Annons:
Etikettkost-och-recept
Läst 5820 ggr
HannaM
5/26/10, 11:12 PM

Laktosfri glass

Nu blev lilla laktosintolleranta jag lycklig i ögat. Åhus glass har äntligen tänkt på oss och gjort en laktosfri gräddglass. Hitills sett den i smakerna vanilj och så en med kola och choklad.

  • Redigerat 1/6/24, 9:51 AM av TatsuOni
Annons:
Maria
5/26/10, 11:25 PM
#1

Ja, glass borde vara alla förunnat att kunna ätaGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

HannaM
5/26/10, 11:29 PM
#2

Visserligen finns det ju helt mjölkfri glass men det är liksom inte gräddglass hur dom än gör.

Betty
5/27/10, 11:15 AM
#3

Köp lactrase på apoteket så kan du äta all glass

VivaVonBam
6/2/10, 12:40 PM
#5

Alvesta glass har med gjort "gräddglass" utan laktos. Finns i massor mesd goda smaker  bland annat melon och ägglikör. Super gott!

HannaM
6/2/10, 2:46 PM
#6

#5 Aldrig hört talas om tillverkaren, får hoppas att dom kommer hit!

Annons:
VivaVonBam
6/29/10, 5:23 PM
#7

Alvesta glass har flera smaker =)

http://www.alvestaglass.se/laktos.html

HannaM
6/29/10, 8:22 PM
#8

Jo.. synd bara att inga butiker här verkar ta in glass från små bra glasstillverkare.

[Kermit96]
9/8/12, 7:35 AM
#9

Puttar upp tråden, men känner att jag måste sprida nyheten, hahaFlört

Upptäckte i somras att "Triumph-glass" har lanserat två laktosfria nyheter. En Solero-liknande och en Jordgubbsstrut. Hoppas att åtminstone någon mer blev lika lycklig som jag d:

Ladydragon
9/9/12, 1:12 AM
#10

här på Västkusten så finns det oxå Sia glass som har laktosfri glass 
länk

sen har jag på lite olika ställen här på Västkusten sett att en del kaféer har Åhus strutglass Putte heter den oerhört god glass Glad

HannaM
9/10/12, 12:00 PM
#11

Jo nu är det ju två år sedan jag skapade tråden ungefär och sedan dess har många glasstillverkare insett att andelen laktosintolleranta är tillräckligt stor för att det ska vara värt att göra glass till oss=) Djurgårdsglace har tillexmpel en jättegod belgisk choklad.

GB däremot fortsätter hänvisa till isglass. Dom hävdar att det inte går att tjäna pengar på laktosfritt. Märkligt att dom andra tillverkarna kan ha en sälja?

redsteinedrose
9/18/15, 10:17 PM
#12

alpro, tofuline, oatly. tofuline skulle jag föreslå då deras choklad glass smakar vanlig glass.  de här märkena brukar säljas i coop eller ica osv

Record
9/18/15, 10:43 PM
#13

Smaken är som baken, inget är gräddglass. Bara smaken. 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: