Annons:
Etikettsajten-och-ifokus
Läst 2866 ggr
[Nathalie62]
2011-06-08 23:52

"Ny sajt: Försäkringskassan iFokus

Nu är den nya sajten Försäkringskassan iFokus lanserad.
Här diskuterar vi allt som har med försäkringskassan att göra.
Arbetslös, Arbetande, Sjuka, alla är lika välkomna så kom gärna in och dela med er av era åsikter och erfarenheter!

Varmt välkomna att besöka oss!"

Annons:
Leffe
2011-06-08 23:58
#1

En sådan sajt kan nog behövas många gånger

[Nathalie62]
2011-06-09 00:41
#2

Det tror jag också.

Maria
2011-06-09 07:57
#3

Jag har gått med redanGlad

Lycka till.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[WX5]
2011-06-09 08:21
#4

Sajten behövs nog för så mycket som jag har läst om så är det bra att denna sajt finns.

mongu
2011-06-09 08:39
#5

Jag har också gått med.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Nathalie62]
2011-06-09 18:26
#6

Ni är hjärligt välkomna, hoppas ni ska trivas hos oss!

Annons:
kianna
2011-10-20 10:45
#7

Jaha, det var inte många inlägg i detta ämne, synd för man träffar ju på SÅ många människor som har anknytning till FK på något sätt. Själv blev jag glad när jag hittade hit idag, för det är viktigt att saker och ting, uppfattningar och upplevelser - kommer fram. Det finns både positivt och negativ att diskutera.

Själv har jag idag 50% sjukersättning, efter att i många år varit helt och delvis sjukskriven. Har gått igenom 5 ryggoperationer som troligen kommer att bli 6 innan detta året är slut. Ska på MR om en vecka, för att kolla om jag fått en ny spinal stenos ovanför den som opererades för två år sedan. Skadade mig inom sjukvården för ca 15 år sedan då jag lyfte en tung patient, och trots flera steloperationer sitter jag här idag med precis samma smärta som då det hände.

Det jag har att säga om FK är enbart positivt, och jag har ett behov av att få tala om att allt som handlar om denna myndighet inte alltid är så negativt som man får reda på när media får säga sitt.

Har haft underbara handläggare, som stöttat och uppmuntrat mig hela vägen, och detta trots att jag bytt handläggare ett flertal gånger. Och jag tror jag vet vad som till stor del är orsaken till detta; nämligen att jag HELA min tid som sjukskriven haft som PRIO 1, att återgå till mitt arbete, hur lite jag än orkat jobba så har jag alltid mått mycket bättre när jag är en del av mitt jobb. Mina handläggare har verkligen poängterat att min vilja att försöka, har hjälpt mig på den väg jag gått.

Jag förstår att jag med mitt inlägg kommer att reta några, för jag VET att alla inte haft samma "tur" som jag, alltså "tur" med det stöd jag fått via FK. Och jag  tycker det vore intressant om vi fick igång en diskussion och BÅDE bra och dåligt.

Jag tror att de flesta människor som är sjukskrivna, skulle må bra av att få komma ut till ett arbete, antingen sitt gamla eller ev praktikplats som anpassas efter förmåga - och få släppa fokus på sin egen situation. När man går hemma 100% kretsar ju i stort sett ALLT kring en själv, sin smärta sitt tillstånd och mående (jag vet, jag har provat det också och mått ännu sämre av detta). Alla kan vi ju göra något, liiiiite kan vi delta i en sysselsättning - och se vad det gör med oss att få vara i ett sammanhang, en social grupp som pratar om annat än sjukdomar.

Maria
2011-10-20 10:53
#8

Roligt att höra att du är nöjd med din hantering.

Varför det inte är så många kommentarer i denna tråden är för att det är en reklamtråd för just Försäkringskassan iFokus och detta är inne på Hälsa.

Jag tror att du skulle få mycket mer respons om du skrev samma inlägg på FK iFokus.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kianna
2011-10-20 13:02
#9

Aha! Tack ska du ha för denna info, ska genast gå in där. Borde väl ha fattat…..Foten i munnen

Maria
2011-10-20 13:04
#10

Haha, ja det är inte lätt att veta var man är alltidSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: