Annons:
Etikettbarns-hälsa
Läst 6576 ggr
pernillaa
4/10/14, 6:32 PM

Vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Min 7åring har några veckor haft utslag på hakan och trots att vi smort och smort har det inte försvunnit. Vi trodde det var bara att han var torr först men sen blev de små "finnarna" blåsor som sprack. Trodde det var svinkoppor men det blir nästan bara värre när vi smörjer med microcid.

Vad tror ni detta kan vara? Ska vi prova med något mot herpes eller? För det har inte suttit något alls på läpparna och det har inte börjat som typiska herpesblåsor heller utan det har blivit först som en liten röd prick som sen sett ut som en finne med en liten grön prick i.

Alldeles i början var han som rödknottrig bara över hakan.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Lia
4/10/14, 6:42 PM
#1

Känns ju dumt att prova en massa preparat utan att höra med läkare/sjukvårdsrådgivningen. Tycker du ska ringa dit först.

mongu
4/10/14, 6:44 PM
#2

Tycker inte du ska testa för mycket själv med olika salvor så kolla med distriktssköterskan eller Vc.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

pernillaa
4/10/14, 6:45 PM
#3

Ja han har haft mycket svibkopper förut och vi var så säkra på att det var det men det kanske t.o.m. behövs en kur antibiotika. Jag vet inte. Nä du har rätt. Jag tänkte jag skulle ha hört med vårdcentralen men läkaren på barn som tvärtittade på det när vi var där i annat ärende visste inte vad det var.

Ha en bra dag! // Pernilla

mongu
4/10/14, 6:51 PM
#4

Tycker ändå att du ska gå till Vc med det. Så det blir rätt behandling från start. Risken är ju att utslagen blir större och orsaker mer smärta för ditt barn.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

pernillaa
4/10/14, 7:04 PM
#5

Jo jag måste nog göra det.

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: