Annons:
Etikettdagens-skratt
Läst 1654 ggr
Scapula
2014-07-13 20:33

Akut behov?

Igår fick mig ett gott skratt. Cyklade på Södermalm, plötsligt såg en ambulans med texten Akutläkare på, parkerad på kanten med blinkljus på. Nyfiken som jag är spanade jag omkring vad som har hänt. Ser två rejäla glada killar i gröngula "uniformer" som spelar boule på en sandfält! Jag som trodde att läkarna stressar ihjäl sig med att rädda liv! :-D

Annons:
JustMySelf
2014-07-22 08:03
#1

Jodå, ibland stressar de ihjäl sig. Men även läkare, ambulanspersonal etc ska ju få sin lunchrast ;)

JustMySelf
2014-07-22 08:03
#2

Jodå, ibland stressar de ihjäl sig. Men även läkare, ambulanspersonal etc ska ju få sin lunchrast ;)

Maria
2014-07-22 09:03
#3

Det enda märkliga i situationen är väl felparkeringen😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[TanatosNyx]
2014-07-22 11:54
#4

Gud vad underbart att även de hittar lite luckor och får andas ibland. Unnar dem allt gott, våra vardagshjältar. Vården är tuff med alla sparkrav!

mongu
2014-08-24 20:35
#5

De som arbetar inom ambulans och brandkår och polis har träning med i sina scheman. Många gånger ser man t.ex. brandbil stå parkerad vid spåret där dom springer eller lokalen där dom tränar. Allt för att va beredda att ge sig iväg direkt.

Nu brukar dom inte stå med blåljus på vilket det var i detta fallet om jag inte missförstår dig.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Upp till toppen
Annons: