjukstart precis som du planerar så ska ni se att ni snart har infört mera "grönt" i era rätter utan att ens tänka på det, så mycket dyrare behöver det heller inte bli :) Grönsaker är ju ganska billiga, det är väl bär osv som kan kosta lite om man nu vill lägga till det i smoothies. Bär innehåller dock jätte mycket som är gott för oss:)

Sen så är mitt råd att försöka handla ekologiskt:) Många ryggar tillbaka för det ordet tyvärr, men fler och fler väljer faktiskt ekologiskt och då får man så "rena" produkter som möjligt. Men dessa är ju tyvärr lite dyrare (konstigt nog), men ja fler borde tänka på vad de egentligen köper för att stoppa i sig:) Men om man har råd någon gång så kan man ju välja det lite bättre alternativet:)

[Blue_Lugia]
12/2/14, 5:03 PM
#16

Hur har det gått?

Shalin
12/2/14, 5:27 PM
#17

#15 Ja det blev ju inte så dyrt som jag trodde med maten denna gången. Blev ungefär som vanligt om inte billigare :P Jag tyckte jag hade sååå många ingredienser på listan, men det blev samma pris som vanligt ungefär :) Men ja vi får allt ta en mjukstart, så tänker man inte så mycket på det sen nej.

Ja jag försöker allt handla ekologiskt faktiskt. Det är väl äggen som kan vara riktigt dyra ibland. Men nu äter vi ju inte det så ofta i och för sig. Det går i perioder.

#16 Jag har fått en tid att testa mig den 9/12 på eftermiddagen, så vi får se vad testet säger :) Jag skriver här sedan hur det gick. Hon jag pratade med, och beställde tid med, tyckte det var bra av mig att vilja kolla upp det, efter jag beskrivit symptomen. Så det kändes bra, att jag inte skulle uppfattas som någon hypokondriker, och att det vore onödigt av mig att vilja undersökas ;)


[Wraith]
12/2/14, 7:17 PM
#18

Nej det behöver inte bli mycket dyrare  och som sagt många gånger billigare:)

Vad bra att du fått en tid för en koll! Om inget så kanske detta får dig att fundera på vad och hur du äter(hur du motionerar osv, diabetes är inget man vill drabbas av. Tänker själv betydligt mer nu när min mamma fått det, tänkte mycket redan innan men nu ännu mer. Tänker inte bli något hälsofreak, men jag väljer nyttigt alternativ framför onyttigt och godis/läsk blir det mindre av.
För om du får diabetes och MÅSTE styra om din livsstil, ja det är svårt det ser jag bara för min mamma. Hon har fortfarande en bit att gå, dvs hon väljer ibland dåligt alternativ framför nyttigare. Men det är väl något som måste få växa fram det med, hon går ju iaf på behandling och har fått ner värdena, de borde dock gå ner lite mer, mycket ligger på kosten.

Har själv kollat mina värden för inte allt för länge sedan så än är jag fri, men ja det kan ju gå i arv iaf benägenheten att få det.

Hoppas du får bra besked:)

Shalin
12/9/14, 3:18 PM
#19

Jaha gott folk, det verkar inte vara diabetes. Jag lämnade vanligt blod, och urinprov. Jag trodde definitivt att han skulle säga, att jag har diabetes. Det stämmer in perfekt på mig. Dricker jag vatten kissar jag vanligt. Dricker jag något med socker i, så tar det fart som tusan, och då måste jag kissa väldigt mycket. Sa även det till läkaren och han rynkade på ögonbrynen. Han sa att om jag fortsätter ha dessa besvär så kan de göra andra tester. Det där man ser lång tid tillbaka på t.ex. 

Jag blev faktiskt lite besviken av att inte få en diagnos på vad som är fel, för det är INTE normalt att behöva kissa hur mycket som helst, bara för att man dricker ett litet glas coca cola ibland… 

Han trodde också det kunde vara urinvägsinfektion först, men det kan det inte vara sa jag, eftersom det hållit på i flera månaders tid. Sedan i våras kanske tidigare t.om… Dessutom gör det inte ont när jag kissar.

Jag vet inte om jag får kontakta dom igen om ett tag, och kräva något annat test. Han tog fram en lapp med de olika symptomen, och alla stämmer in på mig. Han sa även att jag borde minskat i vikt, snarare än ökat. Jag har ökat lite grann p.g.a. mycket godisätande, och stillasittande. Det borde ju inte vara så konstigt man går upp då, även om man har diabetes eller? Jag vet ju knappt nåt om det men.


[SisselaJ]
12/9/14, 6:27 PM
#20

Coca Cola är väl vätskedrivande?

Annons:
Shalin
12/9/14, 6:34 PM
#21

Jag har för mig det jo. Men det borde inte vara så allvarligt som jag har det tycker jag? Jag kan dricka annat med som gör att jag behöver gå på toa mycket oftare men tog bara cola som exempel eftersom det märks mest när jag dricker det :) 

Dricker jag t.ex. Oboy med lite för mycket oboy i som det brukar bli för mig så blir det också så. Men det kanske också är vätskedrivande? Har ju i och för sig inte kollat det. 

Kan även få det av saft och andra söta drycker som multivitamindryck som jag köper på ica. Den är rätt söt den juicen, men har inte kollat om det är socker i den.


pernillaa
12/10/14, 9:18 PM
#22

Alltså du har inte slagit i huvudet någonting? :P Min sambo fick en hjärnskakning i en snowboardolycka och en tid efter det fick han sånna här problem. Det visade sig att hans törsthormon hamnat i obalans p.g.a. hjärnskakningen så han äter nu medicin mot detta. utan medicinen mår han illa, blir hemskt trött och blek och dricker och kissar som en galning. Han säger att han behöver sockerhaltiga och helst kolsyrade drycker för att bli av med törsten. Han kan då dricka ca 10 liter läsk på en dag, och då har han ändå hållt igen. De misstänkte också diabetes på honom.

Ha en bra dag! // Pernilla

Shalin
12/10/14, 10:09 PM
#23

#22 

Hmm nej jag har faktiskt inte slagit i huvudet eller något. Minns inte något sådant iallafall :P Det har pågått ett år ungefär nu, och illa mår jag ju inte, förutom om det dröjer väldigt länge innan jag äter mat. Jag släcker mest törsten med vatten, och jag kissar som sagt mer normalt när jag dricker det. Men är det socker i så kissar jag som bara den. Jag får nog ta och tjata om det där mer avancerade testet i Januari nån gång, då det ändå är så mycket på gång nu vid jul. 

Jösses så mycket läsk han dricker :O Hoppas han blir bättre snart. Tack för att du nämnde det iallafall, så kan man nämna det för läkaren när jag går tillbaka, för detta är ju inte normalt, och jag börjar bli ordentligt trött på det. Det är tillräckligt mycket fel på min kropp redan, tycker jag. Vill så gärna bara ha en diagnos på vad detta är, så att jag då kan göra något åt det.


pernillaa
12/11/14, 6:33 AM
#24

Alltså det är ju när han inte tar medicin som det blir så. Annars är det som en normal människa. Medicinerna får han ta resten av livet för det blir inte bättre. Hoppas du får hjälp snart!

Ha en bra dag! // Pernilla

[Blue_Lugia]
12/11/14, 10:48 AM
#25

Mätte dom inte sockret på dig?

Shalin
12/11/14, 1:20 PM
#26

#24 åh jaha så synd han alltid får ha det då :( Men tur det finns medicin för det iallafall. #25 Jo han mätte ju sockret och det såg helt normalt ut sa han. Men jag tycker ändå det är konstigt och undrar vad det annars kan vara. Får som sagt beställa tid igen när jag kan. Det är såpass sjuk skillnad när jag dricker vatten och när jag dricker något med socker. Det måste ju vara någonting då jag inte alltid haft det så här heller.


[Blue_Lugia]
12/11/14, 2:02 PM
#27

Sägs ju att om man fadtar innan får man fram ett säkrare resultat, men det kanske du gjorde? Hursomhelst hoppas jag att det löser sig för dig. :)

Annons:
Shalin
12/11/14, 2:36 PM
#28

Jag skulle tydligen inte behöva fasta vid just det testet. Det testet där man ser fler värden samt tre månader tillbaka det testet skulle man behöva fast innan :) Tack så mycket ^^


annia1
12/12/14, 1:02 PM
#29

När det gäller coca cola vad jag kommer ihåg så innehåller det koffein och det är vätskedrivande på samma sätt som kaffe. Jag tror också att du ska kolla upp ingridiensförteckningen på de olika dryckerna för inte alls säkert att de innehåller socker. En del gör nog det, men många innehåller sötningsmedlet aspartam och det är inte (vad jag vet) samma sak.  Och när det gäller safter och juicer så tror man att de innehåller fruktämnen och på det viset ska innehålla fruktsocker, men inte säkert det heller det kan bara vara aromämnen.

Jag kikade på din personliga sida och ser att du är rätt ung. Annars hade jag nog tänkt på klimakteriebesvär. För en del av det du skriver om kan vara hormonellt betingade. Såsom trötthet, att du blir sur och även ögontorrhet kan bero på hormoner. Nåt som är rätt vanligt vid klimakteriebesvär är att man får urinträngningar så man har svårt att hålla sig. Så om du söker igen så be dom även kolla hormonnivåerna.

Jag antar att du äter nåt sorts p-medel då du har pojkvän. Så du kan ju prata med den som skrivit ut p-medlet om du kanske ska byta till nåt annat då p-medel innehåller hormoner. Eller så kanske du helt ska vara utan ett tag, men då får ni ju se till att använda kondom och vara beredd på att du kan bli gravid.

.

Shalin
12/12/14, 7:30 PM
#30

Jasså det kan bero på hormoner? Hmm ja det kanske jag borde kolla upp då. Jag använder p-spruta. Jag behöver då inte vara orolig för att bli gravid, iallafall inte än på ett lång stund tror jag. Finns en anledning till det, som jag inte vill diskutera här. 

Ja jag har ju ibland svårt att hålla mig med. Får nog be om ett sådant test istället då, och sedan prata med barnmorskan. Jag ska precis dit denna månaden för en spruta faktiskt. Men borde kanske prata med någon där först då.

Tack så väldigt mycket för informationen :)


Aleya
12/12/14, 7:39 PM
#31

Jag har slutat äta socker. Men har testat att dricka en dricka med socker i Och jag förstår om du dricker mycket när det är socker i. Så testa sluta dricka läsk och se vad som händer.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Shalin
12/12/14, 8:31 PM
#32

Ja jag har faktiskt slutat dricka coca cola. Jag behöver inte gå på toa alls lika ofta, så det känns skönt 🙂 

Jag måste verkligen kolla det där med hormonerna. Det skulle i så fall kunna betyda att jag inte alls har permanent ögontorrhet, som ögonläkaren sa när jag var där för några månader sedan. Det svider jämt i mina ögon, trots att jag tar droppar och sådant. Hade varit skönt om jag kunde bli av med det, samt det andra med förstås.


annia1
12/12/14, 8:33 PM
#33

Shalin jag vet ju inte hur det går till när man får en p-spruta. Går du bara dit och får den så behöver du ju prata med nån före annars kan du nog ta upp det där och då.

När det gäller att man inte kan hålla sig (när det gäller klimakteriet) är för att elasticiteten i urinröret minskat så det kniper inte till som det ska.  
När det gäller ögontorrhet så står det inte med under klimakteriebesvär, men när jag sökte på det så står det att kan vara hormonellt betingat. 

Och jag tror att hade du varit 20-25 år äldre så hade nog även läkare/sköterskors tankar gått mot klimakteriet. Men kolla hormonerna om inte annat så att du kan utesluta det.

.

Shalin
12/12/14, 8:54 PM
#34

Okej då ska jag göra det. Tack så mycket :)


Annons:
Upp till toppen
Annons: