Annons:
Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 1255 ggr
Flöffo
2014-10-09 21:44

Borde jag söka vård?

Hade ju lunginflammation i början av juli och känner fortfarande att jag inte är helt frisk. Har sagt till min mamma att jag gärna skulle vilja gå till sjukhuset men hon säger att det är sånt som brukar vara efter en lunginflammation, att jag bara har dålig kondis och att det egentligen är onödigt eftersom dom bara kommer skicka hem oss igen. Dock sa hon igår att vi kan göra det om jag så gärna vill det, fast jag antar att hon egentligen har ganska rätt. Men jag skulle i alla fall känna mig lite lugnare om dom i alla fall undersökte mig.

Syndromen som jag fortfarande har är att jag ibland får svårt att andas och att jag kan få ont i bröstet. Torrhosta ibland och väsande andning då och då, men inte så ofta. Just nu har jag även ont i ryggen men det beror antagligen inte på det, gissar jag. Har funderat på om det kan vara ångest men då får man väl inte ont i bröstet? Just nu, alltså när jag skriver, har jag lite svårt att andas och det gör väldigt ont när jag andas in djupt. Det brukar bli värre efter att jag haft idrott, hade det igår. 

Är det helt onödigt att boka tid hos vårdcentralen och är detta helt normalt? Jag menar, kan detta verkligen gå över av sig själv? Jag vet att lunginflammation påverkar kroppen väldigt mycket och kan ta väldigt lång tid att bota, men blir man frisk utan medicin eller kan man kanske få antibiotika utskrivet igen? Skulle det kunna vara något annat än lunginflammation kanske? Lungsäcksinflammation, astma?

//Flöffo

Annons:
Maria
2014-10-09 21:48
#1

Jag tycker du ska söka igen om du inte känner dig bra. Antibiotika kan skrivas ut igen om det visar sig att du har någon infektion i kroppen och det brukar de kolla med ett blodprov.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

_Fisken
2014-10-09 21:53
#2

Absolut ska du ringa VC. Låt dem bedöma. Inte din mamma eller du.

Flöffo
2014-10-09 21:53
#3

#1 Okej, tack för svaret. :)

#2 Okej. Tack. :)

//Flöffo

[TanatosNyx]
2014-10-11 11:58
#4

sök igen, det kan vara annat som uppkommit som komplikation. Jag tänker t.ex. på inflammation i broskskivan som håller ihop revbenen på framsidan eller inflammerad/sårig muskulatur efter all hosta och alla spänningar.

Flöffo
2014-10-11 18:41
#5

#4 Min mamma har ansökt om tid nu. Tack för svar. :)

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: