Annons:
Etikettsajten-och-ifokus
Läst 3891 ggr
Maria
2012-01-14 08:30

Hjälpmedel, sluta röka

Det har visat sig i en ny studie att nikotingplåster och tuggummi inte hjälper så bra om man samtidigt inte har en tät kontakt med vården.

Det enda säkra kortet när det gäller att sluta röka är motivation.

Det tror jag inte är någon nyhet utan något som de flesta fattat.Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2012-01-14 09:02
#1

Själv har jag varit rökfri i över ett år nu men jag snusarSkämsTyst Jag vet inte ens om jag vill sluta snusa för jag gillar det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Nathalie62]
2012-01-14 09:53
#2

Alla som snusar och rökar vet riskerna och motivationen för att vilja sluta måste vara otroligt stark, jag tycker det blivit diskriminerande för just rökare, vart dom än går får dom hemska blickar och det förbjuds mer och mer överallt men folk tänker inte på alla avgaser och annat som sprids i luften som man andas in som faktiskt är lika illa.

Jag vet och har hört många i min omkrets som aldrig rökt/snusat, hållt sig till hälsosam kost, ätit mycket frukt och grönt. inte druckit alkohol, kanske något glas om året, fast man "sköter sin kropp rätt" så nog sjutton drabbas man av allehanda sjukdomar ändå även om riskerna är "mindre", allvarligt så ser jag ingen skillnad för hur man än lever så blir man ju sjuk i alla fall.

Ville sluta mitt långa meddelande med att säga grattis att du lyckats sluta röka bumbleboo, men ha inte dåligt samvete för att du snusar istället, kram.

[Vargöga]
2012-01-14 11:00
#3

Men avgaser luktar inte så som röken från cigaretterna gör. Tungan ute Men den innehåller säkert en hel del gifter precis som röken från cigaretterna. Stör mig otroligt mycket på just cigarettrök.

[AshJ]
2012-01-14 15:14
#4

Jo, flera i min närhet som slutat röka har börjat tugga sådana mängder nikotintuggummin i vilket fall som helst att det blivit ÄNNU dyrare. Fast nu är det ju kanske ur ett hälsoperspektiv många tänker, inte bara ekonomiskt.

Försökt sluta snusa vid flera tillfällen. Vill egentligen inte, men har inte råd. Det räcker inte som motivation! Haha. Testade "Kick up" eller vad snuset utan nikotin hette. Men helskotta, frätte värre än största prillan.

Maria
2012-01-14 15:19
#5

#4 Jag har också testat nikotinfri snus och det är verkligen inget att rekommendera.Tungan ute

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[AshJ]
2012-01-14 15:21
#6

5# Haha! Nej visst är det så? Tanken är väl att det ska "bränna lite" under läppen så det känns som riktig snus. Men efter fyra portionspåsar så hade jag så förbannat ont under läppen. Chockmetoden kanske också kan fungera för att sluta snusa. :D (I och med att man fick så ont av "låtsassnuset").

Annons:
Upp till toppen
Annons: