Annons:
Etikettstress-och-utbrändhet
Läst 5872 ggr
smalin
3/21/13, 8:08 PM

Hjärtklappning och träning?

Vaknade för en vecka sen och hade svårt att andas samt hjärtklappning och huvudvärk. Det har pågått en vecka nu. Har känt mig trött och svag denna vecka. Har varit hos vårdcentralen och tagit prov, men inte fått svar än. Min fråga är om - ifall det är stressrelaterad hjärtklappning - det är farligt att träna då? Jag tränar fem dagar i veckan å det stressar mig att må så dåligt så jag inte kan träna. Hade högt blodtryck= över normalt (jämfört med mitt vanliga låga=under normalt) Kan man göra något för att lugna ner sig? Jag har vilat en vecka, bara legat framför teven - något jag aldrig gör i vanliga fall.

Annons:
[YukiOni]
3/21/13, 8:12 PM
#1

Gå på promenad med hunden (om en sådan finns tillgänglig) eller bara ta en promenad under 15-30 min. 
Kamomillte har en lugnande effekt och brukar dricka det när jag känner mig stressad över ngt. 

Att dega framför dumburken stressar bara mer, iochmed att du är van vid att röra på dig mkt. Försök som sagt gå kortare promenader istället för att springa till gymmet😊

[Kittypurrpurr]
4/4/13, 4:53 PM
#2

Kanske Struma:C Jag hade fraktansvärda hjärtklappningar och huvudvärk. Jag blev också hes men trodde jag galt för mycket då jag älskar sjunga! Sen kom det en stor bula på min hals och fick då äntligen svar på var det var. Tar inderal för mitt hjärta!

[Tassy]
4/4/13, 11:02 PM
#3

Kanske du bär på något virus som inte vill bryta ut ordentligt? Vila ut ordentligt innan du går på träningen igen, annars blir kroppen stressad av att pressas medan den är försvagad.

Ove-D
4/6/13, 1:21 PM
#4

Hur vet man om man har struma???

Maria
4/6/13, 2:18 PM
#5

Man brukar kolla det med ett blodprov.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ove-D
4/6/13, 2:29 PM
#6

Hm… men syns/känns det på halsen om man har struma?

Annons:
Maria
4/6/13, 2:41 PM
#7

#6 Inte alltid.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: