Annons:
Etikettalternativmedicin
Läst 5504 ggr
Teddymarsvinet
12/14/13, 9:31 PM

Röda kinder

Hej! Jag har nästan ständigt rosiga & hettande kinder. Det är väldigt jobbigt & jag undrar om det är någon som har något tips? Nån bra salva/tillskott kanske? (Är 14 år.)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
Cazzos
12/14/13, 9:33 PM
#1

Har du undersökt om det är rosacea?


Teddymarsvinet
12/14/13, 9:40 PM
#2

#1 Nej det har jag inte :/

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Cazzos
12/14/13, 9:44 PM
#3

#1 Jag tycker att du ska läsa lite om rosacea på internet och sen kontakta vårdcentralen om du tycker att symtomen osv stämmer in på dig. Säg till dem att du vill undersöka och ev få rådgivning om din rosacea om det är det du misstänker att du har 🙂


Teddymarsvinet
12/14/13, 10:07 PM
#4

#3 Nu har jag googlat runt lite men det stämmer inte riktigt med symtomen tycker jag :/ Finns det någon salva eller något som man ska minska på/öka på i kosten? Eller nått bra puder kanske?

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Lill-Kisse
12/15/13, 1:27 AM
#5

Rosiga och hettande kinder kan bero på många olika saker. Nu är du 14 år och har nyss kommit in i puberteten. Det för med sig stora hormonella omställningar i kroppen som påverkar temperaturen. En del flammar upp och blir väldigt röda i ansiktet under något år. Andra kommer lindrigare undan.

Var rädd om din hud och försök inte täcka med krämer eller puder. Då kan du få besvärliga pormaskar och finnar i stället. 

Ett bra knep är att använda kofta i stället för tröja, eftersom man snabbt kan knäppa upp eller ta av koftan när man blir för varm.

Ove-D
12/15/13, 8:16 PM
#6

MSM - organiskt svavel kan blandas i hudkräm med fördel om man har rosacea. Det har hjälpt flera.

Annons:
Lill-Kisse
12/15/13, 9:08 PM
#7

#3 och 6. Nu ska man inte skrämma en 14-årig tjej med någon kronisk sjukdom som knappast kan uppstå förrän i medelåldern. 

Det är ingen sjukdom utan helt normalt att få rodnad och hettande kinder i tonåren. En tröst är att det brukar avta ganska fort.

Ove-D
12/15/13, 11:55 PM
#8

Jag sa inte att hon hade det… Men msm hjälper mot flera hudproblem…

Cazzos
12/16/13, 10:48 AM
#9

Vad är det som är så farligt med rosacea?
Du får det att låta som att vi tycker att rosacea är något negativt. Det finns ju en massa anledningar för röd hud överlag som redan nämnts innan så det är ju upp till TS att välja sin egen väg att gå på.


Maria
12/16/13, 11:06 AM
#10

Det bästa är väl att gå till någon professionell som en läkare eller skolsköterskan så att man kan få ett hum om vad det kan vara och behandla därefter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lill-Kisse
12/16/13, 11:06 AM
#11

#9 Antar att frågan riktas till mig.

TS skriver i både inlägg #2 och 4 att symtomen på rosacea inte stämmer in på henne. Jag litar på hennes svar.

Cazzos
12/16/13, 11:13 AM
#12

#11 Ja, det såg jag med, men jag skrev ju inte mer efter det för att rosacea var det enda jag kunde komma med. Jag tycker att övriga har svarat väldigt bra.

Ove-D kom ju efteråt med sitt rosaceakopplade svar så det har inget med mig att göra. 😐


Teddymarsvinet
12/21/13, 10:13 PM
#13

Tack alla. Kan det vara ytliga blodkärl? Hur får man dom att försvinna isåfall?

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
[Mustangcab]
12/21/13, 11:11 PM
#14

Om du har rosacea så finns det en kräm som heter Rosex som man kan använda. Du ska undvika att sola din hy och använda solskyddsfaktor. Men gå till en läkare och få konstaterat vad du har.

Cazzos
12/23/13, 5:50 PM
#15

#13 Ytliga blodkärl vet jag inte om man kan göra så mycket åt, dock kan du varje morgon, badda ansiktet med en kall våtservett.

Ta en våtservett och skölj ur den, sedan viker du den till en slinga och stoppar in i frysen. Morgonen därpå när du vaknar så går du upp och använder den direkt på ansiktet. Håll inte våtservetten för länge på huden bara, se till att dy flyttar på den hela tiden 🙂


[Mustangcab]
12/23/13, 11:01 PM
#16

Ytliga blodkärl kan behandlas med  laser.

Upp till toppen
Annons: