Annons:
Etikettvåra-husdjur
Läst 1358 ggr
Maria
10/4/14, 11:56 AM

Djurens dag

Idag är det ju som bekant Kanelbullens dag men ännu mer viktigt är att det är Djurens dag tycker jag.

World animal day

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
10/4/14, 11:57 AM
#1

Bra dag! 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
10/4/14, 11:58 AM
#2

Javisst är det🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
10/4/14, 12:07 PM
#3

Just det, idag är det Djurens Dag i resten av världen. Bara i Sverige är det Kanelbullens Dag av någon konstig anledning …

Så här skriver Svenska Kattskyddsförbundet SVEKATT:

https://www.facebook.com/svekatt/posts/842980032401187

Maria
10/4/14, 12:08 PM
#4

Djur är hälsosammare än kanelbullar i alla fall😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
10/4/14, 12:11 PM
#5

Roligt att man har börjat inse hur viktiga husdjur är för välmåendet, t ex på äldreboenden. 🙂

Maria
10/4/14, 12:14 PM
#6

#5 Absolut.

Det värsta är ju allergi. Oftast så är den äldre generationen som lever nu inte särskilt allergisk utan det är snarare för personalen det kan bli problem men det borde gå att lösa tycker man.

Jag har besökt många äldreboenden (i jobbet) där man haft djur som hund, katt, fåglar och så fiskar förstås😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mysan_
10/4/14, 12:22 PM
#7

Jaså, då får detta vara en av mina favoritdagar på året 🙂

Min kampfisk fick faktist en present idag, en akvariedekoration så stor att han kan simma in i den, den tyckte han om 😃

Upp till toppen
Annons: