Annons:
Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 3599 ggr
decembercelsius
2013-11-27 14:52

Blåsljud på hjärtat

Efter en rutinkontroll hos läkaren upptäcktes det att jag har blåsljud på hjärtat. De sa inget mer än att jag borde kolla upp detta på vårdcentralen. Ibland hugger det i bröstet och jag har ofta väldigt hög puls, nu hos läkaren var pulsen på över 120. Någon som har erfarenhet av detta? Kan man göra något åt den höga pulsen?

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus


Annons:
VildaVittra
2013-11-27 14:59
#1

Jag har inte blåsljud, men däremot en grav form av arytmi (med lite annat tjafs) och jag kan inte äta eller drick något med koffein i, då rusar hjärtat. Så prova att avstå från kaffe, te, cola och choklad för att se om det hjälper. 

Har du fått remiss till kardiologen?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

decembercelsius
2013-11-27 15:00
#2

#1 Okej. Ska avstå från det ett tag och se om det blir någon skillnad.

Nej, jag fick ingen remiss. Dom sa bara att jag borde boka tid på vårdcentralen.

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus


VildaVittra
2013-11-27 15:07
#3

Ahh, gör det så snart som möjligt, för man får sedan vänta länge på en tid hos kardiologen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
2013-11-27 18:56
#4

Jag har av någon anledning som ingen vet vad det beror på en väldigt hög puls. Det började 2008 och jag medicinerar med Metoprolol. Har försökt att sluta ett par gånger men pulsen rusar i höjden.

Jag har för övrigt inga fel alls på hjärtat.

Du kan kolla din egen puls och då ska du göra det efter vila. T.ex innan du går upp på morgonen. Kolla flera dagar i rad så blir det bäst resultat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fidojunior
2013-11-30 23:40
#5

Blir du lätt andfådd? Det brukar vara ett av symptomen på blåsljud.

Skolläkaren hörde blåsljud på mig som enligt henne antagligen var fysiologiskt. Läkaren på vårdcentralen lyssnade väldigt noga och hörde ingenting och eftersom jag inte har några besvär utredde de det inte vidare. Ibland kan det höras som blåsljud men det behöver inte alltid vara det.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

decembercelsius
2013-12-01 12:00
#6

Ja jag blir ganska lätt andfådd. Brukar också hugga i hjärtat om jag ligger på sidan,kan liksom inte sova på vänster sida, då hugger det.

Men jag har fått tid på onsdag, får se hur det går då 🙂

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus


Annons:
[Blue_Lugia]
2015-01-16 14:32
#7

Hur gick det? Känner faktiskt igen mig en del. # 4 Tar också dom men min läkare sa att man aldrig får sluta tvärt med dom, då kan blodtrycket bli farligt högt.

Upp till toppen
Annons: