Annons:
Etikettpaus
Läst 4116 ggr
Leffe
2012-04-18 21:31

OT-tråd nummer 8

Den förra tråden blev så lång. Så vi börjar om här.

Här kan vi fortsätta och skriva om precis vad som helst. Väder och vind som exempel. Ja helt enkelt "God dag, yxskaft

OT-tråd 7 hittar du här

Annons:
DesK
2012-04-19 08:12
#1

Tassar in och säger att här är det soldis. Vovvarna väntar på sin prommis och frukosten är snart uppäten Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

mongu
2012-04-19 12:26
#2

Har varit på handträningen för sista gången i denna omgången. Tänk att det är så skönt med paraffinbad och träningen.

Fikade med kaffe och räkmacka, jättegott. Sen gjordes ett handstatus men då jag inte gjort nåt sånt innan så har jag inget att jämföra med.

Väl hemma kom jag på att jag glömt betala för fikat.Skäms

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Liz85
2012-04-19 21:34
#3

Jaaaa! Härligt! Brynäs tog hem SM-guldet! :D

Maria
2012-04-20 06:43
#4

Så, nu var det fredag och jag började med en ny medicinering igår och tro det eller ej så vaknade jag utan huvudvärk.

Jag tror det kan vara en blandning av verkan på både substans och placeboFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-04-20 07:53
#5

#4 Skönt att huvudvärken är borta! Glad Idag är här grått, men jag måste jobba vid datorn nästan hela dagen idag.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Gittan
2012-04-20 12:16
#6

Här är det nederbörd. Idag var tanken att jag skulle göra lite nytta i trädgården, men spar det till ett senare tillfälle. Gör lite städning inne istället. Ta hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
EvaG
2012-04-20 14:07
#7

Hoppas alla får en trevlig fredagseftermiddag och -kväll.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
2012-04-20 16:15
#8

Detsamma säger jag som precis har vaknat efter en slummer i soffan och nu regnar det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-04-21 09:48
#9

Det är inte ofta man har kostym och slips. Nu är det till och med mörk kostym med slips. Ska på någon diplomeringsceremoni på Handelshögskolan. Ena systersonen är inblandad. Inte nog med kostym, man måste redan vara uppe och göra sig i ordning. Katterna är nästan i uppror! Och jag är dödstrött

Sköt om er

Maria
2012-04-21 10:26
#10

Du får ha det så trevligt.

Mörk kostym och en massa katthår…hmmmObestämdSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-04-22 12:24
#11

Idag ska jag hjälpa en kamrat med hans dator och samtidigt bli bjuden på middag. Här regnar det, men det bekymrar inte katterna, Alla sover i sängkammaren utom en av skogisarna. Hon ligger på balkongen och sover

Sköt om er

Maria
2012-04-22 12:34
#12

Jag mår piss och tror att det är biverkningar på den nya medicinen men ska försöka härda ut ett tag till.

Inte blev det bättre av att en kär medlem inne på cancer har dött nu. En sådan stark och tröstande person. Fy för den lede för denna sjukdom.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-04-22 12:35
#13

Hoppas du blir bättre. Jag får mediciner som ska motverka biverkningar av annan medicin

Annons:
DesK
2012-04-22 13:27
#14

Humlan krya på dig! Skickar en bamsestor styrkekram till dig!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-04-24 07:54
#15

Sitter på jobbet nu och ska på hembesök nästan granne med mig själv. Känns himla onödigt att åka till Mölndal först men jag har en massa material som ska med som jag inte kunde ta hem igår.

Första dagen på väldigt länge som jag vaknat utan huvudvärk. Känns nästan konstigt. Kanske börjar den nya medicinen verka. Hoppas det.

Tack Leffe och DesK.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
2012-04-26 11:54
#16

Har nu gjort dagens hemarbete som jag fått från jobbet. Nu ska jag jobba lite i trädgården. Sedan är det dags laga middagen så den är klar när barn och sambo kommer hem.

Ta nu hand om er

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


mongu
2012-04-26 17:23
#17

Har nyss kommit hem efter att ha varit med min mamma på sjukhuset för en mindre operation. Allt har gått bra men ack så trött jag är.

Min ork är noll för tillfället och då att sitta och bara vänta är urjobbigt. Så nu är det vila som gäller för på lördag väntar flyttbestyr. Då vår höggravida dotter och hennes sambo ska flytta till ett hus.

Dottern är så nära att beräknad förlossning är den 4 maj.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

DesK
2012-04-27 09:20
#18

#15 Vad glad jag blir, hoppas att det håller i sig! Glad

#16 Skulle vara roligt om du berättar lite om din trädgård, jag behöver lite inspiraion

#17 Ja det är urjobbigt att bara sitta och vänta på ett sjukhus, hoppas du har fått vila ut nu! Önskar lycka till med flytten imorrn Glad

Idag ska jag sortera och fixa med bilder i datorn och städa.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

mongu
2012-04-28 08:20
#19

Uppe tidigt idag. Kanske inte tidigt för vissa av er men för mig är det tidigt att va duschad och påklädd och ätit frukost.

Det är idag som flyttlasset går för min dotter och hennes sambo. Själv är jag dålig flytthjälp och bärhjälp så jag ska stå för maten.

Den är klar bara att värma. Lasagne står på menyn och det var äldste sonen som hjälpte mig med detta igår.

För nu har det varit mycket ett tag. I torsdags satt jag med mamma på sjukhuset då hon gjorde en liten operation. För den dagen fick jag "betala" igår med mera värk och denna hemska trötthet som finns i mig hela tiden.

Men nu ska jag strax åka väntar bara på sonhustrun och barnbarnet som ska med.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
2012-04-28 08:24
#20

#19 Hoppas det går bra för er idag mongu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Gittan
2012-04-29 11:11
#21

Hela familjen ska ut på långpromenad i det finna vädret. Ta hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Liz85
2012-04-29 15:37
#22

Lyckades ramla in i högtalaren igår kväll när jag skulle upp ur soffan, tar oftast vägen över armstödet eftersom den står mitt i rummet. Är nu vackert blåfärgad på låret. Däremot är jag glad att foten inte vrickades för imorgon på valborg ska jag ju ut och göra stan osäker eller nåt sånt med en kompis. Glad

Maria
2012-04-29 15:46
#23

#22 Så det kan gå….Tungan ute Tur att det inte blev värre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-05-01 12:03
#24

Vanliga sommartecken här hemma: Barn skriker, stimmar och leker på gården. Mammorna ropar från sina balkonger till barnen. Det börjar komma upp grillos i lägenheten från grillning på gården. Elitserien i speedway börjar.

Med andra ord - sommaren är här

Leffe
2012-05-04 12:36
#25

Äntligen hockey-VM har börjat

EvaG
2012-05-04 14:03
#26

Sitter i solen och njuter. Helt underbart. I kväll  är det dags för arbete igen. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
2012-05-05 08:29
#27

God morgon till en ny dag säjer jag som ska lägga mig efter nattens arbete. Hoppas ni får en trevlig lördag med allt vad det innebär.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Maria
2012-05-05 08:56
#28

Godmorgon alla. Jag önskar er en trevlig helg.

Själv har jag inga större planer.Min man jobbar några timmar idag så det blir lugnt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
2012-05-06 02:26
#29

God morgon alla. Hoppas ni får en bra söndag medan jag sover min djupa sömn.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
2012-05-06 06:51
#30

#29 Godmorgon Eva. Du sover nog som bäst nu hoppas jag.Flört

Det ser ut att bli en fin dag idag. Veckohandling står på schemat.

Kattmaten är slut och Moritz blir ju helt tokig om inte skålarna är fulla oavsett om han ska äta eller ej.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-05-06 09:45
#31

God morgon. Idag är det några intressanta hockeymatcher på teven och i kväll är det ena syrrans födelsedag

Sköt om er

EvaG
2012-05-06 12:00
#32

Nu ska jag till min parkbänk och njuta i solen.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
2012-05-07 06:54
#33

God morgon till en solig morgon. Bara det blir lite varmare kommer jag ta en termos med kaffe och gå ut och sätta mig på parksoffan. Njuta några timmar. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
2012-05-07 07:52
#34

Godmorgon alla.

Sitter på jobbet och det är strålande solsken.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2012-05-08 08:01
#35

Godmorgon alla.

Jag ska på hembesök i Bergsjön idag.

Testade alla apparater på min man igårkväll. Jag har med mig en hel del utrustning.

EKG, Pef, Pox, Spirometer, Doppler, Blodtrycksmätare, måttband, Vigorimeter, ett kit för blodprovstagning, minnestester med alla tillhörande prylar som en minilaptop.

Den stora Impedansvågen orkar jag inte ta med när jag åker kommunalt och går med en kryckaSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mongu
2012-05-08 09:22
#36

Oj det låter som du har en stor resväska med dig ut.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
2012-05-08 16:00
#37

Ja, jösses. Först var det en timmes resväg kommunalt och sedan en himla väg att gå från spårvagnen uppför och på toppen av allt bodde den gamla damen på tredje våningen utan hissSkrattande

Det var nerför på hemvägen i alla fallFlört

Jag har en stor "dramaten" plus en ryggsäck.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
2012-05-09 06:34
#38

God morgon. Sitter här med en kopp te innan det är dags sova några timmar efter nattens arbete. Hoppas solen är kvar sedan när jag vaknar. I så fall blir det några timmar på parksoffan. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
2012-05-09 07:25
#39

Här fullkomligt öser regnet ner men det är ganska mysigt då jag är ledig idag.

Det är dessutom 10 plusgrader så det känns som ett skönt vårregn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mongu
2012-05-09 08:42
#40

God morgon! Sitter och väntar på att min dotter ska ringa. Hon är inlagd för begynnande havandeskapsförgiftning. Blodtrycket var högt och hon har protein i urinen.

Hon hade beräknad förlossning den 4 maj så hon har ju gått över några dar. Dom hade gjort ett ultraljud igår kväll för att se så bebisen mår bra. Det gör den och dom beräknade vikten till 4.200 g. det kan skilja 400 g upp eller ner.

Så jag hoppas dom sätter igång förlossningen nu så hon inte får ett för stort barn.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
2012-05-09 08:44
#41

Aj, då. Hoppas att de sätter igång henne och att allt går bra.

Det var en rejäl bebisFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
DesK
2012-05-09 08:58
#42

Hoppas allt går bra för din dotter.

Här regnar det så idag får jag kanske gjort en del vid datorn Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

mongu
2012-05-09 09:45
#43

Tack. Ja det är en stor bebis. Hoppas verkligen att dom sätter igång henne nu. För jag tror inte dom släpper hem henne med begynnande havandeskapsförgiftning, då det ju kan gå ruskigt fort från att va lite till att bli livshotande.

Så visst är det en aning nervöst.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
2012-05-09 10:06
#44

Jag håller tummarna mongu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-05-09 12:08
Leffe
2012-05-11 12:37
#46

Helt plötsligt försvann solen. Nu är det bara grått på himlen. Nu har det börjat regna. Fast det är varmt och skönt. Det är en lugn dag och jag kommer titta på hockey på teven. Sköt om er

DesK
2012-05-11 12:41
#47

Här regnar det ett sånt där fint vårregn, så idag får jag vila från trädgården. Ska försöka sortera bilder och andra filer på vår server Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-05-11 14:29
#48

Nyss hemkommen från jobbet och det är mulet men väldigt varmt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
EvaG
2012-05-12 04:43
#49

God morgon, god morgon. Det är lördag och jag ska sova nu efter en kopp härligt rött te.Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

DesK
2012-05-12 11:12
#50

Det var en kall morgon, men nu börjar solen titta fram Glad Önskar er alla en fin dag! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

mongu
2012-05-12 12:26
#51

Väntar fortfarande på barnbarnet som verkar ha bestämt sig för att stanna i livmodernFörvånad

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

DesK
2012-05-12 12:31
#52

Mongu din dotter verkar ha det som jag hade det, jag gick 2 veckor övertiden med båda mina barn. Den äldre vägde 4200 gram och den yngre 4100 gram och de satte igång förlossning nummer 2. Kommentaren från personalen var: oj oj oj hon har verkligen mått gott där inne! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-05-12 13:32
#53

Håller tummarna för mongus dotter och lilla barnbarn.

Här i Göteborg är det nästan kaosartat. Vi bor ganska nära starten av Göteborgsvarvet. Bilar överallt och helikoptrar som surrar.

Några år bodde vi nästan alldeles bredvid starten och då var det nästintill omöjligt att ta sig i väg med bilen.

Minns att sonen ett år konfimerades just denna dag och gästerna hade stora problem att komma till oss.Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
2012-05-13 08:23
#54

Övriga familjen sover fortfarande. Jag och vår hund Bonzo sitter ute på verandan och njuter av en fin sol på himlen. Det ser ut att bli en helt underbar dag. Ta nu hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


mongu
2012-05-13 09:22
#55

Ny morgon och jag väntar fortfarande på barnbarn. Det är segt och igår var planerna att ge mera för att sätta igång det hela men då hade förlossningen så mycket att göra så dottern fick vänta.

Idag verkade det va lugnare på förlossningen så vi får se vad ronden säger. Pratade med dottern nu och hon känner att hon börjar bli ganska trött av att hela tiden gå med ont av typ mensvärk.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
DesK
2012-05-13 09:35
#56

God morgon, sitter på altanene i solen och njuter av min ovanligt sena frukost. Solen lyser från en klarblå himmel och det är riktigt varmt Glad Önskar el alla en riktigt skön och fin söndag! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2012-05-13 09:35
#57

God morgon. Nu ska jag ut i Stockholms skärgård och njuta av det fina vädret.

Sköt om er

mongu
2012-05-14 09:43
#58

Godmorgon denna måndag 14:e maj. Idag har jag en ny roll, nämligen den som mormor. Äntligen har bebisen kommit.

Det är en kille, Melwin. Han är 56 cm och 4.975 g. så ingen liten gosse precis. Mor och barn och även far mår bara bra men är trötta såklart.

Jag har sovit gott inatt fast jag visste att dom gått ner till förlossningen igår kväll.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Leffe
2012-05-14 09:48
Leffe
2012-05-14 09:58
#60

Snart ska jag iväg till Karolinska för gångtest. Gör det varje halvår och det innebär att jag ska gå så långt som möjligt på plan mark under sex minuter. Mitt rekord är 240 meter. Hoppas jag kan slå det för då vet jag att medicinen verkar.

Sköt om er

mongu
2012-05-14 10:04
#61

Tack Leffe.

Lycka till med ditt gångtest! Håller tummarna för dig.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
2012-05-14 11:45
#62

Grattis lilla MormorGlad

Jösses det var en rejäl liten kille. Skönt att allt verkat gå bra och det var väl tur att han kom ut nu och inte växte merFlört

Säger också lycka till för Leffe och hans gångtest.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
DesK
2012-05-14 14:29
#63

Grattis mormor och lycka till Leffe! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

EvaG
2012-05-16 16:01
#64

Nu är det snart dags att ge sig av till arbetet igen. Är mätt och belåten efter en god portion mat. Önskar er alla en trevlig kväll.

#58 Grattis!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
2012-05-20 10:27
#65

Idag är jag bara trött, trött och trött. Det är nog en biverkning av nya medicinen som jag började med i tisdags. Kommer nog sitta på balkongen och sova i solen.

Sköt om er

[Vargöga]
2012-05-20 12:18
#66

När skall min mage bli bra? Rynkar på näsan

Maria
2012-05-21 07:16
#67

Godmorgon alla.

Det är ett underbart väder i Göteborg och jag ska iväg till doktorn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-05-21 12:44
#68

Nu ska jag rulla ut i solen och bland annat till apoteket och hämta ny medicin.

Sköt om er

EvaG
2012-05-22 10:50
#69

Jag har precis gjort mig i ordning för att gå ut och koppla av i solen några timmar. Sedan är det dags för en matbit och förbereda sig för nattens arbetspass. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
EvaG
2012-05-23 07:15
#70

God morgon. En helt underbar morgon. Sol och redan varmt. Och då ska jag sova några timmar. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
2012-05-23 11:40
#71

Härligt väder idag också. Snart dags kasta ut teven och datorn.

Sköt om er

Maria
2012-05-24 06:19
#72

Godmorgon alla.

Ska snart iväg till jobbet och i eftermiddag ska jag på möte hos läkaren med arbetsgivaren och försäkringskassan.

Jag är faktist lite nervös. Får se vad de säger.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Vargöga]
2012-05-24 08:51
#73

Lycka till Bumbleboo. Glad

Gittan
2012-05-24 08:58
#74

#72 Det går säkert bra.

Solen skiner, barnen i skolan. Idag ska jag hjälpa mina föräldrar att få lite snyggt på deras gård inför sommarens traditionella "western-party". Det är då alla i området samlas och leker the Wild West med mat, dans och musik. Detta började långt innan jag var född. I år har mina föräldrar värdrollen.

Hoppas ni alla får en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
2012-05-24 10:56
#75

Jo solen skiner. Rexarna ligger redan på balkongen, men absolut inte skogisarna - de sitter och tittar ut genom köksfönstret istället. Ska ut och köpa billiga karameller - extra pris. Har möte med styrelsen i patientföreningen för PAH i kväll.

Sköt om er

Leffe
2012-05-25 06:41
#76

Nu på morgonen ska jag till husläkarmottagning för blodprov och koll av blodtryck. Har nu börjat tåla nya medicinen. Ingen huvudvärk och magen har stabiliserats. Positivt.

Det negativa är att jag fått mycket vätska i benen. Idag kommer jag få besked om jag ska åka in akut och tappas på vätska intraviöst (heter det så?)

Solen skiner och det ser ut vara toppenväder.

Sköt om er

Annons:
DesK
2012-05-25 08:22
#77

Vad skönt att medicinen verkar som den ska! (Intravenöst) Här är fantastiskt väder, så jag njuter av min frukost på altanen Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-05-26 08:08
#78

#76 Håller med om att det är skönt att du börjar tåla medicinen du uppenbarligen behöver.

Hur gick det med vätskan. Blev du tvungen att tappas?

#77 Här är också rena rama sommaren.

Sonen var här hela dagen och kvällen igår och vi hade grillpremiär och satt ute tills det mörknade.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
2012-05-26 08:27
#79

Uppe och har en lugn stund med en kopp kaffe, Övrig befolkning i huset sover. Ska gå ut en promenad med vår hund denna fina morgon. Ta hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


EvaG
2012-05-26 12:48
#80

En lördag med lite sämre sommarväder än dagarna före, men varmt och skönt ändå. Nu ska jag faktiskt städa lite här hemma. Sedan blir det mat och att göra sig i ordning för nattens arbetspass. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gittan
2012-05-27 11:04
#81

Vi ska på långpromenad och mysa i stillsamma skogen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


EvaG
2012-05-27 15:20
#82

Suttit i solen hela dagen. Nu ska jag hem och göra mig klar för nattens pass. Önskar er en trevlig kväll.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gittan
2012-05-28 07:29
#83

Ser ut att bli en fin dag till. Ska in till kontoret och tar barne med så slipper de skolskjutsen nu på morgonen. De kan vara hemma en halvtimme längre.

Ta nu hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Maria
2012-05-29 08:03
#84

Är på jobbet och ska strax åka på hembesök.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
2012-05-29 08:33
#85

Solit ute. Barnen i skolan. Hunden har tagit ut mig på promenad. Nu ska jag göra lite arbete hemifrån och sedan städa. Ska nog hinna med lite pausar i solen också. Ta hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
2012-05-29 13:28
#86

Trodde det skulle vara varmare idag än vad det är. Sitter och slötittar lite på tennis. Katterna njuter av solen på sängen.

Sköt om er

Maria
2012-05-29 13:40
#87

Så nu ska jag inta soffan efter ett trevligt hembesök hos en dement gammal dam.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Liz85
2012-05-29 21:38
#88

Jag har kommit ifatt den mobila tekniken. Fick en helt ny mobil igår somkänns som rena rakettekniken jämfört med min gamla som man "bara" kunde skicka mms, fota, filma,spela in ljud och räkna, med samt vakna till. Förutom att ringa och sms:a förstås. Flört

Nu är det pekskärm och tusen olika inställningar för 25 olika användningsområden varav man inte använder 15. Dessa tusen olika inställningar är dessutom utspridda så man får leta som en tok för astt förhoppningsvis finna det man söker.

Maria
2012-05-30 08:38
#89

Godmorgon alla.

Jag är ledig idag och totalt färdig efter mina två intensiva halva arbetsdagar.

Det är inte klokt vad lite som gör att jag blir så trött. Hela bordet är fullt med postitlappar som jag måste reda ut.

Igår morse hämtade en arbetskamrat upp mig på vägen men när jag kom hem och skulle skriva ner dagens händelser så mindes jag inte om det var samma dag eller i måndags.

Jag satt länge och funderade en fick inte ihop det och fick ringa min man och fråga. (kunde inte med att ringa min arbetskamrat)Tungan ute

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
2012-05-30 10:11
#90

#89 Blir ditt minne bättre och bättre när du tränar eller hur fungerar det?

Sol och idag är det varmare än i går. Ska ned till badplatsen och göra i ordning den. Det är min familj som har det uppdraget denna sommar. Kratta och göra fint i sanden.

Ta hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Maria
2012-05-30 10:30
#91

Jag tränar på så sätt att jag försöker spela Wordfeud och en mängd andra tankespel på min surfplatta. Jag löser mcket korsord och läser en hel del men precis som med balansen så blev det bättre och bättre i början men nu verkar det ha stannat upp så jag försöker intala mig att det är så här det kommer att förbli.

Fast jag slutar ju givetvis inte att tränaFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
2012-05-30 10:53
#92

Brukar det inte i all typ av träning bli ett stopp och man tycker man står och trampar på samma fläck. Sedan kommer man märka resultat igen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Maria
2012-05-30 10:56
#93

#92 Jag får tro på dig GittanFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
2012-05-30 11:02
#94

Tycker du gör det jättebra och är värd all beundran.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Maria
2012-05-30 11:07
#95

#94 TackKyss

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-05-30 11:36
#96

#95 Sköt om dig

Nu har vi riktig sommar. Solen skiner och plötsligt är det bara mulet. Ser ut som det kommer bli regn.

Sköt om er

EvaG
2012-05-30 17:51
#97

Ska ge mig i väg till arbetet nu. Tror det blir en stillsam natt. Önskar er alla en trevlig kväll.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
EvaG
2012-05-31 04:28
#98

God morgon. Nu är det sista dagen i maj för denna gång. Ska krypa ner i sängen nu och sussa gott. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
2012-05-31 06:43
#99

Godmorgon alla.

Idag kan det nog bli vilket väder som helst. Det ser mörkt ut. Regn i luften kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
2012-05-31 10:02
#100

Har inte heller sovit så bra i natt. Det känders som klockan ringde precis efter det jag somnat.

Ha nu en bra dag allihopa.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
2012-06-02 12:45
#101

En bra dag att sitta och titta på lite inspelade TV-program. Katterna verkar ta dagen med ro.

Sköt om er

Maria
2012-06-03 06:48
#102

Godmorgon alla från ett strålande Göteborg och det är 10 grader ute nu Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-06-03 12:45
#103

Och regnet det bara öser ner

Sköt om er

Maria
2012-06-04 06:41
#104

Godmorgon alla från ett mulet Göteborg.

Ska strax åka till jobbet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Gittan
2012-06-04 08:39
#105

Dåligt väder. Barnen och sambon har åkt och snart åker jag också för att utföra mitt arbete för dagen.

Ta nu hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
2012-06-05 04:16
#106

God morgon. Idioten Leffe sitter framför teven och tittar på finalen i Stanley Cup. Hockey på toppnivå. Spännande. Sedan får vi se hur pigg man blir under dagen.

Sköt om er

DesK
2012-06-05 08:25
#107

God morgon, ha ha titta på hockey mitt i natten! Skrattande Fortfarande inge vidare väder här, så det blir nog städ och tvätt idag.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-06-05 08:52
#108

#106 Haha, knäppisFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2012-06-06 08:05
#109

Godmorgon alla.

Hoppas ni får en fin dag.

Här i Göteborg är det ganska blåsigt, runt 10 grader och växlande molnighet.

Haha, jag låter som en metrologSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2012-06-08 07:59
#110

Godmorgon.

Jag sitter på jobbet och strax har vi fredagsmöte och därefter ska jag på hembesök.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

chik
2012-06-08 08:42
#111

Tassar in o hejar på er..Hej"" Hej""

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
Leffe
2012-06-11 11:37
#112

Har legat och dragit mig i sängen tills nu. Nu ser jag med spänd förväntan fram mot Sveriges premiär i fotbolls-EM. Sedan har vi engelsk speedway i TV-rutan och natten Stanley Cup final i hockey får inte glömmas bort. Herre gud vad jag är upptagen!

Sköt om er

mongu
2012-06-11 18:30
#113

Varit på IKEA med son, dotter och dotterson. Som alltid så fanns det många saker men jag handlade inte för så mycket ändå. Nu trött o ska vila en stund.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
2012-06-13 07:48
#114

Idag ska vi åka med min bror och svägerska och hämta hem deras nya husbil. Det ska bli spännande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2012-06-14 07:44
#115

Så nu var husbilen "hemma" och om några veckor så blir det deras enda hem.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mongu
2012-06-14 08:10
#116

Ska dom bo i den året om?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
2012-06-14 08:13
#117

Javisst. De lämnar sitt hus om tre veckorFörvånad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-06-15 07:10
#118

God morgon, idag är det skolavslutning och sista dagen med barn i grundskolan för mig Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Maria
2012-06-15 09:15
#119

#118 Blir det gymnasiet nu?

Idag är jag ledig men har huvudvärk så jag ska snart lägga mig i soffan. Faktum är att det var ett tag sedan jag hade ont nu så man får vara glad för det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-06-15 09:26
#120

#119 Japp det blir restarang, bageri, konditori för lilltösen Glad och den äldre går sista året på Naturvetenskaliga linjen nästa skolår, men först blir det sommarlov Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-06-15 09:44
#121

#120 Vad kul. Tösen brås på mammaFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-06-15 14:11
#122

#120 Föörstår inte alls vad du menar OskyldigFlörtCool

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-06-15 15:04
#123

#122 Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-06-17 12:46
#124

Nu ska jag över till min syster och hjälpa henne med lite tips och råd angående borrning i väggen. Ute regnar det.

Sköt om er

Maria
2012-06-18 08:19
#125

Godmorgon alla.

Sitter på jobbet och har fått gjort en hel del redan. Skönt. Alltid bra att vara tidig så att man får jobba i lugn och ro en stund.Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2012-06-19 06:30
#126

Jag kom på att jag går faktiskt på semester idag. Det känns inget särskilt och sommarkännslorna liksom solen lyser med sin frånvaro.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
2012-06-20 08:00
#127

Hos oss började barnens sommarlov med att hela familjen fick någon typ av magsjuka och vi har alla varit sängliggande eller på toaletten. Nu har vi börjat återhämta oss.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Maria
2012-06-20 12:26
#128

Fy attan. Hoppas ni snart kryar på er.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2012-06-21 07:43
#129

Vilken morgon.

Solen skiner Det är 21 grader i skuggan och jag har varit ute i morgonrock och vattnatGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2012-06-21 08:34
#130

God morgon här skiner solen och det är varmt och skönt ute, så nu sitter jag på vår nyrenoverade balkong under parasollet och njuter Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-06-21 09:13
#131

Det låter underbart.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2012-06-24 09:03
#132

Godmorgon alla sjusovareFlört

Här är ett konstigt väder. Nu skinner solen men alldeles nyss kom ett riktigt sommarregn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
2012-06-24 15:06
#133

Vid 12-tiden tittade solen fram. Vid 14-tiden ösregnar det. Nu är det sommar.

Sköt om er

DesK
2012-06-25 08:00
#134

Leffe det kallas för omväxlande väder.

Här har det varit rätt soligt hela helgen men nu regnar det till och från, alltså är det växlande regnighet Oskyldig

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2012-06-25 08:06
#135

Himmel här har regnat sedan i går kväll. Jag behöver i alla fall inte vattnaGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

chik
2012-06-25 11:40
#136

Jag vill bara önska er här inne en Trevlig Måndag..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
2012-06-25 11:42
#137

#136 Detsamma till dig chik.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2012-06-26 12:21
#138

Solen tittar fram mellan mörka otäcka moln. Katterna har ätit och min mage börjar påminna mig om att förtära något också. Man kan uttrycka det så att här hos mig är allt som vanligt.

Sköt om er

mongu
2012-06-26 13:30
#139

Vi har fått drygt 50 mm regn de senaste dygnen. Vägen in till stan är översvämmad på några ställen. Visst är det härligt med svensk sommar!Förvånad

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
Maria
2012-06-28 07:42
#140

Idag är himlen knallblåoch det ser ut att bli riktigt fint. Jag trodde det var onsdag men det visade sig att det är ju torsdag idag.

Så blir det när man är ledigSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
2012-06-28 07:54
#141

God morgon. Nu har jag vaknat till liv igen efter  LA-trippen där jag fick vara med om en stor historisk händelse.

Började arbeta direkt när jag kom hem. Nu har jag ett par dygns lugn. Önskar er alla en trevlig dag

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
2012-06-29 09:30
#142

Så, nu var det fredag men eftersom jag har semester nu så är ju alla dagar lediga ett tag framåt.

Hoppas ni alla får en fin dag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2012-06-30 06:59
#143

En dag utan några större planer på gång och det är väl det som är semester.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2012-07-01 07:04
#144

Godmorgon alla.

Det var en regnig semester må jag säga men ganska vilsamt i alla fall. Hoppas på några soliga lite varmade dagar  snart.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

chik
2012-07-01 08:06
#145

Söndag. o jag vill bara önska er här inne en fin sådan…

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

EvaG
2012-07-01 09:56
#146

En ny sommarmånad och det är en sol som värmer. Idag gäller parken, parksoffan och en termos kaffe och några timmars avkoppling. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
mongu
2012-07-01 10:00
#147

Här har det regnat men ser ut att klarna upp. Det är en stor loppis som en idrottsförening har varje år. Får se om vi åker på den eller inte.

Det beror mycket på vädret.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Upp till toppen
Annons: