Annons:
Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 4890 ggr
GemTwist
11/9/14, 7:56 PM

vilopuls är på 94

Min puls har så länge jag kunnat hålla koll på den skenat iväg. Jag hade ett lätt styrke pass i skolan och min puls stod på 200. Vi hade först en uppvärmning där vi joggade lätt. Mitt hjärta slog så snabbt att jag inte kunde andas in tillräckligt syre till varje slag och fick sätta mig. Jag har nu förstått att det inte är astma som jag diagnostiseras med, jag har aldrig använt min medicin för den funkade inte. Nu låg jag och vilade, tog min puls som blev 94. Tog med mobil och fingrar.

Annons:
Stallmima
11/9/14, 8:11 PM
#1

Hittade detta på nätet, har dock inte läst igenom hela

http://www.hemmetsjournal.se/Experterna/doktorn/Vad-ska-jag-gora-at-min-hoga-vilopuls/

Maria
11/9/14, 9:44 PM
#2

Du ska helst ta din puls på morgonen innan du klivit ur sängen vid samma tidpunkt och gärna ett par dagar i rad.

Själv fick jag oförklarligt hög puls för några år sedan. Den skenade upp till 150-180 i vila och det var väldigt obehagligt. Jag har sedan dess ätit medicin och försökt sluta ett par gånger men pulsen stiger direkt.

Jag har alltid haft ett lågt blodtryck så jag har inte fått någon egentlig förklaring.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Lilyz]
11/10/14, 1:37 PM
#3

Min vilopuls är också runt 90, enligt läkare jag har träffat är det normalt att ha mellan 50 och 100. Vissa har hög puls helt enkelt och det är inte farligt i sig. Det man kan göra är att motionera regelbundet för med bra kondition får man lägre puls. 🙂Om du tvivlar på din astmadiagnos så ta det med en läkare, kanske behöver bara medicindosen justeras.

GemTwist
11/10/14, 5:22 PM
#4

#3 Då behöver jag ju inte vara orolig.

Det med astman är att jag nästintill ALDRIG får svårt att andas förutom när hjärtat slår extremt snabbt

[Lilyz]
11/10/14, 6:07 PM
#5

#4 Nej då, men är du ändå orolig så kan du alltid ringa sjukvårdsrådgivningen 1177.

Det med andningen är nog bäst att du tar upp med läkare nästa gång du träffar en. 🙂

Upp till toppen
Annons: