Annons:
Etikettallergier
Läst 5371 ggr
Castiel.
2014-01-13 20:46

Bra deo?

Jag behöver lite hjälp med att hitta en bra deo. 

Förra året använde jag mest Nivea's Invisible och den fick jag eksem av tillslut, det var så illa att jag låg och rev av skinn när jag sov. Det kliade något FRUKTANSVÄRT! 

När jag besökte min pappa så köpte vi en deo från Eucerin Sensitive Skin som också är parfymfri, men nu har min eksem kommit tillbaka igen, det kliar lika mycket som förut. Jag vill helst inte vara utan deo eftersom jag gillar att lukta gott och så, vill ju liksom inte lukta svett bland folk. 

Har ni tips på någon bra deo för allergiker? Jag är inte riktigt säker vad det är jag är allergisk mot, men jag antar att det är Aluminum, men det ämnet finns väl i alla deos?

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Sjöstjärna
2014-01-13 20:49
#2

Aluminium kan bidra till bröstcancer också så det är bra att undvika det. Rosenserien har bra deo, finns på hälsokost.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Pagan
2014-01-13 20:49
#3

Kolla http://www.weleda.se/

De har även tandkräm utan flour

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Castiel.
2014-01-13 20:53
#4

Har aldrig hört talas om deodorantstenar förut, men det är värt att testa, verkar ju rätt coolt :) Weleda verkar ha den deodoranten jag behöver, tack så mycket! Nu kanske jag blir av med min eksem!

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

tardisen
2014-01-13 20:56
#5

Castiel? is that you? Where yo wings at?

Kör på parfymfri "stick deo" funkar bättre tycker jag :)

Castiel.
2014-01-13 20:58
#6

Haha, inte varje dag man stöter på en svensk som vet vad Supernatural är ;) finns det "stick deo" som är fri från aluminum?

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
tardisen
2014-01-13 21:01
#7

Vi kanske borde skapa en Supernatural grupp? ;)

Just det, tänkte inte på det, vet faktiskt inte :/

Lill-Kisse
2014-01-14 01:07
#8

Har man blivit överkänslig mot deodorant är det nog bäst att undvika det helt och hållet, åtminstone under en period för att huden ska få "lugna ner" sig. 
Är man ren, så luktar man inte illa. Alltså behövs ingen deodorant om man inte svettas extremt mycket. 

Vill du tillföra något väldoftande, kan du väl dutta på dig lite parfym på mindre känsliga ställen på kroppen.

keptak
2014-01-14 13:50
#9

Jag använder Apolivas oparfymerade (finns på Apoteket) och tycker den funkar riktigt bra!


Maria
2014-01-14 15:53
#10

Lush är en butik som säljer handgjorda produkter som ska vara så naturliga som möjligt. De har olika former av deodoranter och man kan även beställa via nätet.

http://www.lush.se//shop/lush/lushopaedia

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Castiel.
2014-01-14 15:54
#11

#7 ja det kanske vi borde göra, men det kanske blir lite lite folk, haha

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

[Mustangcab]
2014-01-14 16:06
#12

Body shop har väl något?

Castiel.
2014-01-14 16:28
#13

Jag ska kolla runt lite på de hemsidor som har blivit länkade här och fortsätta Googla efter andra hemsidor som erbjuder Aluminum fria deodoranter. Eller så kanske jag beslutar för att helt enkelt sluta använda deodorant.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: