Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 9365 ggr
sinfang
2013-02-03 17:41

Konstig känsla i huvudet?

Jag undrar om någon känner igen detta. 

Jag får ofta, just nu varje dag (och förut i perioder som denna) en märklig känsla i huvudet som jag inte alls begriper vad det är eller varför det känns så. Det känns som "bultande slag" eller "pulslag" i hela skallen, liksom precis "bakom" ansiktet. Det gör inte alls ont som huvudvärk eller känns alls som det. Jag blir matt och ibland yr i samband med dessa "dunk", mest när jag rör på huvudet känns det som. Det gör som sagt inte ont, men är obehagligt (särskilt när jag är ute i trafiken.)

Är det nån som begriper vad jag snackar om? (För haha, det är nog inte det lättaste, för det är ju nästan omöjligt att beskriva.. Men om någon annan kännt det här så fattar denne nog! Jag har inte ens brytt mig om att fråga min läkare om detta, för det låter så knäppt när man försöker beskriva det..)

Man kan säga att det känns såhär: Tänk dig att du har en radio som inte är inställd på någon frekvens utan bara brusar, och du vrider upp volymen SNABBT från noll till jättehögt, sen DIREKT ned ingen till noll. 

Haha. Den "dunsen" av ljud. Ungefär så! Går i vågor liksom. (Fast det hörs inget, bara känns. I hela skallen.)

Erhm. Fundering, någon? :/

OBS: De senaste två dagarna har jag inte ätit dagens första mål förrän bortåt 14 - 15-tiden, det blev direkt påtagligare efter jag käkat..?

Annons:
sinfang
2013-02-03 17:46
#1

Påminner förresten lite om att vara berusad! Fast det är inte så underhållande som det låter.

Silent_Hill
2013-02-03 18:01
#2

Det låter lite ungefär som det jag brukar ha. Fast mitt känns mer centrerat i öronen och det känns som vibration som kommer i vågor.

Dock så vet jag inte exakt vad det är. Men det känns ju som att det är någon obalans i kroppen.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

sinfang
2013-02-03 18:45
#3

#2 Ja!! Ibland kan jag tycka det känns mest vid öronen! 

Hurdå obalans, nån ämnesbrist eller så menar du?

Silent_Hill
2013-02-03 19:09
#4

#3 Ja, eller något liknande. Alternativt att det kan vara någon nerv som spökar.

Det var det jag kom och tänka på iallafall.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Carrosh
2018-02-19 19:36
#7

Gå till doktorn och kolla upp det! Det kan vara precis vadsom.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Aleya
2018-02-20 05:24
#8

#7 användaren har inte varit inne sedan 2013

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: