Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 7691 ggr
SandraG
5/9/08, 10:27 PM

Blod i avföring

Är rätt skraj.
De två sista gångerna har det varit blod tillsammans med avföringen. Inte lite heller!
Det gör inte ont eller så, men jag är orolig…

Vad kan det vara? farligt?

Annons:
Ylva-Li
5/9/08, 11:09 PM
#1

Vilken färg har blodet? Är det mörkt bör du nog uppsöka läkare redan imorgon. Är det ljust och fortsätter skulle jag nog även här uppsöka läkare för säkerhetsskull. Ljust blod indikerar att problemet finns längre ner i tarmarna. Det kan vara allt från lite spruckenhet till hemorrojder.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

EmmaG
5/10/08, 1:49 AM
#2

Jag kan få blod på pappret om jag anstänger mig mkt när jag bajsar - eller bajsar mkt. Blodkärl som brister? En tanke bara…

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Ylva-Li
5/10/08, 3:32 AM
#3

#2. Det får jag också ibland.. Speciellt om jag har mina perioder då jag får springa på toa ofta. Huden runt ändtarmen och inne i brister lite och kan blöda. Men det är som sagt väldigt ljust blod.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

SandraG
5/10/08, 11:13 PM
#4

Det är "mensmörkt".
Och det kommer innefrån. Och det är mycket.

Lotta_A
5/11/08, 3:25 AM
#5

Låter läskigt. Jag skulle absolut uppsöka läkare eller åtminstonde ringa någon sjukvårdsupplysning, eller vad det heter, och fråga vad det kan vara för något.

Honestyisdead
5/11/08, 9:51 AM
#6

SandraG; du äter inte någon medicin, som t.ex anideppressiva?
Jag fick KRAFTIGA blödningar från ändtarme pga medicin. De var hemskt. (innan jag fick veta vad det berodde på)

Om du inte äter medicin, tycker jag du ska kontakta din läkare :) Tror inte det är ngt fel. Är nog bara en stor hemmorrojd. (stav?) Dom kan blöda väääääldigt mycket!!! Trodde själv jag skulle förblöda.

Ta de lungt. Tror inte det är något som e farligt.
Men kolla upp det. Man vet aldrig! Kram

Annons:
Ylva-Li
5/11/08, 12:48 PM
#7

Bättre att kolla upp så att man känner sig lugn. :)

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Maria
5/11/08, 8:55 PM
#8

Blod i avföringen ska man alltid kolla upp. Det kan finnas massor av orsaker som redan skrivits om här och oftast är det inget farligt men man ska kolla det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[kvasthilda1972]
5/11/08, 9:44 PM
#9

Gå genast till läkare!

lightseeker
5/12/08, 1:00 PM
#10

sök omedelbart läkarvård!

rockyboy
5/28/08, 10:16 PM
#11

Tycker att du ska ta kontakt med en läkare,det skadar aldrig att kolla upp vad det beror på.Hoppas det ger sig!

annemarili
5/29/08, 1:07 PM
#12

Har man blod i avföringen eller i samband med avföring ska man ALLTID söka läkare. Oftast är det helt ofarligt men utan en riktig undersökning kan man inte sätta diagnos.

Honestyisdead
5/29/08, 7:38 PM
#13

Hur har det gått SandraG?

Annons:
Upp till toppen
Annons: