Annons:
Etikettnya-rön
Läst 4094 ggr
Maria
6/6/12, 8:29 AM

Vaccin mot Altzheimrs?

Man närmar sig möjligheten att vaccinera sig mot altzheimers.

Positivt då detta är en svår sjukdom och drabbar många.

Länk

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Calmare
6/6/12, 9:32 AM
#1

Intressant låter positivt :)

plutopellis
6/6/12, 8:05 PM
#2

Hoppas verkligen att det fungerar för det är en sjukdom man vill slippa se sina anhöriga få Rynkar på näsan har man det själv lider man ju mest i början men sen försvinner man in i sin egna värld men anhöriga… Ja..

Rafflan
6/6/12, 9:50 PM
#3

Har 2 släktingar i led som fått denna sjukdom och dött, känner lite att man "står på tur", dock fick dem det först som gamla så jag hoppas man hinner hitta nåt innan det är "min tur" :)

#2 att se någon du älskar tyna bort och inget kunna göra är den värsta känsla som finns, bearbetar fortfarande den perioden i mitt liv även efter 2 års tid…

Det är även jobbigt för den som får sjukdomen då dem vet att dem "gör fel" men dem vet inte hur man ska göra för att det ska bli rätt… + denna svenska sjukvård är riktigt vidrig emot dessa stackars förvirrade människor :(

Maria
6/6/12, 9:55 PM
#4

Det är en fruktansvärd sjukdom både för den drabbade och för omgivningen.
Alla former av demens är svårt.

Den sjuke lider oftast väldigt i början som #2 skriver när man fortfarande är medveten att man har minnesproblem och tappar kognitiva funktioner men mot slutet så är de ofta så sjuka så man hoppas att de mår bra med rätt omvårdnad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Eliiza
1/30/13, 10:25 AM
#5

Vaccin är bland annat en utav orsakerna till just Alzheimer. Aluminiumhydroxid finns bland annat i barnvaccin och ger ökad inflammatorisk risk i hjärnan och kopplas till Parkinsson, Alzheimer och andra hjärnsjukdomar. (Många deodoranter innehåller också alumnium.) Med vänlig hälsning, Eliiza

Maria
1/30/13, 10:44 AM
#6

#5 Man vet fortfarande inte vad som orsakar Alzheimers sjukdom.

Tack och lov så pågår det mycket forskning kring detta ämne då inte bara Altzheimers utan alla demenssjukdomar är fruktansvärda.

Den allra största riskfaktorn är hög ålder.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
mongu
1/30/13, 2:56 PM
#7

Precis Bumbleboo det är många faktorer som orsakar och man vet inte exakt vad.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Eliiza
1/30/13, 5:28 PM
#8

Det jag skrev i mitt tidigare inlägg gällande vad som bl.a. orsakar Alzheimer är långt ifrån allt. Men inte ens det kopplade… Bumbleboo och övriga på samma linje; då tycker jag att ni personligen kan kontakta och tillrättavisa de forskare, som genom många års slitsam och gedigen forskning, för mänsklighetens väl, kommit fram till vilka faktorer som ensamt/i samklang orsakar Alzheimers, och berätta för dem att de har fel… … Ytterligare fakta. Nämligen: Följande bidrar, mer eller mindre, ensamt eller i kombination, till uppkomsten av Alzheimer: Alzheimer orsakas av vacciner innehållande aluminiumhydroxid, deodoranter som innehåller aluminium, andra aluminiumkällor och isoflavonider bl.a. Isoflavonider finns bl.a. av betydande mängder i soja, och maxdosen för att undvika förgiftning som leder till allvarliga komplikationer ligger vid så lite som 0,5 mg per kg kroppsvikt. En person som väger 70 kg skall alltså absolut inte inta mer än 35 mg isoflavonider om dagen för att undvika skador. (Soja ger dessutom efterhand många andra skador.) Isoflavonider är dock inte ensamt ansvariga, men en absolut bidragande faktor. Genetik spelar naturligtvis också in. Mikrovågor. Mikrovågsugnar är mycket sällan täta nog och kan också orsaka Alzheimer. (För att inte tala om att maten blir förgiftad och av-vitaminiserad.) Även transfetter orsakar Alzheimer bl.a., och mycket mer. Konstgjorda sötningsmedel, däribland aspartam, har samröre med uppkomst av Alzheimer. Elektrostrålande produkter såsom mobiler etc. höjer risken för att drabbas av Alzheimer m.fl. åkommor. … Informationen går lätt att finna genom enkla sökningar på Internet. Med vänlig hälsning, Eliiza

Maria
1/30/13, 5:50 PM
#9

Vill du komma med information så får du också ge länkar och inte be andra att googla.

Skriv heller inget som det inte finns några vetenskapliga belägg för.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
1/30/13, 6:11 PM
#10

Här kommer en bra länk om Alzheimer och eventuella orsaker.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mongu
1/30/13, 6:20 PM
#11

# 8 Allt som finns när man googlar är inte direkt vetenskapligt. Så tacksamt om du istället visar på vetenskapliga studier för det du säger är sanningen.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

walter
2/1/13, 5:52 AM
#12

Hum. Personer som bor i asien borde ju vara överrepresenterade när det gäller altzheimers. Tänker på att dom använder soja så mycket. Veganer och vegetarianer över hela världen inkl sverige borde också vara en större grupp då soja är en produkt dom äter av. Hittar ingen information om att någon grupp människor är mer drabbad än någon annan vilket borde gå att hitta om soja är en stor bidragande orsak. Från wiki om sojaböna. Om sojasås. Sojasås drogs in några sorter för några år sen, men hittar inget farligt om det idag.

Soja innehåller en form av fytoöstrogener vid namn isoflavonoider och fytoöstrogen är just det som man brukar använda när man är i klimakteriet om man vill använda alternativa medel istället för vanliga läkemedel. Konstigt att hälsokostaffärer säljer medel innehållande dessa ämnen och att om man frågar om alternativa medel så alltid fytoöstrogen man brukar prata om.

Enligt en sida jag hitta på nätet som heter fråga dietisten så finns det hittills ingen övre gräns när det gäller soja och isoflavoider. Så om du eliza menar att soja är skadligt så ta och länka till vart det står. Det har vid vissa tillfällen funnits dåliga produkter av soja, men det är ju inget specifikt för soja och inte något som finns hela tiden.

När det gäller att vacciner och även deodoranter kan ge altzhemers, konstigt att inte alla i sverige får denna sjukdom. Finns väl bara några få som inte fått vacciner och deodorant är något man brukar börja använda i tonåren.

hej

Eliiza
2/1/13, 11:22 AM
#13

Det verkar som att vissa, hur det nu är möjligt, har missat att jag skrev att t.ex. soja inte ensamt är ansvarig för Alzheimer utan att även genetiska betingelser spelar in etc… (OT: Soja bidrar även till cancer…) Asiater har en generellt en genetik som gör det möjligt för deras metabolism att bryta ner sojan mycket bättre än vad vi i väst kan göra. Jämförelsevis kan nämnas att vi i väst, å andra sidan, har en genetik som generellt gör att vi kan bryta ner komjölk i vår metabolism, vilket asiater överlag inte alls har på samma sätt… (Med "generellt" menar jag alltså att undantag KAN finnas.) Med vänlig hälsning, Eliiza

Annons:
walter
2/1/13, 1:02 PM
#14

#13  Det jag reagerade på var att du skrev att soja är farligt och att man inte ska inta mer än en viss mängd. Om soja är så farligt så varför säljer vanliga hälsokostaffärer det, varför rekommenderar de som är inom alternativa branchen det när man är i klimakteriet?

Du har fortfarande ingen länk till något av det du skrivit. Ska jag gissa på vart du fått det du skriver ifrån så är det newsvoice, vaccin.me, olika you tube filmer, alex jones och david icke sen finns det ytterligare ett par sidor som jag inte kommer ihåg namnet på.

hej

Maria
2/1/13, 1:26 PM
#15

#13 Det är inte enbart genetik som är orsak till Alzheimers.

Det finns ännu ingen forksning som vet orsaken utan man har hittat en massa riskfaktorer.

Du kan inte komma med påståenden, även om de är generella, som säger en viss sak utan att kunna belägga det.

I övrigt håller jag med walter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: