Annons:
Etikettbarns-hälsa
Läst 7364 ggr
[Vaniljhumla]
2014-04-28 21:40

12 åring ont i ryggen

Hej. Nu när det är vartm har jag hoppat studsmatta jättemycket, och plötsligt hux föux ungefär i onsdags förrförra vecka så fick jag jätteont i ryggen! När jag leker med mina kompisar så vill de hoppa studsmatta och då blir det värre och gör jätteont! Nu kan jag inte ens springa eller gå ner för en trappa utan att det gö3 jätteont, och det är jättetråkigt! Jag är bara 12 år och borde inte ha ryggproblem! Vad är det och hur gör jag så det försvinner???????

Annons:
Lexie82
2014-04-28 21:42
#1

Sök tid hos vårdcentralen, så kan de hjälpa dig vidare. Om du inte slagit dig finns det ingen anledning till att du ska ha så ont.

OlgaMaria
2014-04-28 21:47
#2

Har det blivit lite bättre sen dess? Man kan ju få en sträckning i en muskel som kan göra ont i flera veckor. Det går över och det är inte farligt att röra på sig. 

Ring 1177 och prata med dem eller be någon av dina föräldrar att ringa och fråga. Men det går jättebra att du ringer själv också. De ger rådgivning när man har såna här frågor.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Vaniljhumla]
2014-04-28 21:49
#3

Nä det är värre :( Mamma sa att vi ska åka till doktorn snart

Egycsaj15
2014-04-28 21:49
#4

Kan vara växtvärk:)

Maria
2014-04-28 21:56
#5

Växtvärk brukar inte komma plötsligt när man hoppar studsmatta😉

#0 Det är bra att din mamma ska ta med dig till läkaren framförallt när det har blivit värre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Eine
2014-04-29 10:33
#6

Du kan ha fått ryggskott.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Annons:
Zekina
2014-04-29 10:47
#7

Fick också helt plötsligt ont i ryggen för ett tag sen. Är 19, gjorde inget speciellt utan vaknade en morgon och hade ont. Gick till en kiropraktor. Han tryckte och klämde på det onda och jag fick några övningar. 
Efter någon vecka kändes det mycket bättre.

Så jag skulle råda dig att söka upp en kiropraktor.

Portie
2014-04-29 11:08
#8

Fick också otroligt ont i ryggen efter att jag hade hoppat studsmatta när jag var yngre, var kraftig träningsvärk som gick över av sig självt efter ett tag. Kan också vara att du har svag rygg eller liknande och behöver stärka upp den.

KitoBonito
2014-05-04 14:39
#9

Jag hade ont i ryggen en del när jag var yngre, runt tonåren. Ingen aning om varför men jag har aldrig haft problem med det efter det. Jag fick ett bra tips av min sjuksyster på den tiden som jag tyckte fungerade bra! Antingen lägger du dig på golvet och lägger upp benen i 90 grader på sängen, som om du skulle sitta. Eller så ligger du på sängen utan kudde under huvudet. Kudden har du i stället under knäna. Båda sätten gör så att ländryggen får "vila". 

Nu kanske det inte är i ländryggen du har ont i, men jag hann skriva allt innan jag kom på att det kanske inte var där. :P Om det är ländryggen kan jag verkligen rekommendera dessa vilo-positioner. Jag tyckte det var superskönt att känna att ryggen kunde slappna av.

Upp till toppen
Annons: