Annons:
Etiketthuskurer-egenvård
Läst 4414 ggr
Maria
2010-07-17 18:22

Skratt och Hälsa

Ett gott skratt förlänger livet sägs det och är bra för hälsan.

Vad skrattar ni åt? Har ni någon speciell humor? Vad är det roligaste som finns att skratta åt?

Gör ni något speciellt för att skratta och må bra?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Bergspuman
2010-07-17 19:14
#1

Å det finns så mycket! Jag älskar s k Bloopers på tv, dvs. sådana här misslyckade filmtagningar. Tycker det är hejdlöst roligt. Går igång på ordvitsar, ordbajsare som jag är.

Och ett riktigt bra snuskskämt när man är på humör för det, sitter som en smäck.

evrekaw
2010-07-17 20:13
#2

Är mycket förtjust i den torra Brittiska humorn. John Cleese är en höjdare.

Jag kan dock skratta enormt åt skämt på lägre nivå också, alltså när det blir lite snuskigt och kinky…

Grabbarna och gubbarna på mitt jobb är rysligt bra på att få mig att skratta - så jag blir nog långlivad!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Maria
2010-07-17 21:06
#3

Jag har en ganska bisarr humor och har lärt mig att tänka mig för.Flört

Jag kan också skratta åt både snusk och skämt på låg nivå.

Min man och jag kan skratta mycket ihop och det är förlösande ibland. Själv kan jag komma på mig med att bli otroligt full i skratt åt småsaker på spårvagnen och liknande. Då får jag verkligen skärpa mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

evrekaw
2010-07-18 12:54
#4

#3 bisarr och snuskig humor… Du måste hyra/köpa en film som heter Brüno… Jag skrattade så jag tjöt…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Maria
2010-07-18 12:55
#5

Den har jag settCool

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RuiXue
2010-07-18 13:03
#6

Jag har helt sjuk humor. Kan börja skratta åt nästan vad som helstSkrattande

Just for laughs, gags från Kanada är väl bland det roligaste som gått på TV, samt Galenskaparnas Gladpack! Annars Jackie Chan's filmer är ju ofta helt hysteriska, speciellt om det är bloopers i slutetSkrattande

Jennie


Annons:
Bergspuman
2010-07-18 13:34
#7

#6 Just Jackie Chans filmer är sååå roliga, just för att de lägger in sina bloopers i slutet, ha ha ha, det är nästan det bästa med filmerna!

En film med Robert Redford, som jag glömt vad den heter, men han spelar mot Jane Fonda som är journalist, innehåller en blooper i mitten, men regissören har gjort den till en del av filmen komiskt nog. RR pratar på om något, sedan gör han en grimas och säger "blupp" eller något sådant, och säger sedan "fan vad jag pratar" eller dylikt. Jag svär på att det inte kan ingå i manus men det är himla roligt gjort, helst som det kommer mitt i en ganska seriös scen. Hi hi hi Glad.

Maria
2010-07-18 13:43
#8

En gammal film som jag aldrig kan glömma är "Gudarna måste vara tokiga" tror jag den heter. Den har någon eller några uppföljare också.

Där en Afrikan som pratar klickspråket springer med ett höftskynke hela filmen med en cocacolaflaska. Helt galenGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RuiXue
2010-07-18 14:53
#9

#8 Tror jag sett den också haha Det våras för rymden och de andra "Det våras för…" filmerna är ju helt hysteriska ocksåSkrattande

Det våras för vilda västern fick både mig och mina föräldrar att skratta tills vi grät när alla satt och åt bönor och tutade rätt braSkäms

Jennie


evrekaw
2010-07-18 15:45
#10

Minns serien "The young ones" från tonåren. Jag och mamma skrattade så vi tjöt, medans pappa tittade förbryllat på oss och inte alls kunde förstå vad som var så kul…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Mainebusters
2010-07-18 18:35
#11

#8  Den filmen är nog den sämsta jag sett..kan för mitt liv inte förstå vad som är roligt med den! Flört

Filmer som Men in Black och Repli-Kate tycker jag är kul. Och sen Pang i bygget förstås!

För övrigt så får mina katter mig att le och skratta varje dag, de kan vara ena riktiga knasbollar emellanåt. Glad

RuiXue
2010-07-18 18:44
#12

Ja katter kan allt erbjuda ordentliga skratt episoder också. Speciellt om man har en väldigt pratig katt :D

Jennie


Mainebusters
2010-07-18 18:48
#13

Jag har en väldigt pratig katt. Särskilt när han tycker att jag ska stiga upp ur sängen och när han är hungrig/sugen på något. Man kan inte tro att det är en hane så som han fjantar och piper! Flört

Annons:
RuiXue
2010-07-18 19:33
#14

#13 Sån är min katt också och frågar man honom om något så brukar han svara. Ibland frågar vi om han är en liten fjant och då brukar han kurra eller jama så det låter som ja eller nej.
Han piper som en kattunge nästan trots att han får de flesta vuxna katter att de ut som kattungar :D

Jennie


[Mqvist]
2010-07-22 11:09
#15

Jag skrattar nästan hela tiden, åt ingenting! Märker mig själv ibland när jag sitter och skrattar åt saker som jag läser/ser på datorn. Brukar inte ens tänka på det. Jag älskar att skratta och få andra att skratta! Behövs knappt nånting att jag ska börja skratta, men kommer inte på nånting just nu jag skrattar åt.

Men jag kommer minsann leva föralltid Cool

Upp till toppen
Annons: