Annons:
Etikettallergier
Läst 8039 ggr
indaa
2013-06-27 13:30

Helt svullen i halsen?

Hej.
i ca 3 dagar har jag känt mig väldigt svullen i halsen, har inte ont eller något sånt. Men jag känner att det är helt tjockt, och det är såpass svullet att mina kräkreflexer går igång då och då.
Och vrider jag huvudet åt sidan får jag svårt att andas.

Jag vet att det är högsäsong på gräspollen just nu och jag är väldigt allergisk. Men min pappa säger att han också känner sig svullen i halsen. Tar receptbelagda tabletter och grejer men vet inte om det känns som att det hjälper.. pyttelite kanske.
Har kortisontabletter jag ska ta om det blir illa, är det nu jag borde ta dom?

Har någon något tips/vet vad det kan vara? Eller borde jag ringa sjukvårdsupplysningen?

Annons:
Maria
2013-06-27 13:32
#1

Jag skulle ringa om jag var som du.

Du är ju ganska ordentligt allergisk och äter mediciner på recept så du ska absolut ha experthjälp. Kan du inte kontakta din läkare/vårdcentral?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ary
2013-06-27 15:04
#2

Jag håller med. Vårdcentral så fort som möjligt tycker jag.

indaa
2013-06-27 17:23
#3

Jag tog en kortisontablett på dagen men det är ingen skillnad..
Så ska ringa vårdcentralen imorgon bitti och boka en akuttid på morgonen så får jag väl se vad det kan vara.

indaa
2013-06-28 17:01
#4

Jaha, tydligen berodde "svullnaden" i halsen på min massiva magkatarr jag fått, magsyran har retat upp halsen verkade det som, enligt min läkare….

Maria
2013-06-28 17:02
#5

Ok, det var ju bra att du var iväg. Hoppas du snart blir bättre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: