Annons:
Etikettdiabetes
Läst 2962 ggr
Fjärilen10
2014-03-02 00:51

Diabetes?

Jag har sedan 4 veckor haft väldigt ont i magen. Antingen sitter det från naveln och neråt eller i hela magen. Det gör ont konstant men speciellt när jag äter, dricker (allt utom vatten) och på natten då jag antingen inte sover nåt på hela natten eller så vaknar jag flera ggr för att det gör ont. För ca 2 veckor sedan började det komma andra saker i samband med detta.. - kissnödig ovanligt ofta. Behöver typ gå på toa 1-3 ggr i timmen och jag kissar lika mkt varje gång. Jag har märkt att det har inte riktigt samma färg som det brukar och sen luktar det annorlunda. - illa mående. Mår illa efter jag har ätit. - mer trött och hängig än vanligt vilket gör att det går ännu sämre i skolan än vad det redan gör. - min avföring varjerar efter varje dag så ja.. - muntorrhet, känner mig torr i munnen hela tiden även när jag har drukit. - idag kännde jag även att jag började få en liten liten blåsa i munnen men det kanske inte har med detta att göra. - sen ibland känns det som att ngn sticker in en kniv i vänstra revbenet och längst ner i ryggen, fast händer bara ibland. Måste tillägga att när jag var liten var jag väldigt känslig mot mjölk produkter. Sen min mamma har även diabetes och jag funderar på om jag kan ha fått det eftersom att jag vet att det är väldigt ärftligt?! Någon som vet vad detta kan vara? Har en tid med min läkare på tors nästa vecka men skulle gärna vilja se lite om det är någon som har nån fundering eller känner igen sig. Tack på förhand!

Annons:
Fjärilen10
2014-03-02 00:59
#1

Glömde skriva att jag har en irreterande hosta som började ungefär samtidigt och den går inte över.

mongu
2014-03-02 10:20
#2

Vad och hur äter och dricker du nu? Det har väl varit lite dåligt med det ett tag med tanke på andra inlägg du gjort.?

Vilken typ av diabetes har din mamma? 

Har du börjat med nån medicin nyligen? Tänker på att du börjat på BUP om det är så att du fått nån medicin där?

Det är inte så att du är förkyld med tanke på din hosta? För då kan man bli torr i munnen osv.

Tror att du skulle må bra av att inte läsa för mycket om olika symptom på nätet. Dr. Google är inte så bra  då man lätt hamnar på sidor som inte har vetenskapliga studier och de skrämmer mer än de hjälper.

Har du fortfarande kontakten med psykologen på BUP? Ta upp dessa frågor med psykologen så du kan få hjälp med alla dina tankar.

Om din mamma har diabetes så har hon väl stickor hemma så det går att kontrollera ett blodsocker på dig.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

mogfarm
2014-03-02 11:36
#3

Det låter inte som diabetes. Jag har det.

mongu
2014-03-02 13:16
#4

# 3 Nej jag tycker inte det heller.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Fjärilen10
2014-03-03 19:50
#5

Jag pratade med skolsköterskan idag o hen sa att det kanske kunde vara nåt med tarmarna eller nåt.

Indriz
2014-03-03 21:29
#6

Ja, det låter som andra symptom än diabetes - fler också. Bokade skolsköterskan in någon tid hos läkare åt dig? Annars skulle jag göra det om jag var du. Då brukar de känna igenom magen och gör det ont någonstans så vet de vad som krånglar.

Kolla upp det bara för att vara säker! Kan ju vara flera saker när det kommer till magen.

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

Annons:
Fjärilen10
2014-03-04 22:15
#7

Jag har en tid med min läkare om 2 dagar så får väl se vad det kan vara.

Upp till toppen
Annons: