Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 34999 ggr
[Panama]
2014-04-29 10:29

Bli av med överflödig vätska

Hej ! Behöver tips på hur jag kan bli av med vätska i kroppen  ! Alla tips mottages tacksamt!

Vad ska jag ta bort ur kosten  ? Vad ska jag lägga till? OSV

Annons:
Eine
2014-04-29 10:31
#1

Salt binder vätska. Är du säker på att du inte har en bakomliggande sjukdom? Kanske bra att kolla hos din läkare.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Zofia89
2014-04-29 10:34
#2

Vätskedrivande tabletter från hälsokostaffären (vet inte vilka märken ni har i sverige).. Låter kanske konstigt men drick mycket vatten oxå ;-)

Maria
2014-04-29 10:53
#3

Har du överflödig vätska i kroppen till att börja med?

Svullna ben eller liknande?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Näring
2014-04-29 15:20
#4

Ät mindre socker och stärkelse! Det är socker och stärkelse som gör att vi binder vätska i kroppen, och att äta mindre av dessa leder till normalisering av vätskebalansen. Sluta med pasta, bröd, socker och sötningsmedel, och ät mindre ris och potatis. Ät istället mer linser och bönor.
Redan inom några dagar kommer du börja pissa ut all överflödig vätska, och det tar runt en vecka att normaliseras om du är normalviktig, längre om du är överviktig. Du kommer också gå ner i vikt om du är överviktigt.

Ät också mer grönsaker, framförallt gröna blad som t.ex. spenat och grönkål.

[Panama]
2014-04-29 17:49
#5

Har kollat hos läkare och hon hittar inga fel eller liknande på mig. JAg är svullen i ansiktet och påsar under ögonen . Trots att jag har BMI 20 är jag plufsig i hela kroppen och ballongmage .

Vill bli av med vätska för att få tillbaka min ansiktsform :)

Maria
2014-04-29 18:24
#6

#5 Äter du några mediciner?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Panama]
2014-04-29 19:02
#7

Japp, antidepressiva ( fast de har viktnedgång som biverkning på mig ) , propavan som är insomningstabletter o så ibland inderal som är beta blockare , men de tar jag sällan .

Kan ju hända att det är någon av dem som gör att jag blir pluffsig .. har sänkt dosen nu.

Tänkte ändå om det finns något man kan göra för att underlätta :) Tex äta något speciellt osv

[rumelle]
2014-04-30 06:14
#8

Jag har lätt för att dra på mig vätska. För mig brukar det hjälpa om jag skär ner på kolhydrater (framförallt socker) och salt. Om jag dricker mycket vatten och te så brukar det sätta fart på kisseriet så att jag får ut vätskan. :)

[Panama]
2014-04-30 08:08
#9

Hur kommer det sig att socker drar åt sig vatten? Det hade jag ingen aning om :)

Eine
2014-04-30 12:58
#10

Som jag skrev ovanför. Undvik salt. Och experimentera inte med vätskedrivande utan att din läkare säger ok.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

: )) kram
2014-04-30 19:57
#11

Börja att dricka äppelcidervinäger utblandat i vatten. En halv msk i ett halvt glas vatten. Flera gånger om dagen. Köp Kung Markattas kravmärkta. Strunta i smaken. Bara drick : ))))

Hjärta

[Panama]
2014-04-30 20:24
#12

Aha, är det bra? Jag har det i kylen nämligen! Har det för o städa med :P

: )) kram
2014-04-30 23:50
#13

Jajamensan. Jag dricker det och märker skillnad : )))

Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: