Annons:
Etikettdiabetes
Läst 2013 ggr
Maja
5/12/09, 3:49 PM

Fotografera ögonen

Ja, usch, på torsdag ska jag till läkaren och fotografera ögonen för att se så att de är okej (vilket de bör vara). Är ju en rutingrej som man får göra som diabetiker, men usch, jag tycker att det är så obehagligt..

Obestämd

Sist kunde de knappt droppa i de där äckliga dropparna i ögonen för att jag är så oerhört rädd om mina ögon. Jag kan lätt ta på dem själv och så, men inte andra. Usch, nej, då får jag panik och blir jättestressad!

Önska mig lycka till!

Annons:
Sovgott
5/12/09, 4:45 PM
#1

Lycka till, Juve! Kan förstå att det är obehagligt. Jag vill inte heller att någon ska peta på och i mina ögon eller i närheten av dem.

Men det är ju bra att dom gör kontroller. Det är väl förändringar i ögonbotten de tittar efter?

Chestnut
5/12/09, 6:11 PM
#2

Låter inte alltför behagligt, är också livrädd om mina ögon! Men det kommer gå bra ska du se, det är ju för en bra sak de gör det. Glad

Ett stoort lycka till från mig!

Kram

Med vänliga hälsningar
Chess

Maja
5/12/09, 6:19 PM
#3

Tack!

#1 - Ja, det är precis så! De kikar om jag har fått några problem och det är ju skönt att höra det om det skulle vara någonting, men vi håller tummarna för att det inte är något! =)

[SvenA]
5/13/09, 3:30 PM
#4

Det går bra ska du se det är ju em rutinsak

hat själb gjort det flera gånger

Det som kan vara obehagligt kan vara blixtljuset

och att de droppar pupillvigdamde medel

så man kan se lite konstigt ett dygn

Men lycka till

Maja
5/13/09, 4:10 PM
#5

Det var visst på fredag! Tungan ute

Men ja, det är ju en rutinsak, det som är mest obehagligt är när de droppar i ögonen, och man ser allt sämre och sämre.. Det blir så svårt att bedöma avstånd tycker jag!

siddelina
5/14/09, 6:31 PM
#6

Vet hur det är, får också gå på sådana kontroller pga grön starr. Kan förstå att du är rädd om dina ögon.

Hoppas det gick bra!

Annons:
Manolita
5/16/09, 9:10 PM
#7

Usch ja .Förstår att du tycker det är obehagligt. Jag är oxå lika orolig när jag ska dit fast jag har varit med om det flertalet gånger.

vildarosen
6/16/09, 1:39 PM
#8

Jag gjorde den undersökningen förra veckan igen och jag blir så känslig för ljus efter dropparna så jag använde mina solglasögon och keps efter för att kunna se . Väntar på svar nu bara!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

[SvenA]
6/16/09, 5:12 PM
#9

Mörka glasögon har jag jämt fast det beror inte på diabetes utan mina ögonskador för jag är extremt ljuskänslig

Cowboy
8/13/09, 2:26 AM
#10

Det är bäst att ha solglasögon och keps med skärm neddragen efteråt och hoppas på en mulen dag.

Upp till toppen
Annons: