Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 2865 ggr
Jappson
2007-12-25 21:37

Blåskatarr

Hej.

Visste inte riktigt vart jag skulle slänga upp denna, men chansar på hälsa eftersom det hotor just - det :<.

För en vecka sedan slutade min första blåskatarr som jag hade i typ 3-4 dagar. Drack en jävla massa citronsaft och sånt. Tillslut försvann det. Men hade ändå lite svårigheter att kissa någon dag senare. Och nu idag kom det tillbaka helt. Springer på toa var 10e minut högst och har svårigheter att få ut kisset.

Var aldrig till doktorn den första gången. Då funderar jag på vad man kan göra? Måste jag verkligen dit? Och isf vad måste jag genomgå? Är nämligen "läkarrädd" så ajg gör typ ALLT för att slippa det. Nog kan jag gå runt med denna katarr ett tag om det behövs men är bara orolig att det kan vara farligt. Sen har jag haft lite känningar på högra sidan av midjan lite ovanför. Gör lite ont och är ömt. Njursten har jag tänkt.. Men borde inte det göra ont som sablarns? känns bara lite då o då där. Har väl troligen o göra med infektionen bara.

Aja tack i förhand 

Editerat: Lägger även till att jag är man, runt 20 vårar.

Annons:
Jappson
2007-12-25 21:48
#1

Förstår att ni svarar så snabbt ni kan men jävlar vad detta ger ångest. Blri tokig hehe. Har väldigt lätt att få panikångest. Jäkligt tacksam för snabba svar!

[Quellii]
2007-12-25 22:10
#2

Tyvärr måste jag säga att det är att gå till Vårdcentralen som blir alternativet. Det kan vara Urinvägsinfektion, men det kan också vara något annat. Eller så kanske det bara är en obalans. Men det bästa är att du kollar upp det.

Snabster
2007-12-25 22:23
#3

Okej tack.. blää. och det är nära julen och allt nu så vårdC lär ju ha stängt, iaf den i närheten av mig! åååååh

Jaja får väl försöka hitta nån bra lösning. Annars har jag pencillin sen förut kvar här hemma. Självmedicinering, ett alternativ? :)

(jo det är jag som är jappson, hittade inte mitt lösenord först bara)

[Quellii]
2007-12-26 11:08
#4

#3 Absolut ingen självmedicinering, inte när du inte ens vet vad det är. :P

plang
2007-12-29 14:50
#5

Hoppas du känner dig bättre nu.

Det du skrev om "känningar på högra sidan av midjan lite ovanför" borde absolut vara orsak till läkarbesök eftersom det tyder på att bakterierna hittat upp till njurarna och det är inget man ska självmedicinera.

I övrigt: De allra flesta (men inte alla!) bakterier som orsakar urinvägsinfektion gillar inte en sur miljö så t ex citron(saft) kan vara något att pröva. Eller tranbär (finns som juice i livsmedelshandeln och som kapslar i hälsokostbutiken). Tranbär gör det svårare för bakterier att fästa på kroppens slemhinnor.

Maria
2007-12-29 19:27
#6

#5 Du skriver precis vad jag tänker…

Vill bara göra ett litet tillägg. "Glöm inte att kissa efter samlag" (gäller även killar). Då sköljer man ur ev. bakterier som kan vandra upp i urinröret.

Typiskt kvinnotips som mammor och mormödrar tjatat om i alla tider…haha.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: