Annons:
Etikettnya-rön
Läst 4649 ggr
Grodan
2/21/13, 8:41 PM

MS-sjuka råttor blev friska!!!

Otroligt härlig läsning på Dagens Medicin Vetenskap.

Cancermedel hjälpte MS-sjuka råttor

Svenska forskare hoppas ha hittat en ny, möjlig behandlingsstrategi vid MS. När råttor med MS-liknande symtom fick ett cancerläkemedel bromsades och lindrades sjukdomen.

Läs mer här: http://www.dagensmedicin.se/vetenskap/neurologi/cancermedel-hjalpte-ms-sjuka-rattor/


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
-Idaoh-
2/21/13, 8:49 PM
#1

Hoppas verkligen att det finns en lösning på MS .. Min pappa har lidit med de sen -02 😕

#0 Tack för att du länka ! Ska bifoga till honom direkt !

Grodan
2/22/13, 7:25 PM
#2

Det är en hemsk sjukdom. Jag har en vän och en bekant som är sjuka i MS. Hoppas de hinner ta del av detta, om detta är ett genombrott som på något sätt snabbt kan komma ut och hjälpa folk med MS snart.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

-Idaoh-
2/22/13, 7:54 PM
#3

De ska väl vara studier som vanligt :( tråkigt att de ska vara det då i de flesta fall hänger mellan liv och död :(

[sakring2]
2/22/13, 9:15 PM
#4

Det hänger inte mellan liv och död-. De allra flesta som har MS blir inte så svårt sjuka eller har inte skov så ofta och det finns väldigt många bra läkemedel idag mot vad det fanns för 30 år sen då jag insjuknade.

Maria
2/22/13, 9:34 PM
#5

#3 Självklart måste det vara studier innan man kan släppa ett läkemedel. Hur skulle det annars fungera?

Djurförsöken är ett led i detta och tyvärr tar det ju tid att få fram mediciner som kan hjälpa men man måste ju veta hur de verkar på människor, (kvinnor, män, barn, äldre)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

-Idaoh-
2/22/13, 9:52 PM
#6

#4 De flesta jag träffat har inte kunnat gå eller sköta sig själv , däribland min pappa som är förlamad på höger sida av kroppen .. Inget värdigt liv och de går ständigt utför .. Så det ser mer ut som mellan liv och död för mig än för dig då du antagligen är i bra skick och träffar de som är i samma stadie ?

Annons:
Intehärutandär
2/23/13, 4:37 PM
#7

Usch, vad jag hatar MS. Min bästa vän gick bort i det då vi var 23 år. Och det den värsta sjukdomen enligt mig. Att se någon tyna bort framför en. 

Som tur var har det gått framåt de senaste 10 åren. Jag hoppas att man finner ett botemedel för såväl MS, ALS och andra muskel-sjukdomar.

[sakring2]
2/23/13, 6:34 PM
#8

Min syster dog i sviter av MS i982. Hade hon insjuknat idag så hade hon haft stora möjligheter att få leva vidare. Det har kommit mängder av medicner at behandla med.

Men det är ändå så att de allra flesta som har MS faktiskt lever och t.o.m arbetar. Jag känner flera.

Farwuq
4/29/13, 7:23 PM
#9

Jag är en av de som lider av MS. Jag har något som kallas för Primär Progressiv MS.

Ständig värk och allmänt trött.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: